Nu må de andre bilproducenter sgu tage sig~
Fra : Henrik B.

Dato : 05-01-10 07:14

S giver Kia 7 års garanti på alle modeller. Nu må de øvrige sgu snart tage
sig sammen - specielt de europæriske!
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1277486.ece

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-01-10 08:40

>S giver Kia 7 års garanti på alle modeller. Nu må de øvrige sgu snart tage
> [...]

De europæiske bilfabrikker skal også passe på at de ikke giver for meget
garanti - det kunne jo koste dem livet ;)

--
Per

Fra : tiper

Dato : 05-01-10 02:43

On 5 Jan., 07:14, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> S giver Kia 7 års garanti på alle modeller. Nu må de øvrige sgu snart tage
> sig sammen - specielt de europæriske!http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1277486.ece

Det har de andre mærker vel ikke råd til...

Fra : Søren C

Dato : 05-01-10 03:00

Underligt de så har råd på den anden side af atlanten på nøjagtig
samme modeller. Hint: VW

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 05-01-10 21:42

Søren C <soren_Helskov@hotmail.com> wrote in news:9ee949cb-8411-4788-9cce-
2e0c3d12359b@j4g2000yqe.googlegroups.com:

> Underligt de så har råd på den anden side af atlanten på nøjagtig
> samme modeller. Hint: VW

Fiat har 5 år i Tyskland.

--
vh, Erik BH

Fra : Henrik B.

Dato : 05-01-10 21:44

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i meddelelsen

> Fiat har 5 år i Tyskland.

Også i Danmark - dog kun på Croma...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 05-01-10 21:51

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in news:4b43a4a7$0$56791
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Også i Danmark - dog kun på Croma...

og 5 års garanti på ingenting er ingenting .. det er let at give garanti
på noget der ikke sælger (og Croma rykker vist .. ikke)

--
vh, Erik BH

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-10 17:42

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
>S giver Kia 7 års garanti på alle modeller. Nu må de øvrige sgu snart tage
>sig sammen - specielt de europæriske!
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1277486.ece

Hvis de også i de sidste ekstra år råber nej og render væk når man komme med
noget på garentien er det vel ikke meget værd... ligesom "rust garenti" hvor
de prøver alle måder at slippe uden om den når bilen er købt...

Kasper

Fra : KASO

Dato : 05-01-10 21:12

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
> med noget på garentien er det vel ikke meget værd... ligesom "rust
> garenti" hvor de prøver alle måder at slippe uden om den når bilen er

Tjah - jeg synes allerede, at der har været nogle sager fremme, hvor de har
nægtet at betale - og så er det jo gratis at reklamere med 7 års garanti.
Jeg vil hellere have 3 års garanti uden diskussioner end 7 år, hvor de
alligevel nægter at dække.

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-01-10 22:37

> [...]
> har nægtet at betale - og så er det jo gratis at reklamere med 7 års
> garanti. Jeg vil hellere have 3 års garanti uden diskussioner end 7 år,

Kan du referere til noget?

7-9-13 har de til dato lavet alt jeg har reklameret over med et smil.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Steffen

Dato : 05-01-10 23:47

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Kan du referere til noget?
>
> 7-9-13 har de til dato lavet alt jeg har reklameret over med et smil.

Det kan være det er fordi du reklamerer med et smil

Fra : Henrik B.

Dato : 05-01-10 23:53

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan være det er fordi du reklamerer med et smil

Gør man som udgangspunkt ikke altid det?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-01-10 23:06

> Hmm - jeg har ikke links liggende - men jeg er da stødt på nogle
> historier - bl.a. en Carnival med rust efter mindre end 2 år og en Ceed
> med nedslidte hjullejer efter omkring 30.000km svjh.

Carnival'erne har jeg også hørt om - det med rust.

Ang. ceed har jeg ikke hørt noget specielt.

Du må gerne smide nogle links hvis du falder over noget.

Fra : VolvoSnak.dk

Dato : 05-01-10 23:11

>S giver Kia 7 års garanti på alle modeller. Nu må de øvrige sgu snart tage
>sig sammen - specielt de europæriske!

7 år for en Kia er det ikke livstids garanti.!

Mercedes havde noget garanti som ophørte i 1998 men som stadig galdt i
2004/5 kan ikke huske om det var 20 el. 30 års rust garanti.

Iøvrigt har den kinesiske regering en forventning om at en bils levetid er
ca. 10år, gu ve' hvad de så skal med Volvo.

Mvh Peter

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-01-10 00:16

> Gør man som udgangspunkt ikke altid det?

Jo det bør man altid gøre. Det får man som regel mest ud af

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-01-10 00:17

> Det kan være det er fordi du reklamerer med et smil

Rigtigt - jeg smiler altid i starten, indtil de evt. stiller sig på
bagbenene. Men det har de så ikke gjort endnu og hvis de prøver på det
mindste inden for de første 7 år/150kkm så står FDM der med det samme.

Men regner nu ikke med der bliver noget.