|
| Vægttavler på van Fra : JWP |
Dato : 17-01-10 13:18 |
|
Er de lovpligtige
Mvh Jan
| |
Bo S. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bo S. |
Dato : 17-01-10 13:33 |
|
> Er de lovpligtige
Det vil jeg bestemt tro de er, da jeg 2 gange har fået anmærkning til syn
for at mangle dem
/Bo
| |
Hans Kjaergaard (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 17-01-10 13:55 |
|
On Sun, 17 Jan 2010 13:17:58 +0100, "JWP" <sdf@wdfs.dsaf> wrote:
>Er de lovpligtige
Ja det er de.
/Hans
| |
Preben R. Sørensen (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 17-01-10 14:07 |
|
"JWP" <sdf@wdfs.dsaf> skrev i meddelelsen
news:4b52fff4$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er de lovpligtige
Det er de fordi Politiet vedvarende er 1 til flere generationer bagud i
udvikling, især når der er tale om ting, de kan slå folk oveni hovedet med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 17:18 |
|
"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4b530b71$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Er de lovpligtige
>
>
> Det er de fordi Politiet vedvarende er 1 til flere generationer bagud i
> udvikling, især når der er tale om ting, de kan slå folk oveni hovedet
> med.
Det er ikke politiet, der laver skøre love !
Bortset fra det, så kan jeg ikke finde nogen påbud omkring farven af tavlen,
så en hvid bil må godt bruge en hvid tavle og modsat en sort bil sort tavle.
mvh/Bjørn J.
| |
alexbo (17-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 17-01-10 18:46 |
|
"Bjørn J." skrev
> Bortset fra det, så kan jeg ikke finde nogen påbud omkring farven af
> tavlen, så en hvid bil må godt bruge en hvid tavle og modsat en sort bil
> sort tavle.
Påskriften skal afvige klart.
Men en hvid bil med hvid tavle og sort skrift er fint.
mvh
Alex Christensen
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 19:55 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5354e6$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>> Bortset fra det, så kan jeg ikke finde nogen påbud omkring farven af
>> tavlen, så en hvid bil må godt bruge en hvid tavle og modsat en sort bil
>> sort tavle.
>
> Påskriften skal afvige klart.
> Men en hvid bil med hvid tavle og sort skrift er fint.
Ok...jeg har en sort bil med stort tavle og det kan sagtens læses....meget
tæt på.
mvh/Bjørn J.
| |
Preben R. Sørensen (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 17-01-10 20:04 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i
>
> Det er ikke politiet, der laver skøre love !
Nej, men nok dem der skulle meddele at loven er overflødig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 20:07 |
|
"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4b535ef0$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Det er ikke politiet, der laver skøre love !
>
> Nej, men nok dem der skulle meddele at loven er overflødig.
Det kan vi ikke være uenige i, men jeg tror ikke politikerne vil tage det
positivt op.
Det er ikke politiets opgave at fortælle politikerne, de ingen realitetssans
har i forhold til enkelte love.
Samtidigt er det ikke populært i Danmark at slække lovene, så hellere lave
en "tilbygning"..;)
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-10 19:58 |
|
Preben R. Sørensen skrev:
>
> "JWP" <sdf@wdfs.dsaf> skrev i meddelelsen
> news:4b52fff4$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er de lovpligtige
>
>
> Det er de fordi Politiet vedvarende er 1 til flere generationer bagud i
> udvikling, især når der er tale om ting, de kan slå folk oveni hovedet med.
Vrøvl!
En van er en simpel lastvogn, hvorfor lastevnen og total-vægten (der
er dén der kan måles ved kontrol) skal være synligt påskrevet køretøjet.
Lovgivningen kan ikke tage højde for at nogle privatpersoner kan finde
på at køre rundt i en lastvogn, og hvorfor skulle reglen være anderledes
hvis det er en privatmand der kører??
--
Armand.
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 20:02 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b535d91$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> En van er en simpel lastvogn, hvorfor lastevnen og total-vægten (der er
> dén der kan måles ved kontrol) skal være synligt påskrevet køretøjet.
Naturligvis da en politikontrol aldrig via radioen ville lave en forspørgsel
på køretøjet.....politiet har jo ikke en gang en radio i alle kørertøjer..;)
mvh/Bjørn J.
| |
Hans Kjaergaard (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 17-01-10 20:04 |
|
On Sun, 17 Jan 2010 20:01:31 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>news:4b535d91$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>> En van er en simpel lastvogn, hvorfor lastevnen og total-vægten (der er
>> dén der kan måles ved kontrol) skal være synligt påskrevet køretøjet.
