MS Windows
briani 27239
XP Logon
Fra : Olfert

Dato : 10-02-10 10:00

Har lige formateret mit c-drev. Nu er det ikke mere muligt at logge direkte
på computeren.
I logonindstillinger er det kun muligt at vælge mellem "velkomstsiden" og
"klassisk logonpromt". Jeg ønsker ikke nogen af dem.
Før formateringen startede computeren bare op uden noget af det fis.
Hvordan får jeg genindført normale tilstande?

Fra : Klavs Christensen

Dato : 10-02-10 12:14

Hjælp findes her :
http://support.microsoft.com/kb/310584/da?FR=1&PA=1&SD=HSCH

Klavs

Fra : Ole C

Dato : 10-02-10 12:25

Olfert skrev blandt andet:

> [...]
> dem. Før formateringen startede computeren bare op uden noget af det fis.
> Hvordan får jeg genindført normale tilstande?

Har du også installeret .NET Framework?
I bekræftende fald vil en opdatering af dette formentlig rette problemet.

Ellers hent TweakUI herfra:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
- som kan sætte XP til at logge på automatisk.

--
vh
Ole C

Fra : Olfert

Dato : 10-02-10 14:05

Så er NET Framework installeret. Va så?

Fra : Ole C

Dato : 10-02-10 14:25

Olfert skrev blandt andet:

> Så er NET Framework installeret. Va så?

Jeg spurgte om du havde .NET Framework installeret, for de ældre versioner
giver det omtalte problem. Det er netop ikke i sig selv løsningen på
problemet, at installere det

Hvis ikke du vil hente TweakUI og stille den til automatisk logon - og
heller ikke mener at kunne bruge det råd, du har fået i et andet indlæg - er
dette måske løsningen:
(Oversæt selv)

1. click on "Start" - then click on "Run" - and type "control
userpasswords2"
2. click OK
3. On the Users tab, clear the "Users must enter a user name and password to
use this computer" check box and click "Apply".
4. Select the user you want to log on & click OK. A dialog will appear that
asks you what user name and password should be used to logon automatically,
just click "OK".

Then go to Control Panel / User Accounts, and click "Change the way users
log on or off", and untick both "Use the Welcome Screen" and "Use Fast User
Switching"

--
vh
Ole C

Fra : Olfert

Dato : 10-02-10 15:39

Det er gjort. Nu kommer der i stedet for automatisk logon et feldt med
brugernavn "administrator" og et feldt til en adgangskode samt en meddelelse
om at der er manglende rettigheder til at foretage automatisk logon. Jeg kan
nu er statte "administrator" med mit brugernavn (den eneste på computeren og
med administrator rettigheder) og logge på.
Jeg har ikke på noget tidspunkt angivet nogen adgangskoder.
Efterfølgende forsøg på at rette på fejlen ved at køre control "control
userpasswords2" mislykkedes da det nu ikke er muligt at få adgang til at
rette på noget. Alle de felter jeg skal bruge er nu ikke makeret.

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 10-02-10 16:47

"Olfert" <nix@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> userpasswords2" mislykkedes da det nu ikke er muligt at få adgang til at
> rette på noget. Alle de felter jeg skal bruge er nu ikke makeret.

er det dette du har prøvet?:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48

vh
HC

Fra : Olfert

Dato : 10-02-10 18:03

Ja

Fra : Olfert

Dato : 10-02-10 20:22

Tak for hjælpen alle.

Efter endnu en opdatering af XP var det pludselig muligt at får den
automatiske logon til at virke.