/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
min dag med min iPad ( hvad med din?)
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-10 14:15

Tror at jeg lige starter med at bruge den som vækkeur.
Det er altid så hyggeligt at blive vækket af den der venlige
radiostemme fra Buenos Aires, der ( for tiden ) taler om sol, sol og
sol·

Tager den med op i køkkenet, og henter lige den første omgang mails før
jeg tager på kontoret.
jeg er jo på wi fi med huset, så jeg kan svare hvis jeg vil, men dropper det.
Går i bad
klikker en enkelt gang, og p1 fortæller mig hvad der sker.
Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på et
par dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg skal
overføre et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget netværk..

i løbet af dagen, tjekker jeg om den mail adresse der er ipad unik, får
noget post, ganske som det kun er på den jeg kan se hvad der sker på
facebook.. da vi ikke må på jobbet

spiller gran tourismo5 ( eller nyeste need for speed ) i frokostpausen,
og tager senere hjem.
Bruger min ipad et par gange hen over dagen til at præsentere et nyt
pdf/ online magasin vi er et par stykker der roder med.

Bruger ipad som "monitor" til mit EOS kamera, fordi der er er nogen der
har lavet en app der kan det.

Sidst på dagen er jeg forbi en reklamefilm, hvor de apps der ligger i
iPad vækker stor glæde, da jeg jo både har et klaptræ, en masse
udregnings soft og evigt vigtige isee4K med.

Tjekker om fotografen gør sit arbejde ordentligt trådløst, i et lille
bitte vidue, kundernes kunde er imponerert og siger at det kan hans
multimega NEC med 7xbluberry ikke gøre

Konstaterer at det bliver klart en fin film

Læser lidt i en bog på vej hjem i toget, mens jeg hører musik.. helt
uden at multitaske

fortsætter med bogen, og tjekker programoversigt, da jeg kommer hjem.
Resten af dagen ligger den på stuebordet, da den jo for længst er
blevet fjernbetjening til alt elektronik, ganske som den jo også kan
snakke med alt mac udstyr i huset.
Slutter dagen af med at synkronisere alle computere.
Dagen efter vækker den mig igen..

hvad regner du med at komme til at bruge din til..?

når alt kommer til alt, handler det jo langt mere om hvad den kan
bruges til, end om den kan gøre det på 0.000002 eller 0.004 sekunder..


 
 
Thorbjørn Ravn Ander~ (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 02-02-10 15:09

ecozyz skrev:

> Går i bad
> klikker en enkelt gang, og p1 fortæller mig hvad der sker.

Jeg tror ikke det der finger-røre-noget fungerer under bruseren.

Den er vist heller ikke vandtæt.

> Dagen efter vækker den mig igen..

Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia bedre
til.

>


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-10 15:09

Hej,

> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia bedre
> til.

Damn, du må sove tungt!

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Martin Bredthauer (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 02-02-10 16:11

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Damn, du må sove tungt!

Så er det tid til at bruge"Sleep Cycle alarm clock"

http://itunes.apple.com/dk/app/sleep-cycle-alarm-clock/id320606217?mt=8

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Thorbjørn Ravn Ander~ (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 02-02-10 16:51

Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,
>
>> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia
>> bedre til.
>
> Damn, du må sove tungt!

Mnjah, men jeg har brug for tilløb med Snooze.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 02-02-10 18:00

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Jens Kristian Søgaard skrev:
> > Hej,
> >
> >> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia
> >> bedre til.
> >
> > Damn, du må sove tungt!
>
> Mnjah, men jeg har brug for tilløb med Snooze.

Tsk, tsk....gumpetung?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 02-02-10 18:55

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Jens Kristian Søgaard skrev:
>>> Hej,
>>>
>>>> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia
>>>> bedre til.
>>> Damn, du må sove tungt!
>> Mnjah, men jeg har brug for tilløb med Snooze.
>
> Tsk, tsk....gumpetung?

Jeg er bare B-menneske. Det betyder så til gengæld også at jeg er frisk
i hovedet midt på eftermiddagen i modsætning til visse ikke-her-benævnte
personager.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 02-02-10 19:10

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Jens Kristian Søgaard skrev:
> >>> Hej,
> >>>
> >>>> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia
> >>>> bedre til.
> >>> Damn, du må sove tungt!
> >> Mnjah, men jeg har brug for tilløb med Snooze.
> >
> > Tsk, tsk....gumpetung?
>
> Jeg er bare B-menneske. Det betyder så til gengæld også at jeg er frisk
> i hovedet midt på eftermiddagen i modsætning til visse ikke-her-benævnte
> personager.

Ohh...er man spydig? Der er ikke noget, der hedder A/B-mennesker. Det er
social arv/vane/ugidelighed eller hvad ved jeg?

Mennesket er et pattedyr, der er skabt til at leve som et sådant.

Men rent praktisk er det jo fint, at jeg er frisk i hovedet om morgenen
og du er frisk i hovedet om aftenen. Så supplerer vi jo hinanden godt,
skulle jeg mene.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 02-02-10 21:54

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Morten Lind skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Jens Kristian Søgaard skrev:
>>>>> Hej,
>>>>>
>>>>>> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia
>>>>>> bedre til.
>>>>> Damn, du må sove tungt!
>>>> Mnjah, men jeg har brug for tilløb med Snooze.
>>> Tsk, tsk....gumpetung?
>> Jeg er bare B-menneske. Det betyder så til gengæld også at jeg er frisk
>> i hovedet midt på eftermiddagen i modsætning til visse ikke-her-benævnte
>> personager.
>
> Ohh...er man spydig? Der er ikke noget, der hedder A/B-mennesker. Det er
> social arv/vane/ugidelighed eller hvad ved jeg?

Som jeg forstår det, er det et veletableret faktum at menneskers
indbyggede døgnrytme kun sjældent stemmer overens med et døgns faktiske
længde. B-mennesker har et der er længere end 24 timer. A-mennesker et
der er kortere. Ingen af delene er pr automatik "bedre" end den anden.

Så for os HAR døgnet faktisk for få timer :D

> Mennesket er et pattedyr, der er skabt til at leve som et sådant.

Øh, ja? Og hvad præcis gør pattedyr? Vågen om dagen, sover om natten?
Ligesom flagermus ikke gør?

>
> Men rent praktisk er det jo fint, at jeg er frisk i hovedet om morgenen
> og du er frisk i hovedet om aftenen. Så supplerer vi jo hinanden godt,
> skulle jeg mene.

Jep. Jeg værdsætter meget at den der kører min morgenbus er betydeligt
mere vågen end mig selv :D

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Henrik Münster (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 06-02-10 22:29

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Mennesket er et pattedyr, der er skabt til at leve som et sådant.
>
> Øh, ja? Og hvad præcis gør pattedyr?

"You and I, baby, are nothing but mammals,
so let's do it, like they do on the Discovery Channel"
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-02-10 23:33

Henrik Münster skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Morten Lind skrev:
>>
>>> Mennesket er et pattedyr, der er skabt til at leve som et sådant.
>> Øh, ja? Og hvad præcis gør pattedyr?
>
> "You and I, baby, are nothing but mammals,
> so let's do it, like they do on the Discovery Channel"

Tror du alt andet ikke de vil kigge lidt på Mortens pind?

