MS Windows
briani 27239
Recovery af MSI Netbook
Fra : Mr.X

Dato : 07-02-10 22:30

Har fået et problem. Jeg har påtaget mig, at få en MSI Netbook til at køre
igen, efter et nedbrud. Ved opstart kan den ikke starte Windows XP Home
ULCPC. Denne fejl: \windows\system32\config\SYSTEM. Jeg prøver så at køre
recovery (F10) får meddelelse om at alt bliver slettet ( har taget kopi på
extern HD ) efter den så har indlæst og gjort ved, spørger den om
installationsnummer???? Jeg har ikke nummeret, Windowslablen som sidder
under Netbook´en er slidt så man ikke kan læse noget nummer Har så
prøvet med et tilfældigt nummer til en XPhome, men dette fungerer ikke.
Ejeren har ingen papirer, hvor nummeret står, så hvordan kommer jeg videre?
Det er noget bøvlet, hvis jeg skal lægge et andet OS på Netbookén, når der
ikke er nogen optiske drev. Jeg har en USB HD og en USB stick med Ubuntu, så
jeg kan komme ind på hardddisken.
Nogle nemme forslag til løsning af problemet?

Fra : Mr.X

Dato : 07-02-10 23:06

Er der nogen steder i Windowskopien ( kopi af mappen WINDOWS fra MSIén ) jeg
kan aflæse installnr.?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-02-10 01:30

"Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i meddelelsen
> Er der nogen steder i Windowskopien ( kopi af mappen WINDOWS fra MSIén )
> jeg kan aflæse installnr.?

Nej - ikke umiddelbart.
Jeg går ud fra, at du er kommet så langt, så du har ødelagt den
installation, som der er problemer med?
Ellers skulle du have googlet lidt på fejlen, idet den er særdeles kendt og
normalt rimelig nem at fikse.
F.eks. ved at boote på en installations cd og gå i recovery konsollen og
kopiere en ny system fil ind fra repair mappen. Det kræver så at man har
eller kan låne en oem cd.
Alternativt skulle du kunne lave en ultimate boot cd for windows på en anden
pc. Når man booter på den er der et keyfinder program, som skulle kunne
finde installationsnr. Men det er måske også for sent nu.
http://www.ubcd4win.com/
En genial cd som også kan bruget til meget andet.
Men ellers er jeg enig med Lyrik i, at det lyder mærkeligt, at den spørger
efter serienr. når det er fra en recovery partition. Det plejer de ikke.
Findes der forskellige muligheder når du vælger recovery?

Kurt

Fra : Mr.X

Dato : 08-02-10 08:04

> "Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i meddelelsen
>>
> Nej - ikke umiddelbart.
> Jeg går ud fra, at du er kommet så langt, så du har ødelagt den
> installation, som der er problemer med?

Jeg har en kopi af HD på den externe HD. Den kan kopieres ind på Netbookens
HD, så den er som da den holdt op med at virke

> [...]
> F.eks. ved at boote på en installations cd og gå i recovery konsollen og
> kopiere en ny system fil ind fra repair mappen. Det kræver så at man har

Har ingen OEM, kun recoverypartitionen på HDén - har prøvet at kopiere fra
partitionen til HD. Her kan jeg så komme frem til menuen med fejlsikret
tilstand. Dog kan den ikke starte op, noget med fejl i Reg.database

> [...]
> anden pc. Når man booter på den er der et keyfinder program, som skulle
> kunne finde installationsnr. Men det er måske også for sent nu.

Prøver at kigge på denne i løbet af dagen

> [...]
> efter serienr. når det er fra en recovery partition. Det plejer de ikke.
> Findes der forskellige muligheder når du vælger recovery?

Nej, kun denne, hvor den vil formatere og have instal.nr.

Fra : Lyrik

Dato : 07-02-10 16:00

On 7 Feb., 22:29, "Mr.X" <in...@post.tak> wrote:
> [...]
> jeg kan komme ind på hardddisken.
> Nogle nemme forslag til løsning af problemet?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er givetvis en OEM version. Derfor skal du bruge et nyt
installationsnummer der passer til denne indtallation.
Hvis den gamle installation kunne bringes til at starte op i beskyttet
tilstand eller lignende, så kunne du få afsløret nummeret ved hjælp af
Magical Jelly Bean:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Men recoverypartitionen indeholder ikke noget nummer er jeg næsten
sikker på. Fordi de alle sammen er ens. Nummeret fås udefra. Det er i
grunden da åndssvagt, at den spørger om nummer ved recovery. Det har
jeg aldrig hørt om.
Alternativt kan du vel installere fra et eksternt USB DVD-drev.
Har alle ikke sådan et? En netbook ejer burde have et! Lad ham købe
det! Og en Windows 7! Det kan maskinen vel godt være værd. Og så skal
du kræve det eksterne drev i betaling!))

Jens

Fra : Mr.X

Dato : 08-02-10 08:10

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvis den gamle installation kunne bringes til at starte op i beskyttet
tilstand eller lignende, så kunne du få afsløret nummeret ved hjælp af
Kan ikke starte, så den mulighed er desværre ikke gangbar
[...]

Problemet er, at jeg ikke har en Winxp Home, ellers kan leg lægge den på en
USB pind og installere derfra og hvis der var en hurtigere og nemmere måde
at gøre det på