"Jørgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4472ac$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Bæ9" <baeni.splitterr@vende.tosset> skrev i meddelelsen
> news:4b445b75$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev
>>
>>
>>> Nu er det svært at "ramme" den samme ekspedient i ComputerCity, men
>>> ellers er din ide god.
>>> Jeg kan blive så harm når de fyre noget af der ikke holder vand, hellere
>>> sige at de ikke ved det og så undersøge sagen.
>>> Tak for indputtet.
>>
>>
>> computercity, elgiganten og hvad de der elektroniksupermarkeder ellers
>> hedder er fyldt med tumpede usikre bumsede ungersvende i
>> provisionslønnede studiejob der render rundt og foregiver at være
>> eksperter og de er dødsyge at handle med.
>>
>> man skal dælme have gjort sit forarbejde godt inden man hiver lædderet op
>> i disse kræmmermarkeder.
>>
>> f ex i elgiganten ved rosengårdcentret i odense kaster slipsedrengene sig
>> over kunderne som fluer bare man kigger på en printerpatron - og
>> teknikken er at de tager patronen ned fra hylden, får dit navn og så skal
>> man bare sige sit navn ved kassen og knejten får en femmer i
>> lønningsposen - latterligt system, men den biks er nu osse speciel må man
>> sige
>>
>> og hvor skal man så gå hen for at få en kvalificeret rådgivning? nej
>> vel - jeg ved det heller ikke.
>>
>> det gælder i øvrigt osse når man kigger på tv og alt muligt andet
>> elektronisk skrammel (som man jo i disse CO2-neutrale
>> skattelettelses-tider slæber hjem i bunkevis)
>>
> De har også en taktik, der går ud på følgende:
> Butikken annoncerer med et eller andet produkt til en billig pris (og
> produktet kan i og for sig være OK)
> Når kunden komme ned i forretningen og spørger efter det annoncerede
> produkt, siger sælgeren (i hvid skjorte m. slips) at det i og for sig er
> et udemærket produkt, men de har "tilfældigvis" vile et der er meget
> bedre, til en "beskeden" merpris.
> Og sådan fortsætter det, lige til kunden har sagt OK til et langt dyrere
> produkt, som ofte er overkill ift. kundens behov.
> Og til sidst fyrer ekspedienten den sidste trumf af: "Jeg vil også tilråde
> at de køber en forsikring, så er de sikret".
>
> Jeg er selv faldet for deres taktik en gang (men aldrig siden
.
>
> Og så kan jeg ikke forstå at f.eks. El-giganten, og flere andre kæder,
> viser deres fladskærme med en Blue-Ray disk tilsluttet. Og når man spørger
> om man, som alle skaperter tilråder, kan få lov til at se TV'et med et
> alm. antennesignal. Så er svaret at "desværre har vi ikke et antennesignal
> lige her, men hvis de ikke synes det er godt nok når de kommer hjem, kan
> det naturligvis returneres".
>
> Find en ordentlig og redelig forhandler og hvis du fornemmer at sælgeren
> ikke ved hvad han taler om, så be om at tale med en der ved noget om
> produktet.
> Jeg har selv fået redelig behandling i TDC-butikker og hos Fone og Expert.
>
> Eller søg på nettet alle de test og bedømmelser der findes om det produkt
> du tænker på at anskaffe og luk så ørene for sælgernes "øregas", og køb så
> der hvor det er billigst (inkl. fragt, hvis det er på nettet).
>
> Mvh
> Jørgen
kom til at tænke på den der hjemmeside der engang var meget på tale og som
hed haderkunder.dk
er der mon ikke også grundlag for at oprette en hjemmeside der hedder
haderekspedienter.dk