Må håbe der er tyktlurvede tæpper :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (07-02-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-02-10 10:58

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
> > Morten Lind skrev:
> >
> > > Mennesket er et pattedyr, der er skabt til at leve som et sådant.
> >
> > Øh, ja? Og hvad præcis gør pattedyr?

Så må vi hellere få musik på strofen...:


A Adim E E7 E7+
> "You and I, baby, are nothing but mammals,

A A7 D Dmaj7 A/G#dim/A6/A#/A
> so let's do it, like they do on the Discovery Channel"


M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Henrik Münster (07-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 07-02-10 18:52

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> > > Morten Lind skrev:
> > >
> > > > Mennesket er et pattedyr, der er skabt til at leve som et sådant.
> > >
> > > Øh, ja? Og hvad præcis gør pattedyr?
>
> Så må vi hellere få musik på strofen...:
>
>
> A Adim E E7 E7+
> > "You and I, baby, are nothing but mammals,
>
> A A7 D Dmaj7 A/G#dim/A6/A#/A
> > so let's do it, like they do on the Discovery Channel"
>
>
> M.

Det er lidt ligesom fonetisk tegnsætning.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Ukendt (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-10 16:01

On 2010-02-02 15:08:52 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> ecozyz skrev:
>
>> Går i bad
>> klikker en enkelt gang, og p1 fortæller mig hvad der sker.
>
> Jeg tror ikke det der finger-røre-noget fungerer under bruseren.
>
> Den er vist heller ikke vandtæt.
>
>> Dagen efter vækker den mig igen..
>
> Håber den er bedre til det end iPhonen er. Det er den gamle Nokia bedre til.

Den ligger bare smart uden for og spiller P1 så højt ( der er højtaler
i den ikk?) at jeg både kan høre vandet og p1..
det var blot for at trække fokus en smule væk fra teknik snakken og
fokusere på hvad den verhovedet kan bruges til..

Markedsføring har - som eksempel - historien om at bureauerne regner
med 2-300k DK brugere om et par år..
og selv om at det er "få" i forhold til så meget andet, er det da mere
interessant hvad "dimsen" kan bruges til, end hvor hurtigt det går..


PS
når gen2 kommer bliver den hurtigere
når gen3 kommer bliver den hurtigere
når gen4 kommer bliver den hurtigere
når gen5 kommer bliver den hurtigere
når gen6 kommer bliver den hurtigere
når gen7 kommer bliver den hurtigere
når gen8 kommer bliver den hurtigere
når gen9 kommer bliver den hurtigere

PPS
Når næste OS kommer bliver den hurtigere..
ogsåvidere..


Morten Lind (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 02-02-10 18:02

<ecozyz> wrote:

> det var blot for at trække fokus en smule væk fra teknik snakken og
> fokusere på hvad den verhovedet kan bruges til..

....og det gjorde du fremrende

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Bruno, Copenhagen - ~ (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Bruno, Copenhagen - ~


Dato : 02-02-10 20:30

Godt indlæg.

ecozyz wrote:
SNIP!

> Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på et par
> dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg skal overføre
> et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget netværk..
>
Går det - er man ikke tvunget til og bruge noget iTunes for at overføre
filer til/fra dyret?



> i løbet af dagen, tjekker jeg om den mail adresse der er ipad unik, får
> noget post, ganske som det kun er på den jeg kan se hvad der sker på
> facebook.. da vi ikke må på jobbet
>
Her vil jeg så ønske mig, at den kan kobles med Exchange. Og hvordan er
det med sikkerhed? Og forskellige brugerprofiler?

En citrix klient kunne også være relevant.



> spiller gran tourismo5 ( eller nyeste need for speed ) i frokostpausen,
ah, det bliver vist i en noget grim udgave. Dyret har ikke samme power
som en PS3, eller en gamer PC. Men udgaver med reduceret grafik o.lign.
går nok (regn dog ikke med GT5 for det vil Sony nok hellere holde for
sig selv).


> Læser lidt i en bog på vej hjem i toget, mens jeg hører musik.. helt
> uden at multitaske
>
?



> fortsætter med bogen, og tjekker programoversigt, da jeg kommer hjem.

Igen uden at multitaske?


> Resten af dagen ligger den på stuebordet, da den jo for længst er blevet
> fjernbetjening til alt elektronik, ganske som den jo også kan snakke med
> alt mac udstyr i huset.
Jeg har tænkt på den som Sonos controller, men det kræver den er
meget hurtig på lokalnettet og kan sove med den rigtige klar.


> hvad regner du med at komme til at bruge din til..?
>
Hvis den er hurtig on-line vil jeg måske købe den som fjernbetjening,
ellers så afhænger det af hvad der sker med jail brake.




> når alt kommer til alt, handler det jo langt mere om hvad den kan bruges
> til, end om den kan gøre det på 0.000002 eller 0.004 sekunder..
>
Enig, men hvorfor skal det være sådan en spændetrøje. Det ville være
meget bedre hvis den var en Macbook uden keyboard, ikke en forvokset
iPhone med manglende telefon funktionalitet.

Selv som udvikler er man bundet af en stram NDA

Mvh
Bruno

Thomas von Hassel (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 02-02-10 20:34

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Godt indlæg.
>
> ecozyz wrote:
> SNIP!
>
> > Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på et par
> > dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg skal overføre
> > et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget netværk..
> >
> Går det - er man ikke tvunget til og bruge noget iTunes for at overføre
> filer til/fra dyret?
>

Rygtet er der er fildeling via bonjour så du f.eks. kan overføre iWork
dokumenter m.m.

>
>
> > i løbet af dagen, tjekker jeg om den mail adresse der er ipad unik, får
> > noget post, ganske som det kun er på den jeg kan se hvad der sker på
> > facebook.. da vi ikke må på jobbet
> >
> Her vil jeg så ønske mig, at den kan kobles med Exchange.

Det kan iPhone allerede nu .. via ActiveSync.

> Og hvordan er
> det med sikkerhed?

Igen, hvis den kan de som iPhone kan så er der hardware krytpering og
remote wipe

>Og forskellige brugerprofiler?

ikke umiddelbart .
>
> En citrix klient kunne også være relevant.
>

Det er så op til Citrix at lave et App ..

>
> > fortsætter med bogen, og tjekker programoversigt, da jeg kommer hjem.
>
> Igen uden at multitaske?

Tror vi blander "multitaske" og "baggrunds processer" sammen .. du kan
sagtens have ting igang i forskellige programmer og skifte imellem dem
...
> Enig, men hvorfor skal det være sådan en spændetrøje. Det ville være
> meget bedre hvis den var en Macbook uden keyboard, ikke en forvokset
> iPhone med manglende telefon funktionalitet.
>

fordi b.la. microsoft har prøvet at lave en alm. windows om til touch
interface og fejlede misserabelt ..

