MS Windows
briani 27239
Nogen der ved dette??
Fra : John T.

Dato : 15-02-10 12:07

Hej.
Først undskyld overskriften,
jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle skrive.

Jeg havde XP på disk 1 og Win7 på disk 2
Jeg slettede Win7 og formaterede disken,
og nu kommer spørgsmålet:
Under opstart spørger den stadig hvilken ver. jeg vil
logge på, Xp eller Win7.
Da Win7 ikke er tilstede mere, er mit spørgsmål:
Hvordan får jeg slettet win7 (start) så den blot
åbner XP ?
Den markerer Win7 så jeg skal bruge piltast (op)
for at den starter i XP.
Jeg har tjekket Boot.ini filen, og der står intet om Win7.
Forslag modtages med TAK !!
Hilsen John

Fra : CK®

Dato : 15-02-10 13:06

Den 15-02-2010 12:07, John T. skrev:
> [...]
> Den markerer Win7 så jeg skal bruge piltast (op)
> for at den starter i XP.
> Jeg har tjekket Boot.ini filen, og der står intet om Win7.

Start-> Kør-> indtast msconfig

Under fanen boot kan du indstille hvor lang tid listen over tilgængelige
operativsystemer skal vises.
Sæt den til 0, og så er den Win 7 færdig med at stå dér under opstart!
OK dig vej ud på skrivebordet og genstart hvis du blir bedt om det.

Fra : John T.

Dato : 15-02-10 13:14

> [...]
> Sæt den til 0, og så er den Win 7 færdig med at stå dér under opstart!
> OK dig vej ud på skrivebordet og genstart hvis du blir bedt om det.

Dette er hvad der står i Boot.ini:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Fra : CK®

Dato : 15-02-10 13:35

Den 15-02-2010 13:14, John T. skrev:

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

Jeg mener slet ikke at du skal rode i boot.ini.
Der er en FANE som hedder boot, dén skal du ind på.

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-02-10 13:38
Fra : simon

Dato : 15-02-10 13:43

John T. skrev:
> [...]
> Den markerer Win7 så jeg skal bruge piltast (op)
> for at den starter i XP.
> Jeg har tjekket Boot.ini filen, og der står intet om Win7.

Hej.
Sådan:
http://www.mydigitallife.info/2009/01/17/how-to-uninstall-and-remove-windows-7-or-vista-leaving-windows-xp-on-dual-boot-system/
Har selv brugt den 2 gange med held, og boot-manager er væk + maskinen
statrer op i xp som den skal.
/simon

Fra : John T.

Dato : 15-02-10 13:42