Nyt grafikkort til powermac G5
Fra : Christian Lynbech

Dato : 12-01-10 21:01

Nu hvor PCIexpress er ved at være standard når det gælder grafik-kort,
er jeg kommet til at tænke om man det er muligt at sætte et moderne
grafik-kort i min højtelskede powermac G5?

Model-id'en er "PowerMac7,3" og jeg kører Leopard.

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-01-10 21:08

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
> grafik-kort i min højtelskede powermac G5?
>
> Model-id'en er "PowerMac7,3" og jeg kører Leopard.

eftersom der ikke _er_ PCIe i din G5 ... nej

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-01-10 21:11

> eftersom der ikke _er_ PCIe i din G5 ... nej

og selv hvis du havde en maskine med PCIe så er det imho. begræsnet hvor
meget du får ud af det. Alt det sjove med udnyttelse af grafikortet til
andet og mere end 3D bliver udviklet til 10.6 .. som kræver en intel
maskine

/thomas

Fra : Christian Lynbech

Dato : 13-01-10 07:21

> eftersom der ikke _er_ PCIe i din G5 ... nej

Hvilken slags bus sidder der i en powermac, er det noget kendt eller
specielt for Apple?

> og selv hvis du havde en maskine med PCIe så er det imho. begræsnet hvor
> meget du får ud af det.

Det var nu ikke fordi jeg regnede med de helt vilde forbedringer, men
det kunne jo være mit nuværende kort døde eller jeg kunne finde mig et
uden blæser med sammenlignelige performance (det er an ATI X800 jeg har nu).

Noget andet er så at jeg har problemer med at kører f.eks. youtube HD
men det har jo nok ikke noget med grafik kortet at gøre.

-- Christian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-01-10 08:15

> Hvilken slags bus sidder der i en powermac, er det noget kendt eller
> specielt for Apple?

I netop den model G5 er det PCI-X ... en industristandard .. bare
forældet. I ældre modeller var det PCI og den sidste serie var det PCIe.

> [...]
>
> Noget andet er så at jeg har problemer med at kører f.eks. youtube HD
> men det har jo nok ikke noget med grafik kortet at gøre.

Jammen der er skam PCI-X grafikkort derude til mac ...

/thomas