> Selv som udvikler er man bundet af en stram NDA
>

Kun sålænge SDK'en er i beta ...

/thomas

Bruno, Copenhagen - ~ (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Bruno, Copenhagen - ~


Dato : 02-02-10 21:01

Thomas von Hassel wrote:
>
> Rygtet er der er fildeling via bonjour så du f.eks. kan overføre iWork
> dokumenter m.m.
>
Det er en start, men ikke godt nok. Der er brug for noget som benytter
mere udbredte standarder, ellers er man brundet til computere der er
forberedt til opgaven og det holder minus til eksempelvis et møde.


>>>
>> Her vil jeg så ønske mig, at den kan kobles med Exchange.
>
> Det kan iPhone allerede nu .. via ActiveSync.
>
Det havde jeg glemt, så kan iPad nok også.


>> Og hvordan er
>> det med sikkerhed?
>
> Igen, hvis den kan de som iPhone kan så er der hardware krytpering og
> remote wipe
>
OK. Remote wipe kommer så nok til og afhænge af 3G abb, medmindre Apple
understøtter noget internet basseret.



>> Og forskellige brugerprofiler?
>
> ikke umiddelbart .
Stort minus. Hvis den eksempelvis skal være arbejdslegetøj og
fjernbetjening derhjemme, så skal der være flere profiler for man kan jo
ikke give alle adgang til ens mail.




>> En citrix klient kunne også være relevant.
>>
>
> Det er så op til Citrix at lave et App ..
>
Og Apple skal tillade det!



>>> fortsætter med bogen, og tjekker programoversigt, da jeg kommer hjem.
>> Igen uden at multitaske?
>
> Tror vi blander "multitaske" og "baggrunds processer" sammen .. du kan
> sagtens have ting igang i forskellige programmer og skifte imellem dem
> ..
Klart nok, men går det med musik? Eller hvis man ser en film og godt
samtidig vil blive gjort opmærksom på at der er mail?


>
> fordi b.la. microsoft har prøvet at lave en alm. windows om til touch
> interface og fejlede misserabelt ..
>
Der er løbet en del bits på nettet siden dengang, selvfølgelig vil nogle
apps være bedre egnet end andre. Men jeg er nu sikker på Apples motiv er
kontrol, kontrol, kontrol


>> Selv som udvikler er man bundet af en stram NDA
>>
>
> Kun sålænge SDK'en er i beta ...
>
Lad os nu se hvor åben den bliver.

Mvh
Bruno

Ukendt (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-10 21:23

Hej,

>> Rygtet er der er fildeling via bonjour så du f.eks. kan overføre iWork

> Det er en start, men ikke godt nok. Der er brug for noget som benytter
> mere udbredte standarder

Mon ikke det er standard nok... I overser lige at Bonjour ikke er
fildelingsprotokol.

>> Igen, hvis den kan de som iPhone kan så er der hardware krytpering og
>> remote wipe

> OK. Remote wipe kommer så nok til og afhænge af 3G abb, medmindre Apple
> understøtter noget internet basseret.

Det gør de.

>>> En citrix klient kunne også være relevant.

>> Det er så op til Citrix at lave et App ..

> Og Apple skal tillade det!

Man behøver ikke være så pessimistisk. Citrix har allerede lavet en app
- og Apple har forlængst godkendt den. Programmet hedder "Citrix
Receiver" og kan hentes gratis i AppStore.

>> Tror vi blander "multitaske" og "baggrunds processer" sammen .. du kan
>> sagtens have ting igang i forskellige programmer og skifte imellem dem

> Klart nok, men går det med musik? Eller hvis man ser en film og godt
> samtidig vil blive gjort opmærksom på at der er mail?

Ja, begge dele virker fint med en alm. iPhone. Det bliver det samme med
iPad.

>>> Selv som udvikler er man bundet af en stram NDA

>> Kun sålænge SDK'en er i beta ...

> Lad os nu se hvor åben den bliver.

Hvad er det for en superstram NDA I snakker?

Jeg er da iPad-udvikler uden at have underskrevet en ny, superstram NDA.

I øvrigt kan du godt regne med, at den bliver lige så åben som iPhone
SDK'et. Det er nemlig i samme kasse.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 02-02-10 21:30

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> >> Rygtet er der er fildeling via bonjour så du f.eks. kan overføre iWork
>
> > Det er en start, men ikke godt nok. Der er brug for noget som benytter
> > mere udbredte standarder
>
> Mon ikke det er standard nok... I overser lige at Bonjour ikke er
> fildelingsprotokol.


nej, det er en discovery protokol, med andre order: "det er let(h)"


/thomas

Thomas von Hassel (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 02-02-10 21:24

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> >
> > Rygtet er der er fildeling via bonjour så du f.eks. kan overføre iWork
> > dokumenter m.m.
> >
> Det er en start, men ikke godt nok. Der er brug for noget som benytter
> mere udbredte standarder, ellers er man brundet til computere der er
> forberedt til opgaven og det holder minus til eksempelvis et møde.
>
>
> >>>
> >> Her vil jeg så ønske mig, at den kan kobles med Exchange.
> >
> > Det kan iPhone allerede nu .. via ActiveSync.
> >
> Det havde jeg glemt, så kan iPad nok også.
>
>
> >> Og hvordan er
> >> det med sikkerhed?
> >
> > Igen, hvis den kan de som iPhone kan så er der hardware krytpering og
> > remote wipe
> >
> OK. Remote wipe kommer så nok til og afhænge af 3G abb, medmindre Apple
> understøtter noget internet basseret.


Remotewipe afhænger af din exchange/activesync server ..

>
>
>
> >> Og forskellige brugerprofiler?
> >
> > ikke umiddelbart .
> Stort minus. Hvis den eksempelvis skal være arbejdslegetøj og
> fjernbetjening derhjemme, så skal der være flere profiler for man kan jo
> ikke give alle adgang til ens mail.
>

jep .. men Apple tænker ikke på den som en arbejds dims ...

>
>
>
> >> En citrix klient kunne også være relevant.
> >>
> >
> > Det er så op til Citrix at lave et App ..
> >
> Og Apple skal tillade det!

der er VNC klineter i AppStore allerede nu så hvorfor ikke citrix ?

>
>
>
> >>> fortsætter med bogen, og tjekker programoversigt, da jeg kommer hjem.
> >> Igen uden at multitaske?
> >
> > Tror vi blander "multitaske" og "baggrunds processer" sammen .. du kan
> > sagtens have ting igang i forskellige programmer og skifte imellem dem
> > ..
> Klart nok, men går det med musik? Eller hvis man ser en film og godt
> samtidig vil blive gjort opmærksom på at der er mail?

musik spiller i baggrunden. Mail og andre notification apps kan smide en
notice uanset hvad program du er i.

>
>
> >
> > fordi b.la. microsoft har prøvet at lave en alm. windows om til touch
> > interface og fejlede misserabelt ..
> >
> Der er løbet en del bits på nettet siden dengang, selvfølgelig vil nogle
> apps være bedre egnet end andre. Men jeg er nu sikker på Apples motiv er
> kontrol, kontrol, kontrol

Bare se ved CES da HP havde deres tablet ... den kører Win 7 og jeg
synes ikke hr. Balmer havde så nemt ved at betjene dyret med hans fede
pegefinger .. det ser ikke ud til at de har lært noget ...



>
>
> >> Selv som udvikler er man bundet af en stram NDA
> >>
> >
> > Kun sålænge SDK'en er i beta ...
> >
> Lad os nu se hvor åben den bliver.

Der er efterhånden rutine at SDK'en er under NDA sålænge den tilhørdne
iPhone OS er i beta. Derefter er den åben.

/thomas

Ukendt (02-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-10 23:49

On 2010-02-02 20:29:30 +0100, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> said:

> Enig, men hvorfor skal det være sådan en spændetrøje. Det ville være
> meget bedre hvis den var en Macbook uden keyboard, ikke en forvokset
> iPhone med manglende telefon funktionalitet.
>
> Selv som udvikler er man bundet af en stram NDA
>
> Mvh
> Bruno

hvem siger at der ikke kommer en macbook der er ligeså flad ( måske
større skærm etc og meget dyrere)
Sådan lidt en air, hvor skærm og det hele er en dims.. ( eller nu hvor
apple kan, så en der kører windows !? med 2GB grafikkort 18GB ram og 2
x octocore til word og 67 TB SSD ram.. til swapfilen )

nu skal vi alle (?!) lige købe den her, så finder apple nok på noget
nyt, som vi alle også lige ender med at købe..
pyt så længe dimsen ( de begynder at ligne et gadget !?) har et liv på
et år eller to, synes jeg da det er en fin investering som "legtøj";
der kan lidt mere..


Per Rønne (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-02-10 10:19

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> ecozyz wrote:

> > Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på et par
> > dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg skal overføre
> > et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget netværk..
> >
> Går det - er man ikke tvunget til og bruge noget iTunes for at overføre
> filer til/fra dyret?

Næh; i iPhone OS kan 3. parts programmer faktisk slet ikke overføre ting
kablet. Det skal ske trådløst, gennem WiFi eller internet.

Og med en 3G-forbindelse så er der jo på der nærmeste permanent
internetforbindelse.

> > i løbet af dagen, tjekker jeg om den mail adresse der er ipad unik, får
> > noget post, ganske som det kun er på den jeg kan se hvad der sker på
> > facebook.. da vi ikke må på jobbet
> >
> Her vil jeg så ønske mig, at den kan kobles med Exchange.

Det kan man allerede med iPhone, og derfor også med iPad.

> > når alt kommer til alt, handler det jo langt mere om hvad den kan bruges
> > til, end om den kan gøre det på 0.000002 eller 0.004 sekunder..
> >
> Enig, men hvorfor skal det være sådan en spændetrøje. Det ville være
> meget bedre hvis den var en Macbook uden keyboard, ikke en forvokset
> iPhone med manglende telefon funktionalitet.

Den bliver med Skype-option, men jeg ville da ikke undvære min iPhone
alligevel. En iPad er /ikke/ en all-in-one; den erstatter hverken en
iPhone eller en MacBook, hverken en smartphone eller en laptop. Men den
skal naturligvis automatisk synkronisere de relevante ting mellem de
relevante enheder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-02-10 10:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:
>
> > ecozyz wrote:
>
> > > Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på et par
> > > dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg skal overføre
> > > et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget netværk..
> > >
> > Går det - er man ikke tvunget til og bruge noget iTunes for at overføre
> > filer til/fra dyret?
>
> Næh; i iPhone OS kan 3. parts programmer faktisk slet ikke overføre ting
> kablet. Det skal ske trådløst, gennem WiFi eller internet.

jo, men det er stoppet nu. Der var nogen der var så smarte at bruge DCIM
mappen til at smide filer så de kunne synces via USB ..

/thomas

Peter Farsinsen (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 03-02-10 11:21

Thomas von Hassel wrote:
> jo, men det er stoppet nu. Der var nogen der var så smarte at bruge DCIM
> mappen til at smide filer så de kunne synces via USB ..

Og jeg siger det lige igen. Hvor bliver det konge, når en shared folder
mounter som disk i finder. Jeg kan slet ikke vente...

- Peter

Ukendt (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-10 14:40

Hej,

> Og jeg siger det lige igen. Hvor bliver det konge, når en shared folder
> mounter som disk i finder. Jeg kan slet ikke vente...

Jeg kan i den forbindelse nævne, at hvis man jailbreaker sin iPhone kan
man installere et program som fx Netatalk. Så får man iPhone til at
ligge i Finderens "Shared" del til venstre, hvor man så kan klikke sig
ind og kopiere filer frem og tilbage som var det en alm. disk.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Peter Farsinsen (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 03-02-10 14:58

Jens Kristian Søgaard wrote:
>> Og jeg siger det lige igen. Hvor bliver det konge, når en shared
>> folder mounter som disk i finder. Jeg kan slet ikke vente...
>
> Jeg kan i den forbindelse nævne, at hvis man jailbreaker sin iPhone kan
> man installere et program som fx Netatalk. Så får man iPhone til at
> ligge i Finderens "Shared" del til venstre, hvor man så kan klikke sig
> ind og kopiere filer frem og tilbage som var det en alm. disk.

Mmmh. Har været der. Min iPhone kunne ikke rigtig lide at være
jailbreaket. Jeg sku' reboote 3-4 gange om ugen. Nu gider jeg ik' rode
med det ;)

- Peter

Ukendt (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-10 15:09

Hej,

> Mmmh. Har været der. Min iPhone kunne ikke rigtig lide at være
> jailbreaket. Jeg sku' reboote 3-4 gange om ugen. Nu gider jeg ik' rode
> med det ;)

Det lyder underligt. Sikker på at du ikke har jailbreaket dengang Apple
havde den dårlige firmware ude som netop gav ovenstående type problemer?
(og i øvrigt batteridræn hos nogle)

Jeg har jailbreaket flere telefoner på stort set alle versioner af
iPhoneOS uden at have oplevet nogen problemer i form af reboots eller lign.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Peter Farsinsen (05-02-2010)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 05-02-10 10:44

Jens Kristian Søgaard wrote:
>> Mmmh. Har været der. Min iPhone kunne ikke rigtig lide at være
>> jailbreaket. Jeg sku' reboote 3-4 gange om ugen. Nu gider jeg ik' rode
>> med det ;)
>
> Det lyder underligt. Sikker på at du ikke har jailbreaket dengang Apple
> havde den dårlige firmware ude som netop gav ovenstående type problemer?
> (og i øvrigt batteridræn hos nogle)

Så har der været problemer med flere versioner. Min iPhone var
jailbreaket i en periode på mere end et år.

> Jeg har jailbreaket flere telefoner på stort set alle versioner af
> iPhoneOS uden at have oplevet nogen problemer i form af reboots eller lign.

Mmmh. Det virker bare ik' specielt fint for mig. Ku' være jeg sku' prøve
igen.

- Peter

jagge (05-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 05-02-10 11:49


> ligge i Finderens "Shared" del til venstre, hvor man så kan klikke sig
> ind og kopiere filer frem og tilbage som var det en alm. disk.

Hey

Og nu har jeg også hørt at man multitaske på en jailbreaket iphone.

Den funktion du snakker om der lyder fed. Hvordan er det lige med det
jail breakeri er der nogen risiko ??

Er der ikke noget med at man bare kan resette den og så er man tilbage
til normal eller ??

Hvordan opbevarer man et "image" af sin Iphone inden jailbreak så man
kan få den til bage til normal igen hvis det kikser ?

MVH

Jakob

Peter Farsinsen (05-02-2010)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 05-02-10 11:55

jagge wrote:
>> ligge i Finderens "Shared" del til venstre, hvor man så kan klikke sig
>> ind og kopiere filer frem og tilbage som var det en alm. disk.

> Og nu har jeg også hørt at man multitaske på en jailbreaket iphone.
>
> Den funktion du snakker om der lyder fed. Hvordan er det lige med det
> jail breakeri er der nogen risiko ??

Ikke rigtig. Jeg mener ikke man kan 'bricke' den længere - hvis du altså
læser, hvad du skal gøre og følger guiden ;)

> Er der ikke noget med at man bare kan resette den og så er man tilbage
> til normal eller ??

Ja, du kan resette og genindlæse fra din backup.

> Hvordan opbevarer man et "image" af sin Iphone inden jailbreak så man
> kan få den til bage til normal igen hvis det kikser ?

Bed iTunes lave en backup inden du jailbreaker.

- Peter

Thomas von Hassel (05-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-02-10 12:42

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> jagge wrote:
> >> ligge i Finderens "Shared" del til venstre, hvor man så kan klikke sig
> >> ind og kopiere filer frem og tilbage som var det en alm. disk.
>
> > Og nu har jeg også hørt at man multitaske på en jailbreaket iphone.
> >
> > Den funktion du snakker om der lyder fed. Hvordan er det lige med det
> > jail breakeri er der nogen risiko ??
>
> Ikke rigtig. Jeg mener ikke man kan 'bricke' den længere - hvis du altså
> læser, hvad du skal gøre og følger guiden ;)

jo, der er stor forskel på jailbreak og unlock .. hvis man holder sig
til jailbreak så kan det ikke gå så galt at man ikke bare kan restore og
være kørende igen.

/thomas

Peter Farsinsen (05-02-2010)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 05-02-10 13:40

Thomas von Hassel wrote:
> jo, der er stor forskel på jailbreak og unlock .. hvis man holder sig
> til jailbreak så kan det ikke gå så galt at man ikke bare kan restore og
> være kørende igen.

Ahh ja - my bad.

- Peter

jagge (05-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 05-02-10 22:03


>
> jo, der er stor forskel på jailbreak og unlock .. hvis man holder sig
> til jailbreak så kan det ikke gå så galt at man ikke bare kan restore og
> være kørende igen.

ahh ok er der en af jer der kan pege i den mest almindelige /bedste
metode ??

Hvordan er det så med de der backups, fortsætter man med at køre som
intet var hændt i itunes og så videre ??

Hygge

Jakob

Thomas von Hassel (05-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-02-10 22:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> >
> > jo, der er stor forskel på jailbreak og unlock .. hvis man holder sig
> > til jailbreak så kan det ikke gå så galt at man ikke bare kan restore og
> > være kørende igen.
>
> ahh ok er der en af jer der kan pege i den mest almindelige /bedste
> metode ??
>

Du starter her:

<http://blog.iphone-dev.org/>

Den sidste jeg prøvede var redsn0w ..

> Hvordan er det så med de der backups, fortsætter man med at køre som
> intet var hændt i itunes og så videre ??

Det gør det ihvertfald her ...


/thomas

Ukendt (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-10 00:10

Hej,

> ahh ok er der en af jer der kan pege i den mest almindelige /bedste
> metode ??

Jeg vil ikke anbefale redsn0w som Thomas. Derudover vil jeg komme med
den begrænsning at jeg kun taler om iPhones med max. OS 3.1.2 - dvs. du
skal ikke installere den nye opdatering til 3.1.3 (hvis du allerede har
installeret den, så nedgrader bare til 3.1.2).

Den nemmeste måde at jailbreake på er at hente programmet blackra1n:

http://blackra1n.com/

Tryk på flag eller æble afhængigt af dit OS.

Start programmet, sæt telefonen til computeren med USB-kablet og tryk på
programmets eneste knap. Vent.

På nogen modeller starter telefonen derefter op med en skærm som viser
at man skal sætte den til iTunes. Herefter gør du ovenstående igen og nu
vil jailbreaket være fuldført.

> Hvordan er det så med de der backups, fortsætter man med at køre som
> intet var hændt i itunes og så videre ??

Ja.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-02-10 11:54

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > ahh ok er der en af jer der kan pege i den mest almindelige /bedste
> > metode ??
>
> Jeg vil ikke anbefale redsn0w som Thomas.

dårlige erfrainger ?

/thomas

Ukendt (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-10 18:33

Hej,

>> Jeg vil ikke anbefale redsn0w som Thomas.

> dårlige erfrainger ?

Ikke som sådan, men blackra1n er bare så meget nemmere at gå til for en
nybegynder. Derudover bliver din telefon ikke restored ligesom redsn0w gør.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-02-10 18:39

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> >> Jeg vil ikke anbefale redsn0w som Thomas.
>
> > dårlige erfrainger ?
>
> Ikke som sådan, men blackra1n er bare så meget nemmere at gå til for en
> nybegynder. Derudover bliver din telefon ikke restored ligesom redsn0w gør.

redsn0w kræver ikke en restore ...

<http://wikee.iphwn.org/howto:rs9>

/thomas

Ukendt (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-10 18:41

Hej,

> redsn0w kræver ikke en restore ...

Ah, jeg huskede forkert - men du skal da stadig hente en .IPSW-fil, osv.
så vidt jeg husker?

Anyways, jeg vil nu stadig anbefale blackra1n da det er det nemmeste for
en nybegynder.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-02-10 18:48

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > redsn0w kræver ikke en restore ...
>
> Ah, jeg huskede forkert - men du skal da stadig hente en .IPSW-fil, osv.
> så vidt jeg husker?
>

jo .. det er rigtigt


/thomas

Per Rønne (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-10 19:46

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Anyways, jeg vil nu stadig anbefale blackra1n da det er det nemmeste for
> en nybegynder.

Da jeg har tænkt mig at jailbreake min iPhone /hvis/ det viser sig at
jeg ikke vil kunne bruge den til at få forbindelse til 3G-nettet fra en
WiFi iPad [bluetooth], så lægger jeg mærke til advarsler om at hvis de
bruges, så vil en opgradering fjerne en unlock.

Også en »lovlig« unlock, givet af en leverandør efter at man har haft
telefonen i over et halvt år?

I givet fald vil jeg så installere MyWi, så den vil kunne fungere som et
WiFi hotspot i forbindelse med en iPad. Ingen grund til at ofre hverken
en tusse på at få en WiFi 3G iPad eller et ekstra data-abonnement.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-10 19:49

Hej,

> Da jeg har tænkt mig at jailbreake min iPhone /hvis/ det viser sig at
> jeg ikke vil kunne bruge den til at få forbindelse til 3G-nettet fra en
> WiFi iPad [bluetooth]

Hvorfor kun da?

> så lægger jeg mærke til advarsler om at hvis de
> bruges, så vil en opgradering fjerne en unlock.

Hvor har du læst det?
Jeg tror ikke på, at det skulle være rigtigt.

> Også en »lovlig« unlock, givet af en leverandør efter at man har haft
> telefonen i over et halvt år?

Nej, der sker ikke noget med dit unlock.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-10 21:16

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> > Da jeg har tænkt mig at jailbreake min iPhone /hvis/ det viser sig at
> > jeg ikke vil kunne bruge den til at få forbindelse til 3G-nettet fra en
> > WiFi iPad [bluetooth]
>
> Hvorfor kun da?

Fordi jeg kun vil gøre det hvis jeg /virkelig/ har brug for det.

Og personligt har jeg ingen brug for at kunne køre 3. parts programmer i
baggrunden. Eller hvad der ellers er af muligheder.

> > så lægger jeg mærke til advarsler om at hvis de bruges, så vil en
> > opgradering fjerne en unlock.
>
> Hvor har du læst det?
> Jeg tror ikke på, at det skulle være rigtigt.

Flere steder, bl.a. her:

<http://iphoneguide.dk/nyheder/apple-stopper-for-gendannelse-til-andet-e
nd-os-3-1-3/>

> > Også en »lovlig« unlock, givet af en leverandør efter at man har haft
> > telefonen i over et halvt år?
>
> Nej, der sker ikke noget med dit unlock.

Ja, det kunne tænkes at der tænkes på unlocks foretaget uden om ens
'carrier'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-10 21:26

Hej Per,

> Og personligt har jeg ingen brug for at kunne køre 3. parts programmer i
> baggrunden. Eller hvad der ellers er af muligheder.

Der er nu en del andre muligheder end lige det

>>> så lægger jeg mærke til advarsler om at hvis de bruges, så vil en
>>> opgradering fjerne en unlock.

> Flere steder, bl.a. her:

> <http://iphoneguide.dk/nyheder/apple-stopper-for-gendannelse-til-andet-e
> nd-os-3-1-3/>

Du misforstår det. Der er ikke tale om at der er sket noget nyt med at
opgraderinger fjerner dit jailbreak. Sådan har det altid været - hvis du
overskriver softwaren på telefonen, så overskriver du naturligvis også
jailbreaket. Det er der ikke noget mystisk i. Det er jo også årsagen til
at det er så nemt at fortryde et jailbreak, da man bare kan vælge
Restore i iTunes.

Det er nu ikke noget problem, da man jo bare kan jailbreake igen efter
at man opgraderet sin sofware - det tager et minut eller to. Alternativt
kan man vælge at undlade at bruge Apples alm. opgraderingspakke, og så
opgradere med en pakke som allerede er jailbreaket.

Det eneste nye som er sket er, at for de nye 3GS'er (ikke de gamle
3GS'er), der er købt med 3.1.3 (den er lige kommet, så det er der stort
set ingen der har) - ja de kan ikke nedgraderes til ældre versioner.

Jailbreak til 3.1.3 er i øvrigt kommet i forskellige værktøjer

>>> Også en »lovlig« unlock, givet af en leverandør efter at man har haft
>>> telefonen i over et halvt år?

> Nej, der sker ikke noget med dit unlock.
>
> Ja, det kunne tænkes at der tænkes på unlocks foretaget uden om ens
> 'carrier'.

Det er ikke noget med at det kunne tænkes - det er sådan det er. Du
risikerer ikke på nogen som helst måde dit unlock (officielt eller
uofficielt) ved at jailbreake.

Der er tale om at Apple ved opgradering overskriver softwaren på din
telefons basebandmodul. Apple ville naturligvis aldrig overskrive dit
officielle unlock. Hvis de gjorde det, ville de jo have tusindvis af
utilfredse brugere.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-10 22:11

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Apple ville naturligvis aldrig overskrive dit officielle unlock. Hvis de
> gjorde det, ville de jo have tusindvis af utilfredse brugere.

OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
den eneste jeg på nuværende tidspunkt kan se er MyWi i forbindelse med
en iPad som ikke vil kunne tethered til en iPhone, men som naturligvis
sagtens vil kunne forbindes til et WiFi hotspot, som er en iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-10 22:16

Hej,

> OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og

Naturligvis, ellers er der jo ikke nogen grund til at gøre det. Men har
du kigget på listen over muligheder? - ellers ved man jo reelt ikke, om
der er nogen af tingene, man kunne ønske sig.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-10 22:43

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> > OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> > jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
>
> Naturligvis, ellers er der jo ikke nogen grund til at gøre det. Men har
> du kigget på listen over muligheder? - ellers ved man jo reelt ikke, om
> der er nogen af tingene, man kunne ønske sig.

Jeg har kigget, og ikke fundet noget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

jagge (06-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 06-02-10 23:05

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> > jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
>
> Naturligvis, ellers er der jo ikke nogen grund til at gøre det. Men har
> du kigget på listen over muligheder? - ellers ved man jo reelt ikke, om
> der er nogen af tingene, man kunne ønske sig.

Hvor finder man den liste :0)

MVH

Jakob

Ukendt (07-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-10 00:32

Hej,

> Hvor finder man den liste :0)

Der findes ikke en enkelt liste i sagens natur. Alle og enhver kan lave
et program og lægge det op på deres egen hjemmeside - dvs. man slipper
for den centralisering, der ligger i AppStore konceptet.

Hvis man installerer apps som Cydia, Icy og Rock vil man dog få nogen
ret store lister over tilgængelige apps. Du kan søge på en del af Cydias
apps her:

http://modmyi.com/cydia/search.php

Klik evt. ind under kategorierne og se hvad de har. Du kan se indholdet
af Cydia Store her:

http://cydia.saurik.com/

Derudover findes der nogen andre steder, der har kæmpe lister over de
forskellige themes, wallpapers og ringetoner, man kan få på en
jailbreaket telefon.

Endeligt findes der en række emulatorer til iPhone, hvor man så kan
installere software fra andre maskintyper. Fx er der GameBoy, Sega
Genesis, MAME, ScummVM, NES, SNES, osv.

Nogen af de populære ting man kan med jailbreaket er at gøre det muligt
at køre flere apps samtidigt, at køre Skype over 3G-forbindelse, at vise
RSS-feeds på låseskærmen, at læse og svare SMS i alle programmer og fx
at vise apps ud på TV-udgangen.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (07-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-10 01:43

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Nogen af de populære ting man kan med jailbreaket er at gøre det muligt
> at køre flere apps samtidigt, at køre Skype over 3G-forbindelse, at vise
> RSS-feeds på låseskærmen, at læse og svare SMS i alle programmer og fx
> at vise apps ud på TV-udgangen.