>
>Naturligvis da en politikontrol aldrig via radioen ville lave en forspørgsel
>på køretøjet.....politiet har jo ikke en gang en radio i alle kørertøjer..;)
>
Kontrolmuligheden er ikke så meget påtænkt politiet, men derimod føren
af køretøjet og man kan ikke forvente at han har reg. attesten med i
bilen.
/Hans
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 20:15 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:pmn6l5p9opb36d8j8ed79oufjif9cc8t3i@4ax.com...
KLIP
>>> En van er en simpel lastvogn, hvorfor lastevnen og total-vægten (der er
>>> dén der kan måles ved kontrol) skal være synligt påskrevet køretøjet.
>>
>>Naturligvis da en politikontrol aldrig via radioen ville lave en
>>forspørgsel
>>på køretøjet.....politiet har jo ikke en gang en radio i alle
>>kørertøjer..;)
>>
> Kontrolmuligheden er ikke så meget påtænkt politiet, men derimod føren
> af køretøjet og man kan ikke forvente at han har reg. attesten med i
> bilen.
Det ville løse mange problemer/opgaver, hvis dette (registreringsattest) var
påbudt.
Mange campister kører da også rundt med hele "svineriet".
Apropos vægttavler...hvis Danmark er så forhippet på at følge Holland i
fremtidens afgiftsændring, så kan de jo passende nappe den tidligere "Yellow
plate" ordning fra Nederlandene.
Her havde man en overgang papegøjeplader til erhvervslivet, men som de kloge
folk nederlænderne er, pillede man hverken bagsæder ud eller satte plader
for vinduerne.
Man fik blot en "yellow plate" på bilen iht. sin erhvervsregistrering.
Jeg ved godt denne løsning er LAT for nem for danske politikere, da man ikke
kan ævle og bævle om den i årtier....
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-10 20:40 |
|
Bjørn J. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b535d91$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> En van er en simpel lastvogn, hvorfor lastevnen og total-vægten (der er
>> dén der kan måles ved kontrol) skal være synligt påskrevet køretøjet.
>
> Naturligvis da en politikontrol aldrig via radioen ville lave en forspørgsel
> på køretøjet.....politiet har jo ikke en gang en radio i alle kørertøjer..;)
>
Tag nu den pille mod din paranoya!
Skiltningen er jo ligesåvel til for brugeren oplysning om lasteevnen!
--
Armand.
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 20:43 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b536782$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Tag nu den pille mod din paranoya!
> Skiltningen er jo ligesåvel til for brugeren oplysning om lasteevnen!
Så burde en være standard til samtlige personbiler også !
Tag dig nu sammen mand, vægttavlerne har kun én berettelse og det er hvis
potten er vejet op eller ned fra standard......
mvh/Bjørn J.
| |
Claus Frørup (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 17-01-10 20:57 |
|
Isang tao pinangalanan, Preben R. Sørensen nagsulat:
>
>"JWP" <sdf@wdfs.dsaf> skrev i meddelelsen
>news:4b52fff4$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er de lovpligtige
>
>
>Det er de fordi Politiet vedvarende er 1 til flere generationer bagud i
>udvikling, især når der er tale om ting, de kan slå folk oveni hovedet med.
Hvad mener du med det?
Vægttavlerne viser jo meget tydeligt hvor tungt man kan tillade sig at
last sin van....
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 21:03 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:noq6l5hhdltop0didpvnf0epfuulbtf2t3@4ax.com...
KLIP
> Vægttavlerne viser jo meget tydeligt hvor tungt man kan tillade sig at
> last sin van....
....og det er meget vigtigt, hvis Van'n afviger i vægtgrænser fra sin
storebror...altså den med bagsæder i..!
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-10 21:47 |
|
Bjørn J. skrev:
> "Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> news:noq6l5hhdltop0didpvnf0epfuulbtf2t3@4ax.com...
>
> KLIP
>
>> Vægttavlerne viser jo meget tydeligt hvor tungt man kan tillade sig at
>> last sin van....
>
> ...og det er meget vigtigt, hvis Van'n afviger i vægtgrænser fra sin
> storebror...altså den med bagsæder i..!
>
På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større,
og en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
--
Armand.
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 22:14 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5376eb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større, og
> en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
I en personvogn er muligheden for at nærme sig grænsen næsten
standard...blot tag alle ferieperioderne..
Logikken længe leve..:-|
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-10 22:20 |
|
Bjørn J. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b5376eb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større, og
>> en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
>
> I en personvogn er muligheden for at nærme sig grænsen næsten
> standard...blot tag alle ferieperioderne..
>
> Logikken længe leve..:-|
>
Lastvugn => Daglig brug nær læssegrænsen; rimelig chance for skiftende
brugere.
