|
| Audi 100 1.8.- 4 cyl 1987 strømfordeler dæ~ Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 19:01 |
|
Hjælp !
Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
strømfordeler dæksel ?
Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en tegning
eller et billede ?
Mvh
Steen
| |
Jan (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 07-01-10 19:50 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b462148$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hjælp !
>
> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
> strømfordeler dæksel ?
> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
> tegning eller et billede ?
> Mvh
>
> Steen
Hej Steen
Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1 være i
top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den er i
top.
Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
kabel.
Så vidt jeg husker er tændingsrækkefølgen 1-3-4-2.
Hvilken motortype er der tale om ?
Mvh. Jan
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 19:57 |
|
"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
news:4b462ceb$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b462148$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hjælp !
>>
>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>> strømfordeler dæksel ?
>> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
>> tegning eller et billede ?
>> Mvh
>>
>> Steen
>
>
> Hej Steen
>
> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1 være
> i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den er
> i top.
> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
> kabel.
> Så vidt jeg husker er tændingsrækkefølgen 1-3-4-2.
> Hvilken motortype er der tale om ?
>
> Mvh. Jan
>
>
>
>
>Hej Jan
Det er en 1.8 bensin 4 cyl
Jeg er kun itvivl om hvilket hul i dækslet jeg skal putte ledningebn i til
cyl 1
Mvh
Steen
| |
Jan (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 07-01-10 20:23 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b462e7b$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
> news:4b462ceb$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b462148$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hjælp !
>>>
>>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>>> strømfordeler dæksel ?
>>> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
>>> tegning eller et billede ?
>>> Mvh
>>>
>>> Steen
>>
>>
>> Hej Steen
>>
>> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1
>> være i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den
>> er i top.
>> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
>> kabel.
>> Så vidt jeg husker er tændingsrækkefølgen 1-3-4-2.
>> Hvilken motortype er der tale om ?
>>
>> Mvh. Jan
>>
>>
>>
>>
>>Hej Jan
> Det er en 1.8 bensin 4 cyl
>
> Jeg er kun itvivl om hvilket hul i dækslet jeg skal putte ledningebn i til
> cyl 1
>
> Mvh
>
> Steen
Grunden til at jeg spørger, er at der findes flere forskellige motortyper af
1,8.
Men tændingsrækkefølgen er muligvis den samme. Det er jeg ikke helt sikker
på.
Mvh. Jan
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 20:26 |
|
"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
news:4b463497$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b462e7b$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
>> news:4b462ceb$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4b462148$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Hjælp !
>>>>
>>>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>>>> strømfordeler dæksel ?
>>>> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
>>>> tegning eller et billede ?
>>>> Mvh
>>>>
>>>> Steen
>>>
>>>
>>> Hej Steen
>>>
>>> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1
>>> være i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>>> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den
>>> er i top.
>>> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
>>> kabel.
>>> Så vidt jeg husker er tændingsrækkefølgen 1-3-4-2.
>>> Hvilken motortype er der tale om ?
>>>
>>> Mvh. Jan
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>Hej Jan
>> Det er en 1.8 bensin 4 cyl
>>
>> Jeg er kun itvivl om hvilket hul i dækslet jeg skal putte ledningebn i
>> til cyl 1
>>
>> Mvh
>>
>> Steen
>
> Grunden til at jeg spørger, er at der findes flere forskellige motortyper
> af 1,8.
> Men tændingsrækkefølgen er muligvis den samme. Det er jeg ikke helt
> sikker på.
>
> Mvh. Jan
>
>
>
>1342 er korrekt,men hvor er 1 !
Mvh
Steen
| |
Jan (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 07-01-10 20:50 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b463559$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
> news:4b463497$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b462e7b$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
>>> news:4b462ceb$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>>>
>>>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:4b462148$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>> Hjælp !
>>>>>
>>>>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>>>>> strømfordeler dæksel ?
>>>>> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
>>>>> tegning eller et billede ?
>>>>> Mvh
>>>>>
>>>>> Steen
>>>>
>>>>
>>>> Hej Steen
>>>>
>>>> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1
>>>> være i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>>>> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den
>>>> er i top.
>>>> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
>>>> kabel.
