AirPortExpress, printer og Windåse!
Fra : Jørgensen

Dato : 23-01-10 11:33

Har en Mac AirPortExpress og på denne kan man putte en printer på, så alle
trådløse enheder kan printe igennem AirPort´en. Jeg har ikke problemer med
Mac, men Windowsmaskinerne kan ikke se printeren!

Nogen der kender tricket?

--
F.B

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-01-10 11:41

Jørgensen skrev:
> [...]
> alle trådløse enheder kan printe igennem AirPort´en. Jeg har ikke
> problemer med Mac, men Windowsmaskinerne kan ikke se printeren!

Har du installeret Bonjour på Windowsmaskinerne?

Fra : Jørgensen

Dato : 23-01-10 11:57

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du installeret Bonjour på Windowsmaskinerne?

yep, og jeg kan ikke se at jeg aktivt kan gøre noget når jeg trykker på
bonjour under programmer, der kommer en tom sort "dosboks" der forsvinder
automatisk efter få sekunder!

Er det meningen at bonjour kører i baggrunden og at jeg intet skal
foretager mig udover at søge efter en ny printer på windåsen... nå det er
vist ot her i gruppen, så jeg går videre i en windåse.system!
--
F.B

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-01-10 12:03

Jørgensen skrev:

> Er det meningen at bonjour kører i baggrunden og at jeg intet skal
> foretager mig udover at søge efter en ny printer på windåsen... nå det
> er vist ot her i gruppen, så jeg går videre i en windåse.system!

Der er en tilføjelsesassistent til printere. Prøv du den :)

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-01-10 22:37

> Der er en tilføjelsesassistent til printere

Hvis man har fået Bonjour ind på ens PC via iTunes/quicktime
instrallation så er printertilføjelsesass. vist ikke installeret.

Om det er den rigtige måde at gøre det ved jeg ikke, men jeg endte med
at afinstallere Bonjour og så geninstallere det med denne selvstændige
Bonjourpakke fra Apple:

http://support.apple.com/downloads/Bonjour_for_Windows

--
Mvh Martin

Fra : Jørgensen

Dato : 24-01-10 23:33

"Martin Bredthauer" <spam@talentmedia.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Om det er den rigtige måde at gøre det ved jeg ikke, men jeg endte med
> at afinstallere Bonjour og så geninstallere det med denne selvstændige

Cool, det hjalp.... mange tak.

--
F.B