Tildeling af offentlig IP adresse til klie~
Fra : Erik

Dato : 03-08-01 12:03

Jeg har en D-Link 704 router kørende på min Stofa forbindelse sammen med
flere maskiner med win95OSR2 og Win98SE, og den fungerer helt fint. Der er
dog det klassiske problem med NAT routere at visse applikationer f.eks Roger
Wilco og de fleste spil der kan "hoste" over TCP/IP.
Problemet bunder i at den slags programmer har brug for at vide hvilken IP
adresse de har ud imod internettet, og de vil automatisk prøve at starte en
session på den IP som de har fået af routeren og det fungerer selvsagt ikke.

En løsning er at give en af klienterne den offentlige IP, men det kan jeg
ikke lige få til at virke på DI-704´eren. En anden løsning jeg har hørt om
er at man ændrer indstillingerne i registreringsdatabasen, således at
applikationerne "tror" at maskinen har den offentlige IP adresse selvom den
i virkeligheden har den adresse, den har fået af routeren. Denne løsning er
jeg meget interesseret i men har brug for at få bekræftet det, og få lidt
vejledning i hvordan man gør.
Er der nogen der kan hjælpe mig?

MVH Erik

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 04-08-01 09:27

Hej Erik

Jeg kender ikke noget til din router men kan du ikke skrive i din nat tabel
i routeren ?

Hvis det er muligt kan du fx. hvis du vil hoste Half life server kan du
skrive at din offentlige IP x.x.x.x port 27015 skal blive til din server
maskines x.x.x.x port 27015 så skal du bare sige til alle der skal på din
Half life server at de skal bruge din offentlige IP, men Half life servern
køre på din interne IP

M.v.h Nicklas