Hu hej, hvor det går.
Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 11:14

Mon den unge mand overhovedet har lært noget om dansk færdselslovgivning, da
han tilsyneladende fortsætter med at bryde den, da bødeforlægget jo er
peanuts:

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1960320.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 27-01-10 11:30

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> da han tilsyneladende fortsætter med at bryde den, da bødeforlægget jo er

Der er sket meget siden jeg var i lære, selv om det egentlig kun er 10 år
siden. Dengang havde jeg hverken råd til en bil der kan nappe 246km/t, eller
være ligeglad med en ekstraudgift på 1500,-

/Brian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-01-10 11:33

Brian forklarede:

> Der er sket meget siden jeg var i lære, selv om det egentlig kun er 10 år
> siden. Dengang havde jeg hverken råd til en bil der kan nappe 246km/t,

Ka være det var fatters

Har selv fået en fartbøde i min fars

> være ligeglad med en ekstraudgift på 1500,-

Dén var værre!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 11:45

KLIP

> Ka være det var fatters

Ja da, hvis has fatter kører i en Audi 100 fra 1989..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-01-10 13:26

Den 27-01-2010, skrev Bjørn J.:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ja da, hvis has fatter kører i en Audi 100 fra 1989..;)

Går næppe 246?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 15:12

KLIP

> Går næppe 246?

Jeg skal ikke sige, hvor meget en fingersnild mekanikkerlærling kan mose en
gammel Audi 100 på på.

Jeg har i hvert fald set en gammel Toyota Corolla her i grevskabet med en
"lastvognsturbo" påmonteret ;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-01-10 02:57

Efter mange tanker skrev Bjørn J.:
> [...]
> gammel Audi 100 på på.
>
> Jeg har i hvert fald set en gammel Toyota Corolla her i grevskabet med en

Okay; havde ikke tænkt i de baner

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ulrich

Dato : 27-01-10 16:07

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ja da, hvis has fatter kører i en Audi 100 fra 1989..;)

Bilen man ser ham i på foto'et ligner ikke en gammel Audi 100 ?

Palle

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 16:11

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bilen man ser ham i på foto'et ligner ikke en gammel Audi 100 ?

Det udsagn må uværligt udløse spørgsmålet: "hvad ligner det så" eller hvad
vil du ellers påpege med dit indspark ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-01-10 16:40

> [...]
>
> KLIP

> Det udsagn må uværligt udløse spørgsmålet: "hvad ligner det så" eller hvad

Det eneste der minder om Audi 100 fra den tid der kunne nå de hastigheder
var Audi V8....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 16:43

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det eneste der minder om Audi 100 fra den tid der kunne nå de hastigheder
> var Audi V8....

Så må politiet have gjort en fejlmåling eller knægten have modificeret sin
potte......

PS: Det er nok politiet og knægten, der lyver !

mvh/Bjørn J

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-01-10 16:55

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så må politiet have gjort en fejlmåling eller knægten have modificeret sin
> potte......

Næh, den min kammerat havde viste snildt 265+ på klokken, og det var den
lille 265Hk udgave, der iøvrigt var begrænset til 250Km/t ab fabrik...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 17:01

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Næh, den min kammerat havde viste snildt 265+ på klokken, og det var den
> lille 265Hk udgave, der iøvrigt var begrænset til 250Km/t ab fabrik...

Jeg læser avisen således, at det var en reel måling af farten og ikke en
antagelse...

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 17:03

> [...]
>>

> Næh, den min kammerat havde viste snildt 265+ på klokken, og det var den
> lille 265Hk udgave, der iøvrigt var begrænset til 250Km/t ab fabrik...

Var der ikke noget med an Audi 100 S4 (S6) Quattro Turbo havde standard 230
Hk ?

Med lidt fingersnilde burde denne model nemt kunne komme op på 300 Hk.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 22:07

> Det eneste der minder om Audi 100 fra den tid der kunne nå de hastigheder
> var Audi V8....

Ahhhh, mon ikke en 100/200 Turbo ret snildt kan bringes der op?

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : ulrich

Dato : 27-01-10 16:48

> [...]
>
> KLIP

> Det udsagn må uværligt udløse spørgsmålet: "hvad ligner det så" eller hvad

Måske er det fotoforvrængning?

Forstolpen bredest forneden, midterstolpen bredere end i 4dørs karosse,
bageste siderude går helt til tagkant.

M.V.H.
Palle

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-10 12:31

> http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1960320.ece

Lever virkeligt op til fordommene omkring elever på tekniske skoler ...

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 12:38

KLIP

> Lever virkeligt op til fordommene omkring elever på tekniske skoler ...

Nu er der vel heller ikke så meget ved at skrive om de elever der tager
bus/rutebil/tog/cykel til og fra den tekniske skole....

Det skulle da lige være de elever som cykler og taler i mobiltelefon (eller
tager billeder mv) samtidig med de cykler..:)

mvh/Bjørn J.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-10 13:16

> Nu er der vel heller ikke så meget ved at skrive om de elever der tager
> bus/rutebil/tog/cykel til og fra den tekniske skole....

I forhold til andre ungdomsuddannelser er det min opfattelse at der er
relativt flere med bil på de tekniske skole end gennemsnittet. Og
selvfølgelig er det de få der stjæler billedet, også derfor jeg skriver at
det er en fordom ...

