Køreteknik.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-01-10 17:48

Man er altså selv ude om det.

Skulle lige ud til Transportcenteret i Tåstrup, og skulle således køre
et stykke på Holbækmotorvejen.

Den ligger jo fint til for fygesne, når vinden er i nord, og det er
den.

Og ganske rigtigt. Allerede lige efter Ikea lå der en bræmme fygesne
tværs over vejen.

Hvad gør genierne så? Jo, de bremser s'gu!!

Jeg sagde straks til min ægteviede, at det ville ende galt, og ganske
rigtigt, 15 minutter senere kom trafikmeldingen om, at indtil flere
biler var stødt sammen lidt længere ude mod Roskilde.

For at præcisere, så var sneen der lå på vejen at regne som en slags
markering, altså ikke flere centimeter dyb.

Mod tåber kæmper guderne forgæves!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-01-10 18:08

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg sagde straks til min ægteviede, at det ville ende galt, og ganske
> rigtigt, 15 minutter senere kom trafikmeldingen om, at indtil flere
> biler var stødt sammen lidt længere ude mod Roskilde.

Lastbiler? - var det vel?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-01-10 21:04

On Sun, 10 Jan 2010 17:08:09 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Lastbiler? - var det vel?
>

>--

Nej, det var det ikke. Noget gammelt Peugeot 406 og noget Mazda 626.

Der er jo ikke noget at sige til at de ryger ud af kurs, når de ikke
kan finde ud af det der med neutral gasgivning i slige tilfælde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 22:03

hvad er neutral gas givning??

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-01-10 22:06

"lomse.dk" <lomse2lomse.dk> skrev i meddelelsen

> hvad er neutral gas givning??

At køre med et æg mellem fodsål og gaspedal...

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-01-10 07:17

On Sun, 10 Jan 2010 21:06:24 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"lomse.dk" <lomse2lomse.dk> skrev i meddelelsen

>At køre med et æg mellem fodsål og gaspedal...

Hård- eller blødkogt?

Fly

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-01-10 23:17

> Hård- eller blødkogt?

Råddent.

Det virker bedre.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-01-10 23:39

lomse.dk wrote:
> hvad er neutral gas givning??

Hverken at slække eller give gas.

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 10-01-10 13:14

On 10 Jan., 21:04, fol...@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
> Der er jo ikke noget at sige til at de ryger ud af kurs, når de ikke
> kan finde ud af det der med neutral gasgivning i slige tilfælde.

De skulle bare have haft vinterdæk på, så havde de nemlig følt sig
usårlige og havde pløjet lige igennem med et grin.

Leo

Fra : Mikael

Dato : 10-01-10 14:17

On 10 Jan., 21:14, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> De skulle bare have haft vinterdæk på, så havde de nemlig følt sig
> usårlige og havde pløjet lige igennem med et grin.

Man føler sig skam ikke usårlig med vinterdæk, men de gør at man ikke
skal bekymre sig alt for meget når der ligger et par centimeter sne på
vejen.
Sommerdæk og sidevind på en sneglat vej er et ufattelig dårlig
kombination.

Men vinterdæk er jo stærkt opreklameret og der er kun behov for dem 3
dage om året hvor der ligger sne.......

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 10-01-10 23:18

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men vinterdæk er jo stærkt opreklameret og der er kun behov for dem 3
> dage om året hvor der ligger sne.......

De tre dage er vist for længst overskredet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-01-10 23:38

Henrik B. wrote:
> "Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De tre dage er vist for længst overskredet...

Gad vidst hvordan Ekko får det hele til at rime oven i hans lille
overbelastede hovede nutildags?

--
- Frank