MS Windows
briani 27239
Åbne porte på pc
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-10 22:50

En pc jeg har til rep på grund af virus, kan efter rensning ikke komme på
nettet. Virussen var en af de falske virusalerter, hvor man skal købe et
program for at fjerne virus osv. Den fik jeg nemt deaktiveret, men den vil
ikke på nettet. Den kører xp og jeg kan se at den fint får ip m.m. fra min
router.
Når jeg kører en diagnose på den skriver den, at
Windows kunne ikke oprette forbindelse til internettet ved hjælp af htth,
https eller ftp. Dette skyldes højst sandsynligt indstillingerne for
firewall på computeren. Kontroller indstillingerne for firewall for http
port (80), https port (443) og ftp port (21).
Der er kun windows firewall på den og uanset om den er aktiveret eller jeg,
så giver det samme fejl. Andre pc.er kommer fint på nettet via samme router,
så det må være et andet sted, at portene evt. er blokeret.
Nogen ideer?

Kurt

Fra : /John

Dato : 04-02-10 23:23

> Nogen ideer?

"WinSock XP Fix offers a last resort if your Internet connectivity has been
corrupted due to invalid or removed registry entries. It can often cure the
problem of lost connections after the removal of Adware components":
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-10 15:26

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
> been corrupted due to invalid or removed registry entries. It can often
> cure the problem of lost connections after the removal of Adware

Tak for forslaget. Det hjalp desværre ikke. Jeg har nu også prøvet at
resette windows firewall til standardindstillinger, hvilket heller ikke
hjalp.
Nu har jeg ikke selv p.t. nogen xp maskiner kørende, men skulle der ikke
dukke et netværksikon op nede i højre hjørne på proceslinjen uanset om den
har forbindelse eller ej?
Da jeg kørte fixet dukkede ikonet op et øjeblik og viste, at der ingen
forbindelse var. Herefter skulle man reboote og så var den væk igen.

Kurt

Fra : Lone

Dato : 05-02-10 15:42

> Nu har jeg ikke selv p.t. nogen xp maskiner kørende, men skulle der ikke dukke et netværksikon op
> nede i højre hjørne på proceslinjen uanset om den har forbindelse eller ej?

Du skal ind under egenskaber for netværksforbindelsen
og vinge af nederst i boxen hvis du vil have ikonet vist i
proceslinjen! (uanset om det skal vise hul igennem eller
probl. med samme)

--
vh Lone

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-10 16:05

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> og vinge af nederst i boxen hvis du vil have ikonet vist i
> proceslinjen! (uanset om det skal vise hul igennem eller

Ok - nu har jeg valgt at prøve at lave en reparationsinstallation af hele
windows, så må jeg lige se, om ikke det virker.

Kurt

Fra : /John

Dato : 05-02-10 16:26

> Tak for forslaget.

Velbekomme!

> Det hjalp desværre ikke

Damn.

Prøv evt at slette Netværkskortet i Enhedshåndtering, og genstart pc'en.

Hjælper det heller ikke, så er her endnu et par værktøjer:

"XP TCP/IP Repair can help you restore Internet and/or network connectivity
id your TCP/IP settings or Winsock layers have been corrupted":
http://www.snapfiles.com/reviews/XP_TCP-IP_Repair/xptcpiprepair.html

Microsoft FixIt (kig under 'Reset TCPIP'):
https://fixit.support.microsoft.com/reporting/?gssnb=1

John

Fra : /John

Dato : 05-02-10 16:38

> Nogen ideer?

Hmm.. kan pc'en gå på nettet direkte (uden router)?

(Har ingen erfaring med routere)

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-10 23:26

> Hmm.. kan pc'en gå på nettet direkte (uden router)?
>
> (Har ingen erfaring med routere)
>
> John

Efter reparations installation kan den nu komme på nettet, idet jeg kan
hente mail med den, men adgangen til selve internettet er nu helt spærret,
idet den slet ikke vil starte internet explorer. Den blinker lige en gang og
så sker der intet. Jeg kan heller ikke komme ind via update.
Yderst mærkeligt.
Så nu må jeg prøve, om jeg kan finde et fix til at få internet explore til
at virke igen. Selve startfilen ligger hvor den skal.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-02-10 00:15

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så nu må jeg prøve, om jeg kan finde et fix til at få internet explore til
> at virke igen. Selve startfilen ligger hvor den skal.

