Desværre Tony m.fl., Rasmus har ret.
En annonceret pris i et tilbudsblad er ikke et tilbud, som retligt binder
sælger.
Annoncer er en "opfordring til at give tilbud", som det hedder juridisk.
Dvs. at sælger ved annoncen opfordrer læseren til at komme ned i butikken og
tilbyde at købe telefonen for den annoncerede pris. Sælger kan dermed godt
sige nej tak, hvis annoncen var en fejl.
Ved fysisk skiltning i en butik vil ond tro også fratage køber 'retten' til
at købe telefonen til skiltet pris.
Mvh
Claus Rolsted
ICQ: 91028400
"Tony" <grundig@SLETMIGpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:8lib7.137$kx1.33082492@news.mobilixnet.dk...
> Lasse skrev
> > > Jeg mener skiltningsloven siger man _skal_ sælge til den annoncerede
> > > pris (med mindre der står de tager forbehold for trykfejl på skiltet).
> > > Ellers er det jo bare at de hurtigt får pillet skiltet ned og lavet et
> > > nyt.
>
> Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det dengang, men jeg kan huske at jeg
> læste at en annonceret pris i en butik er det samme som et tilbud. Dette
> tilbud skal sælger honorere.
>
> Flemming skrev
> > Nope ikke hvis du er i ond tro som du er her, at du burde vide at det
var
> en
> > fejl, du kan heller ikke købe en ny bmw til 50000 bare fordi
forhandleren
> > har glemt et 0 på skiltet
>
> Nu er ovenstående eksempel vist lidt indlysende men mobilmarkedet er da så
> forplumret at det ikke er til at gennemskue noget som helst. I Obs så jeg
en
> T18 til 99,- med debitel-abonnement, og en T10 til 1498,- med
> TDC-abonnement. Jeg synes ikke man overhovedet kan anklages for ond tro
når
> det gælder mobiltelefoner.
>
> Tony
>
>