Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gider ikke mere
Fra : Bernd Möller

Dato : 03-08-01 16:10

Hej allesammen,

Efter at have fulgt denne NG de sidste par ugers tid må jeg indrømme at jeg
ikke gider den mere. Der er ikke meget nyt her, folk slås om deres
holdninger og præferencer, der er ingen brugbar kritik og der er (for min
helt personlige smag) gået for meget digitalt i den (nu skal jeg passe på at
jeg ikke selv starter en uheldig diskussion).

Selvom jeg ikke var den mest aktive bruger, har jeg dog altid været villig
til at bidrage med noget. I de ca. 4 måneder jeg har abonneret på denne NG,
er der sket en gradvis skræntning af kvaliteten. Det er synd.

For mig som bruger mine gamle OM'ere til dias og s/h er der her ingenting at
få ud af, ej heller kan jeg bidrage noget til de diskuterede emner.
Tidsforbruget kan jeg ikke længere retfærdiggøre over for mig selv.

Om lidt lukker jeg mit abonnement. Se denne meddelselse som et skuffet udråb
eller ignorer den.

Ha' det godt

Bernd Möller

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 17:16

"Bernd Möller" <dsl33687a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tidsforbruget kan jeg ikke længere retfærdiggøre over for mig selv.
>
> Om lidt lukker jeg mit abonnement. Se denne meddelselse som et skuffet

**********************************

"For meget digitalt"...?
Hvad galt er der nu i dêt ?
I kan da bare snakke med, og så vil I
se, at forummet rummer plads til ALT...
At folk så spørger om hvad de skal købe,
jamen ignorer og læse videre....man vil
få det svært, hvis man ikke accepterer andres
måske manglende erfaring eller tekniske indsigt..
At blive negativ over dette er for lavt..jeg
brugte selv gruppen i sin tid, men fandt hurtig
ud af, at svarene lå andre steder på nettet....ved
egen hjælp fandt jeg 4 apparater, hvor jeg valgte
eet. Alt dette kan forklares pænt og høfligt til dem,
som måske i fremtiden blir' gruppens mester"skytter"...

Den kvalitet du mener er "skræntet"...hvordan mere præcist ?
Er det fordi du ikke selv deltager så aktivt mere ?
Jeg er forvirret..hjælp mig...

Istedet for at mule over, du ikke længere kan retfærdiggøre
din egen tid i gruppen, så var det da en idê at vise
os nogle af dine skud, samt forklare hvilken film osv
du har brugt...det var da en begyndelse...
....det er næsten en skam, www ikke er en analog-ting...

Du kan råbe det du vil, skuffet eller ej, men nu
har JEG da læst den, og forsøgt kommentere
den uden at træde nogen for hårdt over tæerne...ikke
for hårdt, forhåbentlig..men tak for tiden,
hvem du end var..

MVH

Fra : Martin Koch

Dato : 03-08-01 17:47

On Fri, 3 Aug 2001 17:10:25 +0200, "Bernd Möller"
<dsl33687a@post.cybercity.dk> wrote:

>Om lidt lukker jeg mit abonnement. Se denne meddelselse som et skuffet udråb
>eller ignorer den.

Ha' det godt - og god tur

/Martin

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 03-08-01 17:49

Ved du hvad - det kan jeg sgu godt forstå. Jeg overvejer det samme
undertiden...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 18:47

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvad - det kan jeg sgu godt forstå. Jeg overvejer det samme
> undertiden...

************************

Jamen Tim dog..du skrev ellers en længere smæde om,
at du havde solgt alt dit mørkekammerudstyr, og fik
små 20 svar, gående på copyright mv...
Det kalder jeg da effektiv hjælp.
Hvad mere ønskede du ?

Jeg synes flere af svarene er særdeles
kompetente og brugbare.

Hvordan gik det med hjemmesiden ?
Lod du den fremstille ?

I såfald vil jeg da meget gerne
se dine kreationer.

MVH

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-08-01 19:04

"Bernd Möller" wrote:

> [...]
> helt personlige smag) gået for meget digitalt i den (nu skal jeg passe på at
> jeg ikke selv starter en uheldig diskussion).

En newsgroup er et medie der skabes af brugerne, du har på 3 mdr.
skrevet 25 Re'er, det er ca. 8 indlæg pr. md. i snit, og det kan jo ikke
siges at være et større bidrag.

Og du har kun startet en enkelt ny tråd, og det er denne tråd hvor du
brokker dig over gruppens indhold, ville det ikke ha' været mere
passende om du havde startet en on-topic tråd, der focuserer på dine
interesser indenfor fotografi.

