flydeline synker
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-08-01 10:15

Jeg er lige begyndt at fiske med flydeline og det gik også godt i starten,
men nu synker line efter meget få sekunder i overfladen.
Skal flydelinen behandles med et eller andet for at den bliver ved med at
flyde?? Eller er det ikke meningen at den skal flyde rigtigt?

Flydelinen er en RT Energi WF8 floating i blå

mvh,
Henrik

Fra : Henrik Leth

Dato : 03-08-01 10:39

Prøv at rens linen med et vinylplejemiddel eller eller et af de gængse
produkter fra linefabrikanterne!

Jeg har prøvet Fenwick's der er tilsat teflon. Det virker overbevisende.

Henrik Leth
www.metal-randers.dk    Privat: http://home4.inet.tele.dk/leth
tlf.: +45 21 26 42 16
fax.: +45 86 40 16 89

Fra : Henric

Dato : 03-08-01 14:59

Jag rengör mina linor med Armor All protectant (blank) till bilar och detta
har fungerat bra hitintills. 300 ml kostade runt en hundralapp tror jag.
/H

Fra : Jørgensen

Dato : 04-08-01 13:49

Hej

> [...]
> Skal flydelinen behandles med et eller andet for at den bliver ved med at
> flyde?? Eller er det ikke meningen at den skal flyde rigtigt?

Har du fået linen med et af de famøse RT fluesæt??

Jeg har et Matrix sæt hvor jeg fik to liner med en flydende og en synkende!

Jeg tror at du enten har fået en forkert line eller har misforstået hvad der
er hvad hvis du har fået to liner.

Jeg mener nemlig ikke at energy linerne fås i blå når det gælder de flydende
( det kan godt tænkes jeg er forkert på den) de plejer at være "neon" gule.

Hvis du ikke har smidt kassen til linen ud så kan du på den lille hvide
mærkat se line type, klasse og om den er flydende, Intermediate eller
synkednde. Husk at en Intermediate line gså synker bare meget langsomt da
dens vægtfylde svarer til vandets.

håber det kan være til hjælp!.

---

Morten

Fra : -- kent --

Dato : 04-08-01 17:03

On Sat, 4 Aug 2001 14:48:50 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Jørgensen
wrote:

<klipp>

>Jeg mener nemlig ikke at energy linerne fås i blå når det gælder de flydende
>( det kan godt tænkes jeg er forkert på den) de plejer at være "neon" gule.

En del tillverkare har använt blå färg på sina Intermediate-linor (linor
som sjunker men lägger sig en liten bit under ytan).

<klipp>

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-08-01 14:49

Tak for alle svarne
Det er mig der har taget fejl af intermidia og flydende. Jeg har en anden
lide i gul og den er intermidia, så jeg antog at blå var flydende...

Jeg var ude i Hove i går uden at fange noget, men den gule line fra samme
sæt kunne flyde så dagen var redet.

Henrik