>>>> Så vidt jeg husker er tændingsrækkefølgen 1-3-4-2.
>>>> Hvilken motortype er der tale om ?
>>>>
>>>> Mvh. Jan
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>Hej Jan
>>> Det er en 1.8 bensin 4 cyl
>>>
>>> Jeg er kun itvivl om hvilket hul i dækslet jeg skal putte ledningebn i
>>> til cyl 1
>>>
>>> Mvh
>>>
>>> Steen
>>
>> Grunden til at jeg spørger, er at der findes flere forskellige motortyper
>> af 1,8.
>> Men tændingsrækkefølgen er muligvis den samme. Det er jeg ikke helt
>> sikker på.
>>
>> Mvh. Jan
>>
>>
>>
>>1342 er korrekt,men hvor er 1 !
>
> Mvh
>
> Steen
Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
Mvh. Jan
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 20:53 |
|
"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
news:4b463adf$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b463559$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
>> news:4b463497$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4b462e7b$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
>>>> news:4b462ceb$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>
>>>>>
>>>>> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>>>>> news:4b462148$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>>> Hjælp !
>>>>>>
>>>>>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>>>>>> strømfordeler dæksel ?
>>>>>> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
>>>>>> tegning eller et billede ?
>>>>>> Mvh
>>>>>>
>>>>>> Steen
>>>>>
>>>>>
>>>>> Hej Steen
>>>>>
>>>>> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1
>>>>> være i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>>>>> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når
>>>>> den er i top.
>>>>> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr.
>>>>> 1's kabel.
>>>>> Så vidt jeg husker er tændingsrækkefølgen 1-3-4-2.
>>>>> Hvilken motortype er der tale om ?
>>>>>
>>>>> Mvh. Jan
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>Hej Jan
>>>> Det er en 1.8 bensin 4 cyl
>>>>
>>>> Jeg er kun itvivl om hvilket hul i dækslet jeg skal putte ledningebn i
>>>> til cyl 1
>>>>
>>>> Mvh
>>>>
>>>> Steen
>>>
>>> Grunden til at jeg spørger, er at der findes flere forskellige
>>> motortyper af 1,8.
>>> Men tændingsrækkefølgen er muligvis den samme. Det er jeg ikke helt
>>> sikker på.
>>>
>>> Mvh. Jan
>>>
>>>
>>>
>>>1342 er korrekt,men hvor er 1 !
>>
>> Mvh
>>
>> Steen
> Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>
> Mvh. Jan
Ja,(undskyld)
>Hvor er hullet til cyl 1 på strømfordelerdækslet ?
Mvh
Steen
| |
Jan (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 07-01-10 21:00 |
|
>> Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>>
>> Mvh. Jan
>
> Ja,(undskyld)
>>Hvor er hullet til cyl 1 på strømfordelerdækslet ?
>
> Mvh
>
> Steen
Har du haft strømfordeleren oppe ? Hvis ikke, så følg min tidligere
anvisning og sæt ledning til cyl. 1 ud for der hvor rotoren peger. Ledning
til cyl. nr. 3 i det næste hul. Derefter ledning til cyl.nr. 4 i det tredie
hul og til sidst ledning til cyl. nr. 2.
Virker det ikke, så har du valgt cyl. nr. 4 at starte med. Flyt derfor alle
ledninger 2 pladser til højre.
Så skal det virke.
Mvh. Jan
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 21:08 |
|
"Jan" <Spørgi@gruppen.dk> wrote in message
news:4b463d4d$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>> Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>>>
>>> Mvh. Jan
>>
>> Ja,(undskyld)
>>>Hvor er hullet til cyl 1 på strømfordelerdækslet ?
>>
>> Mvh
>>
>> Steen
> Har du haft strømfordeleren oppe ? Hvis ikke, så følg min tidligere
> anvisning og sæt ledning til cyl. 1 ud for der hvor rotoren peger. Ledning
> til cyl. nr. 3 i det næste hul. Derefter ledning til cyl.nr. 4 i det
> tredie hul og til sidst ledning til cyl. nr. 2.
> Virker det ikke, så har du valgt cyl. nr. 4 at starte med. Flyt derfor
> alle ledninger 2 pladser til højre.
> Så skal det virke.