Er det da ikke netop blevet muligt at køre Skype over en 3G-forbindelse,
uden jailbreak?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (07-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-10 04:40

Hej,

> Er det da ikke netop blevet muligt at køre Skype over en 3G-forbindelse,
> uden jailbreak?

Njarh, det er blevet muligt for Skype at tilbyde det, når de vælger at
gøre det. Men jailbreak muligheden gælder også for andre programmer, som
fx EyeTV (i selve app'en) eller hvad man nu ellers havde lyst til at bruge.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-02-10 22:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
>
> > Apple ville naturligvis aldrig overskrive dit officielle unlock. Hvis de
> > gjorde det, ville de jo have tusindvis af utilfredse brugere.
>
> OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
> den eneste jeg på nuværende tidspunkt kan se er MyWi i forbindelse med
> en iPad som ikke vil kunne tethered til en iPhone, men som naturligvis
> sagtens vil kunne forbindes til et WiFi hotspot, som er en iPhone.

hm ok .. det gad jeg godt nok ikke bøvle med .. hvis jeg havde brug for
internet over det hele så vil jeg nok bare købe en iPad _med_ 3G istedet
....

/thomas

Per Rønne (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-10 23:13

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> >
> > > Apple ville naturligvis aldrig overskrive dit officielle unlock. Hvis de
> > > gjorde det, ville de jo have tusindvis af utilfredse brugere.
> >
> > OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> > jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
> > den eneste jeg på nuværende tidspunkt kan se er MyWi i forbindelse med
> > en iPad som ikke vil kunne tethered til en iPhone, men som naturligvis
> > sagtens vil kunne forbindes til et WiFi hotspot, som er en iPhone.
>
> hm ok .. det gad jeg godt nok ikke bøvle med .. hvis jeg havde brug for
> internet over det hele så vil jeg nok bare købe en iPad _med_ 3G istedet
> ...

Som ville koste en tusse ekstra + ekstra løbende abonnement. På
tilsvarende måde kunne man sige at der ingen grund var til at bruge sin
iPhone til sin MacBook når man er uden for rækkevidde af en WiFi, man
har adgang til, og alligevel vil på nettet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (06-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-02-10 23:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> > >
> > > > Apple ville naturligvis aldrig overskrive dit officielle unlock. Hvis de
> > > > gjorde det, ville de jo have tusindvis af utilfredse brugere.
> > >
> > > OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> > > jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
> > > den eneste jeg på nuværende tidspunkt kan se er MyWi i forbindelse med
> > > en iPad som ikke vil kunne tethered til en iPhone, men som naturligvis
> > > sagtens vil kunne forbindes til et WiFi hotspot, som er en iPhone.
> >
> > hm ok .. det gad jeg godt nok ikke bøvle med .. hvis jeg havde brug for
> > internet over det hele så vil jeg nok bare købe en iPad _med_ 3G istedet
> > ...
>
> Som ville koste en tusse ekstra + ekstra løbende abonnement. På
> tilsvarende måde kunne man sige at der ingen grund var til at bruge sin
> iPhone til sin MacBook når man er uden for rækkevidde af en WiFi, man
> har adgang til, og alligevel vil på nettet.

hvis man kunne få en macbook med indbygget 3G data så ville jeg også
købe den .... jeg _hader_ dongler, kabler, ekstra dimser, bluetooth
eller ej, for at få noget til at virke hvis man kan få det uden.

/thomas

Per Rønne (07-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-10 01:43

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Apple ville naturligvis aldrig overskrive dit officielle unlock.
> > > > > Hvis de gjorde det, ville de jo have tusindvis af utilfredse
> > > > > brugere.
> > > >
> > > > OK. Men jeg vil nu alligevel først jailbreake min iPhone når eller hvis
> > > > jeg får brug for en facilitet, som jeg ellers ikke kan få adgang til, og
> > > > den eneste jeg på nuværende tidspunkt kan se er MyWi i forbindelse med
> > > > en iPad som ikke vil kunne tethered til en iPhone, men som naturligvis
> > > > sagtens vil kunne forbindes til et WiFi hotspot, som er en iPhone.
> > >
> > > hm ok .. det gad jeg godt nok ikke bøvle med .. hvis jeg havde brug for
> > > internet over det hele så vil jeg nok bare købe en iPad _med_ 3G istedet
> > > ...
> >
> > Som ville koste en tusse ekstra + ekstra løbende abonnement. På
> > tilsvarende måde kunne man sige at der ingen grund var til at bruge sin
> > iPhone til sin MacBook når man er uden for rækkevidde af en WiFi, man
> > har adgang til, og alligevel vil på nettet.
>
> hvis man kunne få en macbook med indbygget 3G data så ville jeg også
> købe den .... jeg _hader_ dongler, kabler, ekstra dimser, bluetooth
> eller ej, for at få noget til at virke hvis man kan få det uden.

Ja, men nu er det så også kun få gange at jeg vil have brug for at koble
min MacBook [eller en fremtidig iPad] op over 3G.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (05-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-10 15:24

Hej,

> Den funktion du snakker om der lyder fed. Hvordan er det lige med det
> jail breakeri er der nogen risiko ??

Nej, der er ingen risiko. Det tager ca. 1 minuter at jailbreake
telefonen, også selvom du ikke har prøvet det før. Man behøver ikke
restore telefonen eller tage backup (medmindre man er meget nervøs).

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

jagge (05-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 05-02-10 22:04

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Den funktion du snakker om der lyder fed. Hvordan er det lige med det
> > jail breakeri er der nogen risiko ??
>
> Nej, der er ingen risiko. Det tager ca. 1 minuter at jailbreake
> telefonen, også selvom du ikke har prøvet det før. Man behøver ikke
> restore telefonen eller tage backup (medmindre man er meget nervøs).

Ok spændende det vil jeg prøve så jeg kan prøve det program af.

MVH

Jakob

Per Rønne (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-02-10 11:49

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:
> >
> > > ecozyz wrote:
> >
> > > > Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på et par
> > > > dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg skal overføre
> > > > et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget netværk..
> > > >
> > > Går det - er man ikke tvunget til og bruge noget iTunes for at overføre
> > > filer til/fra dyret?
> >
> > Næh; i iPhone OS kan 3. parts programmer faktisk slet ikke overføre ting
> > kablet. Det skal ske trådløst, gennem WiFi eller internet.
>
> jo, men det er stoppet nu. Der var nogen der var så smarte at bruge DCIM
> mappen til at smide filer så de kunne synces via USB ..

Hvad er stoppet? WiFi, internet eller begge?