/A

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 13:19

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> relativt flere med bil på de tekniske skole end gennemsnittet. Og
> selvfølgelig er det de få der stjæler billedet, også derfor jeg skriver at

Jow jow - "Kør råddent og bli' smidt ud af skolen"
http://jp.dk/indland/aar/article1960141.ece

Fra : Kent Friis

Dato : 27-01-10 17:04

Den Wed, 27 Jan 2010 13:15:38 +0100 skrev Anders Majland:

> I forhold til andre ungdomsuddannelser er det min opfattelse at der er
> relativt flere med bil på de tekniske skole end gennemsnittet.

Der er også relativt flere mekaniker-lærlinge på en teknisk skole end
fx en handelsskole.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-10 20:07

> Der er også relativt flere mekaniker-lærlinge på en teknisk skole end
> fx en handelsskole.

Men der behøver jo ikke være sammenhæng mellem rådden kørsel og status som
mekaniker lærling ....

Klart er der nok er flere af dem der er istand til at hive flere hk ud end
standard, men hvorfor skal der også være en sammenhæng med antal
totalskadede biler ...

/A

Fra : Kent Friis

Dato : 28-01-10 21:43

Den Wed, 27 Jan 2010 20:06:44 +0100 skrev Anders Majland:

> Men der behøver jo ikke være sammenhæng mellem rådden kørsel og status som
> mekaniker lærling ....

Nej, men flere med bil.

Typisk betaler lærepladsen kørekortet, og reparationerne kan de selv
lave, så selve bilen er eneste udgift - og det gør ikke noget det er
en der skal skrues i hver weekend.

Jeg tror du får svært ved at finde en mekaniker uden bil.

> Klart er der nok er flere af dem der er istand til at hive flere hk ud end
> standard, men hvorfor skal der også være en sammenhæng med antal
> totalskadede biler ...

Jeg gik på handelsskolen, og der var cykelskuret fyldt. Den ene række
parkeringspladser var det vel primært lærerne der brugte.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-10 12:14

On 27 Jan., 12:31, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Lever virkeligt op til fordommene omkring elever på tekniske skoler ...

Ja og de 61 han blev stoppet med i bymæssig bebyggelse var vel = hans
IQ.....

--
Christian

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-01-10 20:36

wrote:

> Lever virkeligt op til fordommene omkring elever på tekniske skoler ...

Ja og de 61 han blev stoppet med i bymæssig bebyggelse var vel = hans
IQ.....

De plejer godt nok ikke at være for kloge de Audi-piloter.......

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-01-10 09:02

Brian Sørup wrote:

> De plejer godt nok ikke at være for kloge de Audi-piloter.......

Jeg lever fint som minoritet

--
vh
Torben - Audi 80 '92

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 22:30

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> --
> vh
> Torben - Audi 80 '92

Hej Torben. Hvor lamgt har din bil kørt? Hvad skal man være opmærksom på, på
den model/årgang?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-01-10 22:46

> Hvad skal man være opmærksom på, på den model/årgang?

At bilen trods galvanisering kan være rusten.
At bilen bør have servostyring, hvid hjulene er brede

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-01-10 07:12

Henrik B. wrote:

> Hej Torben. Hvor lamgt har din bil kørt? Hvad skal man være opmærksom
> på, på den model/årgang?

Karosse skal være rustfri, motor tæt og sund uden mislyde. Køb en R5
hvis du vil have den mest solide (men lidt kedelige i 10v versionen). V6
er vist også OK, hvis man foretrækker det. 2-0 R4 er bare en golfmotor,
og den slags klæder nu engang en VW bedst

Hvilken motor har du i tankerne? Kig også S2 med 230 hk og quattro, hvis
du skal forkæle dig selv.

Mekanisk : bagbremser har VW problemet - de dør af vandindtrængen.
Undervognsbøsninger bliver slidt op - det samme med kødben, toplejer osv
- men ikke svært at lave, og ikke dyrt hvis man ser sig om. Manuel
gearkasse og quattro er der meget sjældent problemer med.
Varmeapparatet er ikke sjovt at skifte :
http://www.autoschrauber.de/content/000373/audi_waermetauscher_reparieren_wechseln.php

Aircon er originalt til freon, og skal være ombygget til R134A hvis det
skal bruges.

Umiddelbart er det en af de mest skudsikre gamle biler jeg kender - alt
er solidt bygget og den er ret nem at skrue i, og det er ikke særlig
dyrt, især ikke hvis man planlægger at have bilen længe. Kig efter en
der ikke er kørt af tyske Brian, det er en populær vogn for de unge,
især coupeen. De fleste er ret nedkørte efterhånden, så man skal kigge
sig for.

Du kan da få en prøvetur hvis du en dag er i byen - jeg har været lidt
sød ved min på det seneste.

Hier gehts weiter : http://www.meckisfaq.de/

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-10 22:18

> Hvilken motor har du i tankerne? Kig også S2 med 230 hk og quattro, hvis
> du skal forkæle dig selv.

Det er til en bekendt. Og budgettet siger maks. 25k. Så de store modeller er
vist udelukket. )

Super info - takker...

Fra : jan

Dato : 28-01-10 08:30

> [...]
> da han tilsyneladende fortsætter med at bryde den, da bødeforlægget jo er

SÅ manden kan styre sin bil men ved han hvad alle andre trafikanter kan
finde på at gøre ?
Ved han om det barn bag bussen han ikke kan se, vil løbe ud på vejen eller
ej ?

Jeg er så fucking træt af de bilister der erklærer at DE må overtræde
reglerne fordi DE kører godt.
Uanset hvor godt du kører , betyder det ikke at andre gør det samme !