>
> Mvh. Jan
Ok,det må jeg så bare prøve nu hvor jeg har kvajet mig!
Jeg prøvede at tørne motoren,men den skød,så flyttede jeg en plads til højre
og den holdt op,nu står der en lader og lader en tom akku op!
Tak
Steen
| |
Jan (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 07-01-10 21:12 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b463f2a$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
hvor jeg har kvajet mig!
>
> Jeg prøvede at tørne motoren,men den skød,så flyttede jeg en plads til
> højre og den holdt op,nu står der en lader og lader en tom akku op!
>
>
>
> Tak
>
> Steen
Ok held og lykke.
Mvh. Jan
| |
alexbo (07-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 07-01-10 19:58 |
|
"Jan" skrev
> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1 være
> i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den er
> i top.
> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
> kabel.
Så har man 50% chance for at ramme rigtigt.
Enten er cylinder 1 i tænding eller ved at afslutte udstødningen, så det er
cylinder 4 der skal tænde.
mvh
Alex Christensen
| |
Jan (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 07-01-10 20:21 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4b463049$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jan" skrev
>
>> Du skal finde tændingsmærket på svinghjulet. Samtidig skal cyl. nr. 1
>> være i top. Cyl.1 nr. er den nærmest remhjulene.
>> Ud med tændrøret og lys med en lygte ned i hullet, så kan du se når den
>> er i top.
>> Ved denne stilling skal rotoren i strømfordeleren pege mod cyl. nr. 1's
>> kabel.
>
> Så har man 50% chance for at ramme rigtigt.
>
> Enten er cylinder 1 i tænding eller ved at afslutte udstødningen, så det
> er cylinder 4 der skal tænde.
>
> mvh
> Alex Christensen
Hvis det så er cyl. nr. 4 der er i tænding, bytter man bare og så virker
det.
Men det ved du jo godt.
Mvh. Jan
| |
Ib Jakobsen (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 07-01-10 19:55 |
|
Harald Blaatand skrev:
> Hjælp !
>
> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
> strømfordeler dæksel ?
> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en tegning
> eller et billede ?
Er fordeleren i sin tid sat rigtigt ned, så skulle du kunne regne med
følgende. Stil motor på tændingsmærke. Kig på kanten af strømfordeler,
der hvor dækslet står. Der skulle gerne være et lille hak. Det angiver
cylinder 1. Rotoren skulle gerne pege på dette hak. Eller stå lige
modsat. Men som udgangspunkt skal du egne med det er cylinder 1.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 20:00 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:4b462ded$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> Hjælp !
>>
>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>> strømfordeler dæksel ?
>> Jeg har skiftet rotor og dæksel og er ikke helt sikker,findes der en
>> tegning eller et billede ?
>
>
> Er fordeleren i sin tid sat rigtigt ned, så skulle du kunne regne med
> følgende. Stil motor på tændingsmærke. Kig på kanten af strømfordeler, der
> hvor dækslet står. Der skulle gerne være et lille hak. Det angiver
> cylinder 1. Rotoren skulle gerne pege på dette hak. Eller stå lige modsat.
> Men som udgangspunkt skal du egne med det er cylinder 1.
>
>
>
>
>
>
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen
Der er et stort hak der passer i en "tap" på dækslet,jeg syntes bare at det
sidder midt mellem 2 muligheder
Mvh
Steen
| |
Ib Jakobsen (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 07-01-10 21:54 |
|
Harald Blaatand skrev:
>
> Der er et stort hak der passer i en "tap" på dækslet,jeg syntes bare at det
> sidder midt mellem 2 muligheder
Så stort er det ikke. Det er bare et lille hak som efter et let slag med
en mejsel.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
alexbo (07-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 07-01-10 19:58 |
|
"Harald Blaatand" skrev
> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
> strømfordeler dæksel ?
Hvis strømfordeleren sidder ved cylinder 4 er den kl. 10 set forfra.
mvh
Alex Christensen
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 20:09 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:4b463049$1$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harald Blaatand" skrev
>
>
>> Simpelt spørgsmål,hvor er cyl 1 på et audi 100 1.8.- 4 cyl 1987
>> strømfordeler dæksel ?