Kan jeg så ikke længere synkronisere FMP med FMTouch, Bento med Bento
eller Documents To Go - mellem iPhone og Mac?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-02-10 11:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:
> > >
> > > > ecozyz wrote:
> > >
> > > > > Så tager jeg - som jeg plejer - toget på job.. tjekker lige op på
> > > > et par > dox før jeg ankommer til arbejdsmaskinen, og husker at jeg
> > > > skal overføre > et enkelt af dem, næste gang jeg kommer forbi noget
> > > > netværk.. > Går det - er man ikke tvunget til og bruge noget iTunes
> > > > for at overføre filer til/fra dyret?
> > >
> > > Næh; i iPhone OS kan 3. parts programmer faktisk slet ikke overføre
> > > ting kablet. Det skal ske trådløst, gennem WiFi eller internet.
> >
> > jo, men det er stoppet nu. Der var nogen der var så smarte at bruge DCIM
> > mappen til at smide filer så de kunne synces via USB ..
>
> Hvad er stoppet? WiFi, internet eller begge?
>
> Kan jeg så ikke længere synkronisere FMP med FMTouch, Bento med Bento
> eller Documents To Go - mellem iPhone og Mac?

De har stoppet brugen af DCIM mappen til sync over USB ... alt andet
virker som før.

/thomas

Per Rønne (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-02-10 12:49

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > > jo, men det er stoppet nu. Der var nogen der var så smarte at bruge DCIM
> > > mappen til at smide filer så de kunne synces via USB ..
> >
> > Hvad er stoppet? WiFi, internet eller begge?
> >
> > Kan jeg så ikke længere synkronisere FMP med FMTouch, Bento med Bento
> > eller Documents To Go - mellem iPhone og Mac?
>
> De har stoppet brugen af DCIM mappen til sync over USB ... alt andet
> virker som før.

OK; jeg havde slet ikke hørt at det havde kunnet lade sig gøre.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

jagge (03-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 03-02-10 00:12


>
> når alt kommer til alt, handler det jo langt mere om hvad den kan
> bruges til, end om den kan gøre det på 0.000002 eller 0.004 sekunder..

wow, Steve Jobs markedsførings department må få blanke øjne.

De åd den sgu.

MVH

Jakob

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-02-10 00:17

jagge skrev:
>> når alt kommer til alt, handler det jo langt mere om hvad den kan
>> bruges til, end om den kan gøre det på 0.000002 eller 0.004 sekunder..
>
> wow, Steve Jobs markedsførings department må få blanke øjne.
>
> De åd den sgu.

Er du gladest for din Mac når den kører OS X eller Windows?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

jagge (04-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-02-10 00:41


> >
> > De åd den sgu.
>
> Er du gladest for din Mac når den kører OS X eller Windows?

Helt klart OS X, overhovedet ingen tvivl om det. Mine kritiske indlæg
har nok sløret at jeg er stor Apple fan ;0).

Der er ingen tvivl i mit sind om at det er det OS som byder brugeren
mest velkommen. Jeg er heller ikke i tvivl om at det er det mest stabile
system jeg har arbejdet på.

Men jeg synes bare at man skal huske objektiviteten engang imellem.
Hørte Sonne i harddisken idag og han fik det egentlig sagt ret godt.
Ipad er en Ipod touch med stor skærm :0).

Men det er klart at en Ipod touch/ Iphone (Ipad nano 3G ;0) har en fed
brugerflade så det har Ipad jo også og det er det der kommer til at gøre
forskellen.

MVH

Jakob

Per Rønne (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-02-10 05:19

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Men jeg synes bare at man skal huske objektiviteten engang imellem.
> Hørte Sonne i harddisken idag og han fik det egentlig sagt ret godt.
> Ipad er en Ipod touch med stor skærm :0).

Det er jo også det der grundlæggende er brug for, til områder hvor
iPhone-skærmen bare er for lille.

PS. Kan en iPod Touch i øvrigt komme på nettet gennem en iPhone, med
tethering over bluetooth?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

jagge (04-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-02-10 09:58

hone-skærmen bare er for lille.
>
> PS. Kan en iPod Touch i øvrigt komme på nettet gennem en iPhone, med
> tethering over bluetooth?

Godt spørgsmål, kan Ipad ? Det ville være dumt hvis den ikke kan ipad
altså, men hvorfor egentligt gøre det med en touch hvis man har en
iphone, med mindre man er en meget insisterende nørd ;0)

MVH

Jakob

Per Rønne (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-02-10 10:49

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> hone-skærmen bare er for lille.
> >
> > PS. Kan en iPod Touch i øvrigt komme på nettet gennem en iPhone, med
> > tethering over bluetooth?
>
> Godt spørgsmål, kan Ipad ?

Det ved vi jo ikke endnu, men hvis iPod Touch kan ville det jo være en
god indikation.

> Det ville være dumt hvis den ikke kan ipad altså, men hvorfor egentligt
> gøre det med en touch hvis man har en iphone, med mindre man er en meget
> insisterende nørd ;0)

For at finde ud af sandsynligheden for at en iPad vil kunne det ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

jagge (04-02-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 04-02-10 12:14


>
> For at finde ud af sandsynligheden for at en iPad vil kunne det ...

He he ok point taken.

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (04-02-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-02-10 11:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> jagge <jagge@noname.invalid> wrote:
>
> > Men jeg synes bare at man skal huske objektiviteten engang imellem.
> > Hørte Sonne i harddisken idag og han fik det egentlig sagt ret godt.
> > Ipad er en Ipod touch med stor skærm :0).
>
> Det er jo også det der grundlæggende er brug for, til områder hvor
> iPhone-skærmen bare er for lille.
>
> PS. Kan en iPod Touch i øvrigt komme på nettet gennem en iPhone, med
> tethering over bluetooth?

nej

/thomas

Ukendt (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-10 13:53

On 2010-02-03 00:12:21 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

>
>>
>> når alt kommer til alt, handler det jo langt mere om hvad den kan
>> bruges til, end om den kan gøre det på 0.000002 eller 0.004 sekunder..
>
> wow, Steve Jobs markedsførings department må få blanke øjne.
>
> De åd den sgu.
>
> MVH
>
> Jakob

uanset hvilken maskine og OS du sidder ved bruger du garanteret timer (
sådan føles det i hvert fald ) hver eneste dag.
På at vente, og vente og vente.
på alt fra applikationerne, til netforbindelsen, til din sløve HD etc..

Elsker i den forbindelse sci fi film, hvor "doktoren" lige leder efter
en DNA streng eller et ansigt, og vupti, efter 1/4 sekundt har
computeren fundet det rigtige fjæs ud af 6 billioner..

Indtil det bliver virkelighed, kommer vi alle til at vente, vente og
vente.. ( sådan føles det i hvert fald )

Jeg fokuserer i stedet på funktionalitet, der ser ud til at blive
hæderlig på dette 1 gen produkt..


Thorbjørn Ravn Ander~ (03-02-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-02-10 16:59

ecozyz skrev:

> Elsker i den forbindelse sci fi film, hvor "doktoren" lige leder efter
> en DNA streng eller et ansigt, og vupti, efter 1/4 sekundt har
> computeren fundet det rigtige fjæs ud af 6 billioner..
>
> Indtil det bliver virkelighed, kommer vi alle til at vente, vente og
> vente.. ( sådan føles det i hvert fald )

Sådan var det ellers at bruge søgemaskiner på Internettet før Google kom
til.

"næææææh i GAMLE dage!! <mimre, mimre>!!!"

Du er ikke gået glip af ret meget på den konto :(
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste