Thore Jensen Bergenstoff skrev:
> Armand skrev:
>>
>> Noget andet er at fordi den overholder EU's emmisions-normer betyder
>> det ikke at den er typegodkendt i Europa og dét er en hurdle der
>> koster tid og penge at komme over =
>>
> ikke nødvendigvis...
> Jeg ville på et tidspunkt importere en speciel MC-trailer som kan
> adskilles og være i et bagagerum, der fik jeg af vide at en dertil
> bemyndiget synshal kunne lave en enkelt godkendelse. Men den gælder så
> kun det ene køretøj og ikke en eller flere mere selvom den er helt
> identisk med den første.
>
Jeg kender til et par uheldige US-import's af motorcykler, hvor
problemets løsen blev at bruge en ka'l i midtjylland, som havde
ekspertisen men til gengæld også lod sig betale grundigt!
En anden Harley Davidson ejer troede det ville være lige så enkelt at
importere en muskelbil fra USA, som Harley'er (tilsyneladende) er, men
kom til at bruge 3/4 år og tæt på det dobbelte af hvad han havde regnet
med inden bilen var på gaden.
Med EU's grænseløse Europa og fælles typegodkendelses-regler, er det
blevet meget enkelt at selv-importere; hvilket import udenfor EU's
toldmure står i grel kontrast til :-|
> Så jeg ville bestemt grave videre i sagen. Jeg tror at den største joker
> er afgiften - den kan godt vise sig at blive helt skæv :-/
>
Og som jeg påpegede: Svær at argumentere imod!
--
Armand.