>
> Hvis strømfordeleren sidder ved cylinder 4 er den kl. 10 set forfra.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>Altså til venste for clipsen der holder dæklslet ?
Mvh
Steen
| |
alexbo (07-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 07-01-10 20:25 |
|
"Harald Blaatand" skrev
>>Altså til venste for clipsen der holder dæklslet ?
Der er 2 clips og alle tændrørsledninger sidder til venstre for en af dem og
til højre for den anden.
KL. 10 set forfra er den længst væk til venstre.
Altså nærmest motoren og nærmest kabinen.
Men det afhænger af om strømfordelren sidder hvor jeg tror den gør og den
sidder originalt.
Det hak Ib omtaler er ikke det store hul til at styre dækslet, men en lille
tynd streg på kanten af fordeleren, hvis den sidder kl. 10, så kan du godt
regne med at det er rigtigt.
mvh
Alex Christensen
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 20:28 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:4b463514$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harald Blaatand" skrev
>
>>>Altså til venste for clipsen der holder dæklslet ?
>
> Der er 2 clips og alle tændrørsledninger sidder til venstre for en af dem
> og til højre for den anden.
> KL. 10 set forfra er den længst væk til venstre.
> Altså nærmest motoren og nærmest kabinen.
>
> Men det afhænger af om strømfordelren sidder hvor jeg tror den gør og den
> sidder originalt.
>
> Det hak Ib omtaler er ikke det store hul til at styre dækslet, men en
> lille tynd streg på kanten af fordeleren, hvis den sidder kl. 10, så kan
> du godt regne med at det er rigtigt.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>Jeg kiggede netop efter sådan en streg men kunne ikke finde den !
Mvh
Steen
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 20:59 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:4b463514$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harald Blaatand" skrev
>
>>>Altså til venste for clipsen der holder dæklslet ?
>
> Der er 2 clips og alle tændrørsledninger sidder til venstre for en af dem
> og til højre for den anden.
> KL. 10 set forfra er den længst væk til venstre.
> Altså nærmest motoren og nærmest kabinen.
>
> Men det afhænger af om strømfordelren sidder hvor jeg tror den gør og den
> sidder originalt.
>
> Det hak Ib omtaler er ikke det store hul til at styre dækslet, men en
> lille tynd streg på kanten af fordeleren, hvis den sidder kl. 10, så kan
> du godt regne med at det er rigtigt.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>til venstre for den bagerste clips mente jeg ..
Mvh¨
Steen
| |
alexbo (07-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 07-01-10 21:18 |
|
"Harald Blaatand" skrev
>>til venstre for den bagerste clips mente jeg ..
Helt ærligt Harald ved du ikke hvor kl. 10 er på et ur?
Det billede du har sendt viser da også at clipsene sidder kl. 6 og 12
Ledningerne kl. 2-4-8-10.
Kl. 10 er til venstre for kl 12, men hvis man kun kender til digitalure, så
er det svært må jeg indrømme.
Nu kan man selvfølgelig dreje ure som man synes, men jeg regner med at man
ser
et ur med kl. 6 nedad når det hænger påvæggen og mod een selv når det ligger
vandret.
Gå nu ud og sæt de ledninger på, hvis du ikke rammer rigtigt sker der ikke
noget ved det, den hoster bare i stedet for at starte.
cylinder 1- kl 10
cylinder 3 -kl 2
cylinder 4- kl 4
cylinder 2- kl 8
Jeg kan forøvrigt se at du bruger tændrørskabler med indbygget modstand ved
dækslet, de er ofte defekte så tændingen bliver svag eller helt væk.
mvh
Alex Christensen
| |
Harald Blaatand (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 07-01-10 23:26 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:4b46418a$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harald Blaatand" skrev
>
>>>til venstre for den bagerste clips mente jeg ..
>
> Helt ærligt Harald ved du ikke hvor kl. 10 er på et ur?
>
> Det billede du har sendt viser da også at clipsene sidder kl. 6 og 12
> Ledningerne kl. 2-4-8-10.
>
> Kl. 10 er til venstre for kl 12, men hvis man kun kender til digitalure,
> så
> er det svært må jeg indrømme.
> Nu kan man selvfølgelig dreje ure som man synes, men jeg regner med at man
> ser
> et ur med kl. 6 nedad når det hænger påvæggen og mod een selv når det
> ligger
> vandret.