Jeg fandt nogle tips hos MS som intet hjalp (herunder at starte med blank
side fra kør menuen. Der var også tips om at starte IE uden
tilbehørsprogrammer fra Tilbehør mappen. Hjalp heller ikke. Så fandt jeg
noget, som hedder dial-a-fix, hvor jeg har resat alle internetindstillinger,
kørt en reinstall af IE og en hel masse andre ting. Absolut intet hjælper.
Blinker bare en gang.
Nogen har så foreslået at det kunne hænge sammen med kontoen, men selv om
jeg starter i fejlsikret som administrator hjælper det ikke.
Prøvede at oprette en ny konto - hjalp heller ikke.
Via Stifinder kan jeg så se, at der tilsyneladende har været oprettet flere
brugerkonti med pgl. navn. Den som den åbenbart peger på nu hedder det
rigtige, når computeren starter, men når jeg ser forskellige steder, hedder
den tilsyneladende brugernavn og så nogel tal og ikke bare brugernavnet.
Under brugerkonti kan jeg ikke se, den konto som jeg mener rettelig burde
være den rigtige.
Eftersom den nu kan hente mail må tcpip og winsock m.m. være ok. Det er bare
noget andet ukendt, som driller.

Kurt

Fra : /John

Dato : 06-02-10 01:31

> Det er bare noget andet ukendt, som driller.

Du har vist fået dig en rigtig drillepind :)

I dit sted ville jeg rydde dén harddisk med den store kost og lave en frisk
install. Nå, men det ka' du jo ikke bruge til noget.

Måske dette gratis værktøj kan udvirke miraklet:
http://www.pcwintech.com/shanes-toolbox
(Scroll ned til 'Repair IE')

Eller dette:

Fix IE Utility
http://www.thewindowsclub.com/repair-internet-explorer-with-fix-ie-utility

En mere omstændelig forklaring:
http://www.microsoft.com/windows/IE/community/columns/oerepair.mspx

Good luck :)

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-02-10 22:55

> [...]
> frisk install. Nå, men det ka' du jo ikke bruge til noget.
>
> Måske dette gratis værktøj kan udvirke miraklet:

Tak for dine henvisninger. Jeg har nu prøvet alle, samt yderligere et par
stykker, som jeg fandt på nettet, ligesom jeg har geninstalleret selve ie7
uden at det hjalp.
Så jeg har lige haft fat i ejer og fået at vide, hvad der skal reddes af
data, hvorefter den bliver installeret helt forfra.
Oveni alt det andet mærkelige, så det ud som om, at den under installation
af ie7 faktisk var på nettet og hente yderligere opdateringer ad ukendt vej.

Kurt

Fra : /John

Dato : 07-02-10 03:11

> Tak for dine henvisninger

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

> den bliver installeret helt forfra.

Uden tvivl en fornuftig beslutning

> Oveni alt det andet mærkelige, så det ud som om, at den under installation
> af ie7 faktisk var på nettet og hente yderligere opdateringer ad ukendt
> vej.

Herrens veje er uransagelige..

John

Fra : Lyrik

Dato : 07-02-10 16:15

On 4 Feb., 22:49, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> En pc jeg har til rep på grund af virus, kan efter rensning ikke komme på
> nettet. Virussen var en af de falske virusalerter, hvor man skal købe et
> program for at fjerne virus osv.
,,,,,,,,,,,,,,
Svogeren havde fået en sådan malware ind. Netværksadministratoren på
hans arbejde skiftede harddisken!!) Han sagde at det var nemmere
end at begynde at få systemet til at virke igen! Så fik han den
udskiftede harddisk som ekstra ekstern disk. Sådan lige til skræk og
advarsel.

Så hvis du tror du har fjernet malwaren, så tror du forkert! Det er
den der stadivæk hindrer din netadgang!IMHO.

Jeg har engang fjernet sådan en. Det foregår ved at du skal finde dens
nøjagtige navn og de nøjagtige instruktioner til at fjerne den, på
anti virus sites. Det foregår i flere tempi! Det er en besværlig
procedure.
Benyt lejligheden til at smide Windows 7 på! XP er "en luder med
spredte ben!"

Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-02-10 01:34

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

procedure.
Benyt lejligheden til at smide Windows 7 på! XP er "en luder med

Tja - jeg har tidligere reddet mange pc.er med virus, også med disse
utålelige antivirusprogrammer, som installerer sig selv og forlanger penge.
Men denne gang gik det så ikke. Så der er reddet data og en ny xp lagt ind.
Desværre kan win 7 ikke bruges. Det er oprindeligt en vista pc, som jeg har
måttet nedgradere, idet han programmerer en del i vb6 og det virker ikke i
nyere versioner end xp.

Kurt