Personbil => få top-læsnings situationer om året; ganske snæver brugerkreds.
Der ér sq da en forskel :-|
--
Armand.
| |
Bjørn J. (17-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 17-01-10 23:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b537eaf$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bjørn J. skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b5376eb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> KLIP
>>
>>> På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større,
>>> og en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
>>
>> I en personvogn er muligheden for at nærme sig grænsen næsten
>> standard...blot tag alle ferieperioderne..
>>
>> Logikken længe leve..:-|
>>
> Lastvugn => Daglig brug nær læssegrænsen; rimelig chance for skiftende
> brugere.
> Personbil => få top-læsnings situationer om året; ganske snæver
> brugerkreds.
> Der ér sq da en forskel :-|
Njaee...ikke når langt de fleste ombyggede personbiler til Van's
sammenlignes med det de naturligt skal.
Det er fandme ikke den overvejende del af Vans (læs: potter som min egen der
ikke afviger lastningsmæssigt fra en Stationcar som faktisk bruges som
deciderede lastvogne.
Det skulle da lige være, hvis man transporterer bly eller massivt jern, men
hvem gør dog det...:-|
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (18-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-01-10 04:53 |
|
Bjørn J. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b537eaf$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Bjørn J. skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4b5376eb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> KLIP
>>>
>>>> På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større,
>>>> og en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
>>> I en personvogn er muligheden for at nærme sig grænsen næsten
>>> standard...blot tag alle ferieperioderne..
>>>
>>> Logikken længe leve..:-|
>>>
>> Lastvugn => Daglig brug nær læssegrænsen; rimelig chance for skiftende
>> brugere.
>> Personbil => få top-læsnings situationer om året; ganske snæver
>> brugerkreds.
>> Der ér sq da en forskel :-|
>
> Njaee...ikke når langt de fleste ombyggede personbiler til Van's
> sammenlignes med det de naturligt skal.
>
> Det er fandme ikke den overvejende del af Vans (læs: potter som min egen der
> ikke afviger lastningsmæssigt fra en Stationcar som faktisk bruges som
> deciderede lastvogne.
>
Forskellen er at en van er en lastvugn. Vil man ikke have en lastvogn på
godt og ondt køber man bare en stationscar :-|
--
Armand.
| |
Kent Friis (18-01-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 18-01-10 19:15 |
|
Den Sun, 17 Jan 2010 22:19:51 +0100 skrev Armand:
> Bjørn J. skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b5376eb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> KLIP
>>
>>> På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større, og
>>> en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
>>
>> I en personvogn er muligheden for at nærme sig grænsen næsten
>> standard...blot tag alle ferieperioderne..
>>
>> Logikken længe leve..:-|
>>
> Lastvugn => Daglig brug nær læssegrænsen; rimelig chance for skiftende
> brugere.
> Personbil => få top-læsnings situationer om året; ganske snæver brugerkreds.
> Der ér sq da en forskel :-|
Det forhindrer ikke en ret stor procentdel af bilerne på motorvejene
heromkring at være voldsænkede på baghjulene, når de kører i nord-
gående retning = hjem fra Duborg.
Ofte endda uden at man kan se andet end toppen af det øverste lag
ølkasser. Hvis de læssede helt til loftet ville hjulene nok ikke
kunne dreje rundt.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Armand (18-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-01-10 19:42 |
|
Kent Friis skrev:
> Den Sun, 17 Jan 2010 22:19:51 +0100 skrev Armand:
>> Bjørn J. skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4b5376eb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> KLIP
>>>
>>>> På en lastvogn må muligheden for at nærme sig grænsen anses for større, og
>>>> en van ér altså en lastvogn - Kig selv i reg.attesten :-|
>>> I en personvogn er muligheden for at nærme sig grænsen næsten
>>> standard...blot tag alle ferieperioderne..
>>>
>>> Logikken længe leve..:-|
>>>
>> Lastvugn => Daglig brug nær læssegrænsen; rimelig chance for skiftende
>> brugere.
>> Personbil => få top-læsnings situationer om året; ganske snæver brugerkreds.
>> Der ér sq da en forskel :-|
>
> Det forhindrer ikke en ret stor procentdel af bilerne på motorvejene
> heromkring at være voldsænkede på baghjulene, når de kører i nord-
> gående retning = hjem fra Duborg.
>
> Ofte endda uden at man kan se andet end toppen af det øverste lag
> ølkasser. Hvis de læssede helt til loftet ville hjulene nok ikke
> kunne dreje rundt.
>
En P206 som min må læsse 425kg - De 150 er mig og konen, hvilket levner
plads til hele 34 rammer cola (á 8kg)
--
Armand.
| |
|
|