MS Windows
briani 27239
Reparation af windows XP 3
Fra : Peter

Dato : 09-02-10 23:36

Hej NG!

Jeg skal reparere min windows XP, men det er desværre ikke muligt da jeg får
meddelelsen om at versionen på PC'en er nyere en den originale CD jeg vil
bruge. Dette skyldes selvfølgelig at den er opgraderet gennem tiden, med SP
3. Vil løsningen være at få fat i en original CD med den nyeste version,
altså en windows XP SP 3. Den burde vel kunne reparere den XP SP 3 jeg har
på harddisken. Eller er der noget jeg ikke har taget højde for ?

hilsen
Peter

Fra : Bo.L

Dato : 09-02-10 23:40

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 3 jeg har på harddisken. Eller er der noget jeg ikke har taget højde for ?

Hent sp 3 og slipstream den ind i din version, det er nemt og tager ingen
tid

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Slipstream med
http://www.nliteos.com/

Fra : Peter

Dato : 10-02-10 00:07

"Bo.L" <nejtak@ingenmail> skrev i en meddelelse

> "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen

> Hent sp 3 og slipstream den ind i din version, det er nemt og tager ingen
> [...]

Hej Bo!

Det ser noget "svært" ud. Kan du forklare det lidt nærmere

hilsen
Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-10 01:05

Peter wrote:

> Det ser noget "svært" ud. Kan du forklare det lidt nærmere

Hej Peter - Hvis din CD er en SP2 version, kan man jo blot fjerne SP3
ved at afinstallere den gennem kontrolpanelet 'Tilføj/fjern programmer',
geninstallere fra din CD og så lade softwareopdatering opdatere til SP3
igen. - Jeg prøvede det på en XPPro SP2, og det gik da også fint, men
der var stadig problemer, og det viste sig, at her var det disken, der
var defekt...

mvh. Erik Richard

Fra : Ole C

Dato : 10-02-10 01:42

Peter skrev blandt andet:

> Hej Bo!
>
> Det ser noget "svært" ud. Kan du forklare det lidt nærmere

Det kan være, at du synes Autostreamer er nemmere:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml
SP 3 kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
(vær sikker på du henter den rigtige sprogversion)

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-10 14:58

> "Bo.L" <nejtak@ingenmail> skrev i en meddelelse

> Hej Bo!
>
> Det ser noget "svært" ud. Kan du forklare det lidt nærmere

Det er ikke så svært, Du kan google lidt på slipstream xp eller, bare gå
igang. Programmet taler er taler dansk. Men er du lidt usikker, og ikke
ønsker at tweake din install, så brug autostreamer som forslået. Du starter
med, at hente sp3. Auto streamer klare resten.
Med Nlite, kan du lave en tweaket install, dvs. du kan fjerne programmer og
lave en del forskellige indstillinger på cdén, indtaste reg. kode,
brugerkonti og password. Alt sammen er så klar når du har instalerret. Skide
smart