MS Windows
briani 27239
Månske OT: Er dette en 64 bit PC?
Fra : Stampe

Dato : 16-02-10 10:48

Jeg ville lige prøve at finde ud af om jeg kunne installere Windows 7 64 bit
på denne maskine:
http://harlvig.dk/download/Report.htm

Jeg kan sku ikke rigtig gennemskue den rapport

Mvh
Allan

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-02-10 11:28

"Stampe" <ask@ask-serviceSLET.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bit på denne maskine:
> http://harlvig.dk/download/Report.htm
>

> Jeg kan sku ikke rigtig gennemskue den rapport

Det kan du sagtens gøre, der står jo x86-64, og alle nyere computere inden
for de sidste 4 -6 år er 64 bits i 99,5 % i af tilfældene

Kurt

Fra : Stampe

Dato : 16-02-10 12:01

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kan du sagtens gøre, der står jo x86-64, og alle nyere computere inden
> for de sidste 4 -6 år er 64 bits i 99,5 % i af tilfældene

Ja jeg så det godt - men ville lige være sikker Så nu bliver der lagt 64
bit på vil nemlig have installeret VMware server på og får brug for at sætte
en del mere RAM i.

Kan du ud af rapporten se hvad det er for en type RAM jeg kan købe til den?

Mvh
Allan

PS.: Tak for hjælpen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-02-10 22:53

> Kan du ud af rapporten se hvad det er for en type RAM jeg kan købe til
> den?
>
> Mvh
> Allan
>
> PS.: Tak for hjælpen
Næppe, det fremgår ikke af rapporten, at den har genkendt ram, og da der
heller ikke står noget om hvilket motherboard der er i den, så bliver det
vist svært.
Men åben den og pil en klods ud og se, hvad der står på den. Det kræver ikke
den store ledvogtereksamen at gøre det.

Kurt

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-02-10 23:09

Kurt B. Andersen skrev den 16-02-2010 22:53:
> Men åben den og pil en klods ud og se, hvad der står på den. Det kræver ikke
> den store ledvogtereksamen at gøre det.

Men det kræver påpasselighed med hensyn til statisk elektricitet.

Fra : Stampe

Dato : 17-02-10 17:11

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men åben den og pil en klods ud og se, hvad der står på den. Det kræver
> ikke den store ledvogtereksamen at gøre det.

Tak for svar mv. Problemet er at maskinen ikke står hos mig pt.
Findes der ikke et bedre hardware scanner program efterhånden end det
Everst?
Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 19:00

Stampe skrev:
> [...]
> Tak for svar mv. Problemet er at maskinen ikke står hos mig pt.
> Findes der ikke et bedre hardware scanner program efterhånden end det

SIW (system info for windows) er det bedste værktøj til at kigge lidt
ind i Windows små hemmeligheder IMHO, prøv selv at se efter det på
Gabriel Topola's hjemmeside

Fra : Stampe

Dato : 18-02-10 00:10

"Paul Østerby Sørensen" <paulsorensen@youmail.dk> skrev i meddelelsen

> SIW (system info for windows) er det bedste værktøj til at kigge lidt ind
> i Windows små hemmeligheder IMHO, prøv selv at se efter det på Gabriel
> Topola's hjemmeside

Ja det er sku et godt program Tak for hjælpen

Mvh
Allan