MS Windows
briani 27239
Formatering af harddisk
Fra : Svend Erik

Dato : 19-02-10 16:23

Jeg er ved at skulle formatere harddisken på min stationære computer. Jeg
har den originale programdiskette fra Windows XP Professional (som er
installeret i øjeblikket). Når jeg lægger diskette i drevet og genstarter
computeren starter den ikke op på disketten. Det vil sige jeg kan kun
installere en kopi af disketten og ikke få slettet indholdet på harddisken,
både programmer og det hele. For at få slettet det hele, og starte op på en
tom harddisk skal jeg vel formatere først, og derefter installere nyt
Windows. På forhånd tak, hvis der er nogle, der har en idé om hvad jeg skal
gøre.
M.v.h.
Svenne

Fra : Knud Erik

Dato : 19-02-10 16:30

"Svend Erik" <sv.erik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte op på en tom harddisk skal jeg vel formatere først, og derefter
> installere nyt Windows. På forhånd tak, hvis der er nogle, der har en idé

Du skal ind i Bios og indstille hvordan den skal starte op

Fra : Knud Erik

Dato : 19-02-10 16:34

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "Svend Erik" <sv.erik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Du skal ind i Bios og indstille hvordan den skal starte op

Glemte dette link
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Fra : J

Dato : 19-02-10 17:42

> [...]
> starte op på en tom harddisk skal jeg vel formatere først, og derefter
> installere nyt Windows. På forhånd tak, hvis der er nogle, der har en idé

WIndows XP kan ikke være på en diskette.

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-02-10 19:26

J formulerede fredag:
> WIndows XP kan ikke være på en diskette.

Korrekt stavemåde er Windows og ikke WIndows.

Fra : N/A

Dato : 19-02-10 22:06

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-02-10 22:06

Hans Kjaergaard skrev den 19-02-2010:
> Du kan stadig nå at slette dit fejlplacerede indlæg.
> Det er ikke god tone at gøre opmærksom på ubetydelige stave, slå eller
> formulerings-fejl, det støjer unødigt.

Jeg kunne ikke finde på og har aldrig gjort det over for andre end J.
Han får bare lidt af sin åndssvage medicin.

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-02-10 22:20

Per Nielsen skrev den 19-02-2010 22:06:
> Han får bare lidt af sin åndssvage medicin.

Yep

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 19-02-10 17:50

> [...]
> starte op på en tom harddisk skal jeg vel formatere først, og derefter
> installere nyt Windows. På forhånd tak, hvis der er nogle, der har en idé

du skal IKKE formattere før du lægger XP ind igen !!!
smæk bare cd'en i drevet og start så ellers din nyinstallation
Prøv at kigge her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

vh
HC