/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Import af ny bil UDEN registreringsattest
Fra : BikeManiac


Dato : 17-01-10 13:41

Hej,

Jeg har følgende spørgsmål vedr import af en bil: Det drejer sig om
import af en NY bil som ikke sælges i Europa men kun i Afrika og
Australien. Jeg kan købe den som spritny, den opfylder euronormerne
for emissionskrav men den er UDEN registreringsattest og UDEN
synsattest. Dvs jeg har 1 stk nyt køretøj 1 salgskontrakt og ingen
registreringsattest. Hvordan skrider man frem her i Danmark og kan det
overhovedet lade sig gøre?

Mvh Lucas

 
 
Armand (17-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-10 21:53

BikeManiac skrev:
> Hej,
>
> Jeg har følgende spørgsmål vedr import af en bil: Det drejer sig om
> import af en NY bil som ikke sælges i Europa men kun i Afrika og
> Australien. Jeg kan købe den som spritny, den opfylder euronormerne
> for emissionskrav men den er UDEN registreringsattest og UDEN
> synsattest. Dvs jeg har 1 stk nyt køretøj 1 salgskontrakt og ingen
> registreringsattest. Hvordan skrider man frem her i Danmark og kan det
> overhovedet lade sig gøre?
>
Hvis den er ny er der selvsagt ingen reg.attest på den, men lige fra det
første stykke blik på samlebåndet er der andre papirer på den, og dé bør
følge med!

Noget andet er at fordi den overholder EU's emmisions-normer betyder det
ikke at den er typegodkendt i Europa og dét er en hurdle der koster tid
og penge at komme over =

Til sidst: Når den ikke er importeret før, har Skat ingen reel
sammneligningsgrundlag for at beregne reg.afgiften og alle dine udgifter
til køb og hjemtransport vil blive lagt til grund for beregningen.
modsat har du selv heller ingen sammenligningsgrundlag for hvad den
burde koste og er således 100% i SKAT's vold omkring projektet

--
Armand.

Thore Jensen Bergens~ (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Thore Jensen Bergens~


Dato : 18-01-10 20:18

Armand skrev:
>
> Noget andet er at fordi den overholder EU's emmisions-normer betyder det
> ikke at den er typegodkendt i Europa og dét er en hurdle der koster tid
> og penge at komme over =
>
ikke nødvendigvis...
Jeg ville på et tidspunkt importere en speciel MC-trailer som kan
adskilles og være i et bagagerum, der fik jeg af vide at en dertil
bemyndiget synshal kunne lave en enkelt godkendelse. Men den gælder så
kun det ene køretøj og ikke en eller flere mere selvom den er helt
identisk med den første.

Så jeg ville bestemt grave videre i sagen. Jeg tror at den største joker
er afgiften - den kan godt vise sig at blive helt skæv :-/

Thore

Mogens \(K\) (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 18-01-10 20:27

"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i meddelelsen
news:4b54b3fe$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så jeg ville bestemt grave videre i sagen. Jeg tror at den største joker
> er afgiften - den kan godt vise sig at blive helt skæv :-/

Jeg vil tro, den største hurdel bliver at få fabrikken til at udfærdige de
rette papirer til det europæiske marked - typegodkendelse osv. Jeg har
prøvet tidligere - fra Sydafrika...


Armand (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-01-10 21:08

Thore Jensen Bergenstoff skrev:
> Armand skrev:
>>
>> Noget andet er at fordi den overholder EU's emmisions-normer betyder
>> det ikke at den er typegodkendt i Europa og dét er en hurdle der
>> koster tid og penge at komme over =
>>
> ikke nødvendigvis...
> Jeg ville på et tidspunkt importere en speciel MC-trailer som kan
> adskilles og være i et bagagerum, der fik jeg af vide at en dertil
> bemyndiget synshal kunne lave en enkelt godkendelse. Men den gælder så
> kun det ene køretøj og ikke en eller flere mere selvom den er helt
> identisk med den første.
>
Jeg kender til et par uheldige US-import's af motorcykler, hvor
problemets løsen blev at bruge en ka'l i midtjylland, som havde
ekspertisen men til gengæld også lod sig betale grundigt!

En anden Harley Davidson ejer troede det ville være lige så enkelt at
importere en muskelbil fra USA, som Harley'er (tilsyneladende) er, men
kom til at bruge 3/4 år og tæt på det dobbelte af hvad han havde regnet
med inden bilen var på gaden.
Med EU's grænseløse Europa og fælles typegodkendelses-regler, er det
blevet meget enkelt at selv-importere; hvilket import udenfor EU's
toldmure står i grel kontrast til :-|

> Så jeg ville bestemt grave videre i sagen. Jeg tror at den største joker
> er afgiften - den kan godt vise sig at blive helt skæv :-/
>
Og som jeg påpegede: Svær at argumentere imod!

--
Armand.

Anders Majland (18-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-01-10 22:12

>> Så jeg ville bestemt grave videre i sagen. Jeg tror at den største joker
>> er afgiften - den kan godt vise sig at blive helt skæv :-/
>>
> Og som jeg påpegede: Svær at argumentere imod!

På en ny bil/mc er det jo ret ligetil at beregne. Der er fast regler i
forhold til prisen på køretøjet. Dog skal man der som privatimportør var
klar over at der beregnes afgift af en fiktiv min. forhandler avance ...
(afair 9%).

Altså bil, plus transport til dk (skal være dokumenteret). Dernæst * avancen
og man står med prisen der skal betales afgift af ...

Men det er helt klat noget andet hvis det er et brugt køretøj hvor skat skal
til at gætte på markedsværdien i dk ....

/A


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste