Overdragelse af linje til eksempelvis Worl~
Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-08-01 16:10

Heysa,

Jeg er flyttet til ny adresse - og her var der (selvfølgelig, er i landzone)
ikke tilgængelig rå kobber på adressen til ADSL hos andre end TDC. Og da jeg
bor så langt væk fra centralen kan TDC ikke levere ADSL over min ISDN -
hvorfor de intelligente (??!) foreslog at oprette en helt ny analog linje og
så bestille ADSL over den.

Dette er så gjort - teknikeren kommer og sætter den op den 28. august!

Nu har TDC jo sat i deres betingelser, at linjen er uopsigelig i 6 måneder,
er der nogen der ved om man ved at betale de 6 måneders abonnement kan
opsige den (læs: har prøvet det). For så var tanken, at jeg ville overdrage
linjen til en anden internet udbyder end TDC, som jeg hellere vil have.

Eller vil de ikke være med til det?

Kunne selvfølgelig også bare ringe og spørge TDC, men nu tænkte jeg - måske
nogen har prøvet med held?

** Lars

Fra : Kasper Weng

Dato : 03-08-01 18:03

Jeg ringede faktisk til TDC og spurgte om præcis dette spørgsmål, og gutten
sagde at det kunne jeg sagtens. Men du skal vidst ikke sige noget til dem om
det før linien er lavet (?!?)
Anyway, jeg ville egentligt også gerne høre om der er nogen der har haft
held med dette?

MVH, Kasper Weng

Lars Knudsen <lkn@galileo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns90F2AEF71A3D3lkngalileodk@212.54.64.135...

Fra : Søren

Dato : 04-08-01 13:08

> [...]
For så var tanken, at jeg ville overdrage
> linjen til en anden internet udbyder end TDC, som jeg hellere vil have.

Hmm er det ikke nok at konvertere din ISDN til analog ?
Hvis du bor i en rigtig landzone er der ingen andre udbydere på centralen,
du kan skifte til.

Mvh Søren

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-08-01 17:03

Hej Søren,

> Hmm er det ikke nok at konvertere din ISDN til analog ?

Nix - for jeg har brug for min ISDN linje til andet end mit internet.

> Hvis du bor i en rigtig landzone er der ingen andre udbydere på
> centralen, du kan skifte til.

Jow... WOL er her også (Sorø).

** Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-01 12:26

"Lars Knudsen" <lkn@galileo.dk> wrote in message

> Jow... WOL er her også (Sorø).

Ok,, og der sagde de at der ikke var ledig kobber? Eller at dæmbningen var
for stor?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-08-01 16:33

Bjarke,

> Ok,, og der sagde de at der ikke var ledig kobber? Eller at dæmbningen
> var for stor?

De sagde ingen ledig kobber - derfor den nye linje, som kan overdrages til
dem.

** Lars

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 05-08-01 15:53

Hej Lars.Hvor langt er du flyttet fra centralen.
Jeg bor ca. 6 km fra min central og ved ikke endnu om jeg kan få både Isdn
og 512/128 ADSL.TDC sagde at de skulle måle modstanden i mit kobber.
Hvad er max afstand?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Jan Köpke Sørensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-08-01 16:34

Hej Jan,

> [...]
> Jeg bor ca. 6 km fra min central og ved ikke endnu om jeg kan få både
> Isdn og 512/128 ADSL.TDC sagde at de skulle måle modstanden i mit

Jeg bor godt 5 kilometer væk.. TDC sagde at 512/128 burde køre fint,
muligvis også hurtigere.

** Lars