Hund i bil og sikkerhed?
Fra : Henrik 8600

Dato : 08-02-10 10:58

Vi har lige fået hund, nu er spørgsmålet hvordan man medbringer hunden i
bilen på sikker vis....

Den skal ikke være i bagagerummet, dét skal bruges til bagage.

Hvad er der af muligheder?

Henrik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-02-10 11:18

Henrik 8600 kom med følgende:
> Vi har lige fået hund, nu er spørgsmålet hvordan man medbringer hunden i
> bilen på sikker vis....
>
> Den skal ikke være i bagagerummet, dét skal bruges til bagage.
>
> Hvad er der af muligheder?

Du kan købe forskellige bure til den.

Vi har vores i bagagerummet (med 1/3 af bagsædet slået frem og net i
hullet) da han ellers ville kommentere alt! på vejen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ABJ

Dato : 08-02-10 12:50

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bilen på sikker vis....
>
> Den skal ikke være i bagagerummet, dét skal bruges til bagage.

Den skal sidde i sikkerhedssele som alle andre passagerer, f.eks. denne:
http://www.hundogfritid.dk/amaster/shop/index.php?/amaster/shop/product_buy.php?lg=&rent=&productNumber=All%20Safe%20sikkerhedssele

Fra : JK

Dato : 08-02-10 17:54

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Den skal sidde i sikkerhedssele som alle andre passagerer, f.eks. denne:
> [...]

Skal er nok det forkerte ord for det du skriver men bør er nok mere korrekt,
en hund er en ting i den sammenhæng og skal behhandles derefter.

vores er i en transportkasse på bagsædet med den alm sikkerhedssele om
kassen.

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-02-10 17:07

On Mon, 8 Feb 2010 10:57:39 +0100, "Henrik 8600"
<dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

>Vi har lige fået hund, nu er spørgsmålet hvordan man medbringer hunden i
>bilen på sikker vis....
>
>Den skal ikke være i bagagerummet, dét skal bruges til bagage.
>
>Hvad er der af muligheder?

Tagbagagebærer? Så får hunden også frisk luft under turen.

SCNR

Fly

Fra : KASO

Dato : 10-02-10 09:30

> [...]
> bilen på sikker vis....
>
> Den skal ikke være i bagagerummet, dét skal bruges til bagage.

Vores sidder i et bur i bagagerummet. Det er selvfølgelig en udfordring,
hvis du har tænkt dig at bagage også skal være dér - og begge dele skal jo
være forsvarligt adskilt fra personerne i kabinen i tilfælde af uheld.

Hvor stor en hund/bil taler vi om?

Fra : Henrik 8600

Dato : 10-02-10 20:03

> [...]
> hvis du har tænkt dig at bagage også skal være dér - og begge dele skal jo
> være forsvarligt adskilt fra personerne i kabinen i tilfælde af uheld.

Labrador

Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-10 20:39

Den Wed, 10 Feb 2010 20:02:36 +0100 skrev Henrik 8600:

> Labrador

Den model har jeg ikke hørt om. Hvem producerer den? Hyundai?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-02-10 00:51

Kent Friis skrev:

> Den model har jeg ikke hørt om. Hvem producerer den? Hyundai?

Hundaj laver ikke biler...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KASO

Dato : 11-02-10 09:26

> Labrador
>
> Henrik

Og hvilken bil skal den kunne være i?

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-02-10 09:56

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og hvilken bil skal den kunne være i?

En Golf II

Henrik

Fra : KASO

Dato : 11-02-10 14:34

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> En Golf II
>
> Henrik

Tjah -det levner ikke meget plads i bagagerummet - det kan jeg godt se. En
sele til hunden kan købes hos f.eks. FDM - den spændes så fast i bilens
sele - det er nok bedste løsning.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-02-10 19:13

> En Golf II

En labrador i en Golf II - så skal man næsten op i sådan noget :

http://dogtrailer.com/units.php?unit_ID=13

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-02-10 00:15

On Thu, 11 Feb 2010 00:51:28 +0100, Hans Paulin (6310) wrote:

> Hundaj laver ikke biler...

Hounda ellel Vovlvov så? Cat-i-lac er det nok ikke.