> Gå nu ud og sæt de ledninger på, hvis du ikke rammer rigtigt sker der ikke
> noget ved det, den hoster bare i stedet for at starte.
>
> cylinder 1- kl 10
> cylinder 3 -kl 2
> cylinder 4- kl 4
> cylinder 2- kl 8
>
> Jeg kan forøvrigt se at du bruger tændrørskabler med indbygget modstand
> ved
> dækslet, de er ofte defekte så tændingen bliver svag eller helt væk.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
>
>
>
>Jeg ved godt hvad klokken 10 og klokken 12 er
Men efter din meget detaljerede forklaring ,kan jeg se at tændledningerne
nok er rykket en tand til højre,og så var det jeg troede var "hosten og
skyderi" sikkert bare et startforsøg ved alt for lav startspænding,,,,
Kablerne har tilsyneladende ikke givet problemer før,men jeg vil da overveje
at skifte dem nå der kommer liv i dyret igen !
Spørgsmålet er om alle mine startproblemer hænger sammen...nu har jeg
skiftet kul i generatoren ,lavet bedre stelforbindelser,skiftet
starter,skiftet batteri og nu fordelerdæksel og brændt rotor..den har dog
kørt ind i mellem,men for det meste er den blevet trukket igang..
Tak for oplysningerne og lektionen i klokken !
Mvh
Steen
| |
alexbo (07-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 07-01-10 23:57 |
|
"Harald Blaatand" skrev
> Kablerne har tilsyneladende ikke givet problemer før,men jeg vil da
> overveje at skifte dem nå der kommer liv i dyret igen !
Tja måske kommer der først liv når de er skiftet, prøv med en skruetrækker i
tændrørsenden af kablet, hold metallet på skruetrækkeren i nærheden af stel
den skal kunne trække en 10 mm solid gnist med et hørbart smæld, når en
hjælper kører med starteren.
Eller hvis du har et multimeter så mål dem, sæt multimetret på ohm. den
omvendte hestesko, de skal være nogenlunde ens.
Jeg kan ikke huske hvad modstanden er på men det står muligvis på dem.
mvh
Alex Christensen
| |
Harald Blaatand (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 08-01-10 00:16 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:4b4666d2$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harald Blaatand" skrev
>
>> Kablerne har tilsyneladende ikke givet problemer før,men jeg vil da
>> overveje at skifte dem nå der kommer liv i dyret igen !
>
> Tja måske kommer der først liv når de er skiftet, prøv med en skruetrækker
> i
> tændrørsenden af kablet, hold metallet på skruetrækkeren i nærheden af
> stel
> den skal kunne trække en 10 mm solid gnist med et hørbart smæld, når en
> hjælper kører med starteren.
>
> Eller hvis du har et multimeter så mål dem, sæt multimetret på ohm. den
> omvendte hestesko, de skal være nogenlunde ens.
> Jeg kan ikke huske hvad modstanden er på men det står muligvis på dem.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>Den startede i går med sveden rotor og de samme kabler,så jeg kan dårligt
>forestille mig at de kan ødelægge det hele,men intet skal da udelukkes hvis
>den nægter at samarbejde!
Mvh
Steen
| |
Harald Blaatand (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 08-01-10 12:59 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:4b4666d2$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harald Blaatand" skrev
>
>> Kablerne har tilsyneladende ikke givet problemer før,men jeg vil da
>> overveje at skifte dem nå der kommer liv i dyret igen !
>
> Tja måske kommer der først liv når de er skiftet, prøv med en skruetrækker
> i
> tændrørsenden af kablet, hold metallet på skruetrækkeren i nærheden af
> stel
> den skal kunne trække en 10 mm solid gnist med et hørbart smæld, når en
> hjælper kører med starteren.
>
> Eller hvis du har et multimeter så mål dem, sæt multimetret på ohm. den
> omvendte hestesko, de skal være nogenlunde ens.
> Jeg kan ikke huske hvad modstanden er på men det står muligvis på dem.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
Tak for svarene,jeg løb tør for energi og strøm,så nu er bilen trukket på
værksted
Mvh
Steen
| |
|
|