Nå men alt i alt, så tror jeg ikke du har forstået UseNet, så du er nok
mere til world wide web, hvor du får tigene serveret.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 19:07

> Nå men alt i alt, så tror jeg ikke du har forstået UseNet, så du er nok
> mere til world wide web, hvor du får tigene serveret.
>

> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen

Interessant pointe....

Usenet skal ikke forståes, det skal opleves og prøves,
og der er ikke meget at ta' fejl af.

Dog vil jeg mene, at man sjældent for noget som helst
serveret på WWW.

Det er jo en smeltedigel af gode og dårlige
siger med måske brugbar information.

Men det er altid godt at supplêre med viden her fra gruppen..

MVH

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-08-01 19:45

Pænt farvel

/Søren

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 19:43

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Pænt farvel
>
> /Søren
***********************

Ih altså..det minder om SPAM mail...man blir'
så irriterede over disse små indlæg, som tar'
ens tid, som man knap nok kan forsvare..

MVH

Hans-Christian...jeg går op og lægger mig..

Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-08-01 11:27

Hjalp det at lægge sig lidt ??

Jeg beklager at du mener mit indlæg minder om SPAM - Men hvis det kan glæde
dig havde jeg faktisk skrevet noget der svarer til ½ A4 side, da jeg
besluttede at trække det væsentlige ud af indlægget og blot sende
det......Og det var altså det der blev tilbage

Men for nu ikke at "spamme" mere vil jeg da uddybe mit "pænt farvel": Det er
de personer der BLIVER i gruppen og debatterer og prøver at udvikle gruppen
i en positiv retning (nyeste eksempler: fotokritik.dk og debatten om
opdeling af foto gruppen i en digital og en analog del) der giver gruppen
indhold og udvikler debatten - sguitte dem der skriver "farvel indlæg".

Mvh
/Søren.......Som godt kunne tænke sig at lægge sig lidt, men han er ved at
gøre rent

Fra : Lyrik

Dato : 05-08-01 08:24

"Bernd Möller" <dsl33687a@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
at
> jeg ikke selv starter en uheldig diskussion).
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det er en kunst at kunne gebærde sig i en gruppe. Der er gruppepsykologi og
gruppedynamik.
Førehunde- og floksyndromer med videre.
Du skulle tage et ophold på Tvind nu du ikke vil deltage her i gruppen
mere.
Der kunne du lære noget om at gebærde dig i en gruppe.
Folk slås altid om deres præferancer! Sådan er livet. Sådan skal det være!
Men der skal også billeder på bordet hele tiden og det skal også
afbalanceres.
"Der er ingen brugbar kritik"???
Jeg suger da til mig hver dag. Især den sure hvislen ud af mundvigene fra de
mere "proffe"-tager jeg til mig.
Vi kan da ikke undgå at lære noget, ved at lytte til hinanden!
Danskerne er et folk der sidder og debatterer meget livligt. Vi har
tradition for at kaste kødben i hovedet på hinanden ved bordet.(Vikingerne)
Samt brøle af latter når de rammer!
Det finder du dig for skrøbelig til.
Så hils henne på plejehjemmet! Eller du kan altid starte en fotogruppe med
konen som beundrende tilskuer!
Det var så "kødbenet."))

Hilsen
Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-08-01 19:44

Lyrik wrote:

> Det er en kunst at kunne gebærde sig i en gruppe. Der er gruppepsykologi og
> gruppedynamik.
> Førehunde- og floksyndromer med videre.

En newsgroup er lige nøjagtig det brugerne gør den til, hverken mere
eller mindre, det er naturligvis korrekt at den enkelte bruger skal
indstille sig på gruppens bølgelængde, og han/hun skal ikke komme og tro
alt for høje tanker om sig selv, janteloven og tyngdeloven gælder i
udpræget grad på UseNet.

Jeg synes også det er lidt ærgeligt, at fotografer er så helvedes
konkurrence fikseret, næsten alle fotografer har en grim vane til at
rangere sig selv i forhold til andre fotografer, og det er altså lidt
ærgeligt, for det kan ødelægge enhver mulighed for konstruktiv
sameksistens, hvis nogen hele tiden skal markere, at de føler sig højt
hævet over andre i gruppen.

Jeg synes vi skal glæde os over, at der her i gruppen er så mange aktive
fotografer, som gider at bruge deres tid på at lave billeder og viser os
dem, jeg nyder alle billederne, især super skudne men også de knap så
heldige skud, alle billeder inspirerer mig, og de giver mig gode ideer
til det jeg selv går rundt og arbejder med.

Og husk at hvis du vil noget, så sig det med billeder - et billede siger
nemlig mere end tusind ord, og de taler alle sprog...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen