Føljeton'en om nedlukning af SAAB
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 15:28

Der forhandles på livet løs om Saab - altså nedlukning af firma'et. Ifølge
vor svenske radiostation har man i Julen talt med fagforeninger og lignende
angående, hvilke fabrikker der skal køre videre i andet regi og hvilke, der
nedlukkes. Man regner med, at afviklingen af Saab vil tage ca. 5 år !

Her er lidt om den nye Saab 9-5, som måske bliver til en Buick eller Opel
istedet:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c12%5c28%5c367093&SectionId=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-12-09 15:34

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5 år !
>
> Her er lidt om den nye Saab 9-5, som måske bliver til en Buick eller Opel

Opel skulle kalde deres nye 9.5 for "Omega".

Senator lyder ikke godt mere og var også en meget større bil.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 15:41

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Opel skulle kalde deres nye 9.5 for "Omega".
> Senator lyder ikke godt mere og var også en meget større bil.

Kadett, Kapitän, Admiral, Diplomat, Senator - stolte traditioner

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-12-09 15:46

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kadett, Kapitän, Admiral, Diplomat, Senator - stolte traditioner

Det var jo tidens Opel-svar på Mercedes Benz..

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 15:51

Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kadett, Kapitän, Admiral, Diplomat, Senator - stolte traditioner

Og alle undtagen Kadetten var jo rebrandede GM køretøjer.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 15:43

Mogens (K) wrote:
> [...]
> afviklingen af Saab vil tage ca. 5 år !
> Her er lidt om den nye Saab 9-5, som måske bliver til en Buick eller

Et eller andet sted, er det jo ikke så mærkeligt at GM ikke vil give andre
indblik i deres R & D.

Så hvis jeg skulle vædde, gik mine sparepenge stadig på at Saab lukkes.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 15:51

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Et eller andet sted, er det jo ikke så mærkeligt at GM ikke vil give andre
> indblik i deres R & D.

Højt spil

> Så hvis jeg skulle vædde, gik mine sparepenge stadig på at Saab lukkes.

Ja det ser sådan ud, for "lokalt" vurderes Spyker som værende langt mindre
seriøs end Koenigsegg
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?menusection=startsidan;huvudnyheter§ionid=ettan&mobious=y&articleid=2009%5C12%5C11%5C365992

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 16:04

Mogens (K) wrote:
> [...]
>
> Højt spil

> Ja det ser sådan ud, for "lokalt" vurderes Spyker som værende langt

Helt ærligt. Firmaet er jo ikke seriøst. Koenigsegg havde jo trods alt den
fordel at de kendte svensk affärskultur.

--
- Frank

Fra : Jens

Dato : 28-12-09 15:50

Mogens (K) skrev:
> [...]
> og lignende angående, hvilke fabrikker der skal køre videre i andet regi
> og hvilke, der nedlukkes. Man regner med, at afviklingen af Saab vil

Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld, men jeg
synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som "Skandinaviske"
bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af GM/Ford)

Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
Verden er af lave -

:) Jens

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 15:55

"Jens" <Skriv-i-gruppen@tak.invalid> skrev i meddelelsen

> Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld, men jeg
> synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som "Skandinaviske"
> bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af GM/Ford)

Helt enig - og mærkerne sælger enormt på hjemmemarkedet...

> Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?

Et velfungerende samfund !

Jeg har arbejdet en del sammen med 2 medarbejdere fra Saab. Den ene kom fra
Saabs lydlaboratorium, hvor de var 13 mand ansat. Det antal rystede vi godt
nok en del på hovedet af, men argumentet for dét antal var, at "lyde"
betyder vildt meget for køberne idag. Dels lydniveauet i kabinen, men ikke
mindst udstødningslyden !

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 14:07

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> betyder vildt meget for køberne idag. Dels lydniveauet i kabinen, men ikke

Så får SAAB endnu en smule luft:

http://borsen.dk/transport/nyhed/173304/

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-09 14:21

Bjørn J. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så får SAAB endnu en smule luft:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173304/

Beslutningen om nedlukningen af 18 dec står fast. Der sker dog sonderinger
med mulige købere. Dette ifølge Chris Preuss - talsmand for GM..

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 14:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Beslutningen om nedlukningen af 18 dec står fast. Der sker dog sonderinger
> med mulige købere. Dette ifølge Chris Preuss - talsmand for GM..

Det kaldes "en smule luft" !

Kendt dansk politiker har en gang udtalt: "Man tager et standpunkt...til man
tager et nyt".

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-09 16:12

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Det kaldes "en smule luft" !
>
> Kendt dansk politiker har en gang udtalt: "Man tager et

Stadigt. De ønsker ikke deres knowhow spredt og de ønsker en konkurrent
fjernet fra markedet.

Jeg tror dødsdommen ender med at stå til troende.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 18:01

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

GM Statement:
"Vi er i gang med at afvikle Saab og taler i den proces med interesserede
parter om, hvordan den proces skal foregå. Vi vil ikke kommentere
yderligere..."

> Stadigt. De ønsker ikke deres knowhow spredt og de ønsker en konkurrent
> fjernet fra markedet.

Knowhow og forlængst tappet og sendt til Opel samt Buick jvf. mit tidligere
link. Det resterende handler kun om kroner og ører - nichts weiter.

> Jeg tror dødsdommen ender med at stå til troende.

Uden tvivl - den butik er da færdig, MEDmindre at en anden løsning giver
flere penge til GM. Den løsning findes ikke pt. IMO...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-12-09 18:37

> Uden tvivl - den butik er da færdig, MEDmindre at en anden løsning giver
> flere penge til GM. Den løsning findes ikke pt. IMO...

Der har i grunden været så stille fra Henrik B. på det sidste - men han er
måske ude og forsøge at skaffe kaptital ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 18:41

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Der har i grunden været så stille fra Henrik B. på det sidste - men han
> er måske ude og forsøge at skaffe kaptital ?

Han er måske kørt fast i sneen - på cyklen

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 18:51

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han er måske kørt fast i sneen - på cyklen

Kører han da på sommerdæk ?..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 20:57

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kører han da på sommerdæk ?..

LOL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 01:59

Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> LOL

Cykel er købt af Ekko. Hans aflagte.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 01:58

Mogens (K) wrote:
> [...]
>
> Knowhow og forlængst tappet og sendt til Opel samt Buick jvf. mit
> tidligere link. Det resterende handler kun om kroner og ører - nichts

Knowhow kan sgu da ikke tappes og dermed være borte. Det der er gammel viden
for Opel er dyrebar viden for en kinøjsisk eller Russisk bilfabrikant.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 12:33

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Knowhow kan sgu da ikke tappes og dermed være borte. Det der er gammel
> viden for Opel er dyrebar viden for en kinøjsisk eller Russisk
> bilfabrikant.

Trylle rylle pylle:

http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-12-09 16:26

> Trylle rylle pylle:
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/

Så amerikanerne spillede blot højt spil ifm. forhandlingerne...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 16:36

Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så amerikanerne spillede blot højt spil ifm. forhandlingerne...

Eller vil gerne have solgt nogle komponenter til en god pris?

Som min gamle ven sagde om B&W i hine tider: Hvad er et skibsværft værd der
ikke laver skibe?

Det samme kan vel siges om en bilfabrik?

Er de det mindste seriøse mht til et salg, opretholder de produktionen.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 17:04

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er de det mindste seriøse mht til et salg, opretholder de produktionen.

Det er jo netop det de gør iht. meddelelsen !

Hellere gå med livrem og seller end at blive taget med bukserne nede .....

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 17:16

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er jo netop det de gør iht. meddelelsen !

Lige præcist. Så meget idioter er de jo heller ikke.

Også selvom salg overhovedet ikke er på dagsordenen, betyder det jo kun
penge i kassen at fortsætte produktionen en tid endnu.

> Hellere gå med livrem og seller end at blive taget med bukserne nede

Det giver i alle fald mindre omtale bagefter.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-12-09 18:05

> Lige præcist. Så meget idioter er de jo heller ikke.

Noget af produktionen starter op - rolig nu
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c12%5c30%5c367252&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Hér er Spykers kommentar til situationen
www.spykercars.nl/?pag=50&jaar=&nid=41

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 16:26

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Trylle rylle pylle:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/

Lad os håbe det holder stik. Et eller andet sted er det vel lige så åndsvagt
at lukke Saab som det var at lukke Opel.

USA skriger jo netop på biler a la Saab og Opel. Jeg fatter ikke GM kyler
den kompetence på porten.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-12-09 10:05

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> USA skriger jo netop på biler a la Saab og Opel. Jeg fatter ikke GM kyler
> den kompetence på porten.

Håbet lever endnu:

http://borsen.dk/transport/nyhed/173427/

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-01-10 20:57

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Håbet lever endnu:
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173427/

Der er også andre, der arbejder på overlevelse:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1276179.ece

"Saab vil fremstille Fiat -> GM udskyder deadline for salget af Saab.
Samtidig vil arbejderne i Trolhättan måske til at producere dele eller hele
biler til Fiat..."

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-01-10 21:44

Mogens (K) wrote:
> [...]
>
> "Saab vil fremstille Fiat -> GM udskyder deadline for salget af Saab.
> Samtidig vil arbejderne i Trolhättan måske til at producere dele

Gad vidst om det kunne komme til at betyde at en Fiat gad man godt eje?

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-01-10 21:47

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Saab vil fremstille Fiat -> GM udskyder deadline for salget af Saab.
> Samtidig vil arbejderne i Trolhättan måske til at producere dele eller
> hele biler til Fiat..."

Det bølger frem og tilbage:

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1934707.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-01-10 10:38

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Nu bølger det tilbage for Saab:

http://borsen.dk/transport/nyhed/173774/

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 11:18

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP
>
> Nu bølger det tilbage for Saab:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173774/

Jeg tror, den fysiske afstand mellem diverse GM og SAAB direktører samt ift.
købere er blevet et problem:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c07%5c367448&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 22:26

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror, den fysiske afstand mellem diverse GM og SAAB direktører samt
> [...]

Det fortsætter:
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1940216.ece

Fra : Henrik B.

Dato : 08-01-10 00:03

> Det fortsætter:
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1940216.ece

Jeg er faktisk ret overbevist efterhånden, at Saab kommer til at overleve
under en eller anden form. Der foreligger nu hele fire konkrete bud på Saab.
Herunder er det kommet frem at et amerikansk investeringskonsortie byder
$400 mio.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-01-10 06:11

Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er faktisk ret overbevist efterhånden, at Saab kommer til at
> overleve under en eller anden form.

Det har du da været hele tiden - og hele tiden har det været ønsketænkning.

Saab lukker - eller forbliver i GM regi.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 08-01-10 07:22

> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.

Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
underskriften er skrevet?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-01-10 23:23

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
> underskriften er skrevet?

Undskyldning for hvad?

Hvis GM bliver solgt til anden side har jeg da bare vurderet forkert.
Længere er den da heller ikke.

Jeg er da bare så meget mandfolk så at jeg erkender jeg tog fejl.

Ville du være mandfolk i samme grad og gøre det samme hvis jeg får ret?

--
- Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 09-01-10 13:41

On Fri, 8 Jan 2010 23:22:45 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Undskyldning for hvad?
>
>Hvis GM bliver solgt til anden side har jeg da bare vurderet forkert.
>Længere er den da heller ikke.

Det er derfor Fronken skriver de mange "hvad sagde jeg"-indlæg??

>Jeg er da bare så meget mandfolk så at jeg erkender jeg tog fejl.

Nytårsforsæt?? LOL

>Ville du være mandfolk i samme grad og gøre det samme hvis jeg får ret?

Er det ligefrem en konkurrence? Der kan man se.

Volger

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-01-10 23:25

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
> underskriften er skrevet?

Indtil videre lader det nu til at jeg får ret.

Saab nedlægges:

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\08\367607§ionid=BilMotor

Har du andre kilder?

--
- Frank

Fra : Brian

Dato : 08-01-10 23:31

> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
> underskriften er skrevet?

Den har han lige lagt i ovnen ved at tilføje "forbliver i GM regi"

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-01-10 23:44

Brian wrote:

> Den har han lige lagt i ovnen ved at tilføje "forbliver i GM regi"

Jeg analyserer sagen og for mig er det logiske nu, at de enten lukker Saab,
eller "laver en Opel".

Jeg tror dog mest på lukningen.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-10 09:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror dog mest på lukningen.

Alene det faktum, at der i fredags blev udnævnt en likvidator for Saab,
tyder på det. Likvidatoren er en advokat, som har til formål at nedlægge et
aktieselskab. Han erstatter derfor såvel bestyrelsen som VD'en (den
administrerende direktør) i selskabet.

GM's største bekymring lige nu er de bestilte biler, der endnu ikke er
leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive bekosteligt
for dem ikke at levere den bestilte vare !

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-01-10 13:48

Mogens (K) wrote:
> [...]
> leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive
> bekosteligt for dem ikke at levere den bestilte vare !

Der kan vel sagtens leveres under likvidationen?

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-10 13:56

> Der kan vel sagtens leveres under likvidationen?

Jow, men det skal jo koordineres på en måde...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-01-10 14:52

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jow, men det skal jo koordineres på en måde...

Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
konkurs/betalingsstandsning/likvidation

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-10 15:45

> [...]

> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er

LOL - facket du, facket
De skriver en del på www.di.se om det...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-10 23:38

Mogens (K) skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> LOL - facket du, facket
> De skriver en del på www.di.se om det...

Kiggede lige - nu skriver de at Spyker køber Saab? Det er ikke nemt at
følge med her.

Fra : Volger Garfield

Dato : 02-02-10 16:55

Du er inde på, at det går for hurtigt?

Volger

Fra : N/A

Dato : 02-02-10 23:49

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-02-10 23:49

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kiggede lige - nu skriver de at Spyker køber Saab? Det er ikke nemt at
> følge med her.

Jeg hører også noget med at Danmark skal med til Håndbold VM for herrer?

Nåe nej. Det var også gamle nyheder.

--
- Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-02-10 15:51

On Tue, 2 Feb 2010 23:49:23 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Jeg hører også noget med at Danmark skal med til Håndbold VM for herrer?
>
>Nåe nej. Det var også gamle nyheder.

LOL - Ikke alene gamle - De var _også_ forkerte..

Volger

Fra : N/A

Dato : 03-02-10 15:51

Fra : N/A

Dato : 09-01-10 16:18

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-01-10 16:18

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> LOL - facket du, facket
> De skriver en del på www.di.se om det...

Jeg har læst det. Er skam også klar over det.

Men hvis Facket tror at GM ændrer sin beslutning pga det, vil de opleve dem
endnu mere stålsatte.

GM og de andre har jo været i slåskamp med AUW som de vel hedder.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-10 16:26

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har læst det. Er skam også klar over det.

OK...

> Men hvis Facket tror at GM ændrer sin beslutning pga det, vil de opleve
> dem endnu mere stålsatte.

Næ, men facket ska tages med på råd, hvis biksen skal producere samtidigt
med, at virksomheden skal afvikles. Derom ingen tvivl.

Fra : N/A

Dato : 09-01-10 17:11

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-01-10 17:11

Mogens (K) wrote:
> [...]
>
> Næ, men facket ska tages med på råd, hvis biksen skal producere
> samtidigt med, at virksomheden skal afvikles. Derom ingen tvivl.

Sikkert. Nu er det her jo ingen bolschebutik henne på hjørnet der lukkes.
Folkene fra GM lader sig ikke lige sådan overbevise om noget andet er jeg
bange for.

Det synes jeg en del af hele affærren vidner om.

Tror heller ikke turen for Henriks ligesindede gør en pind forskel, andet
end de vel får en "snygg tur".

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 10-01-10 22:50

> [...]
> tyder på det. Likvidatoren er en advokat, som har til formål at nedlægge
> et aktieselskab. Han erstatter derfor såvel bestyrelsen som VD'en (den

Der er jo ingen ændringer i hvad GM hele tiden har meldt ud - en fortsat
nedlukning.

> GM's største bekymring lige nu er de bestilte biler, der endnu ikke er
> leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive bekosteligt
> for dem ikke at levere den bestilte vare !

Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde lunkning,
end de har gjort i månedsvis.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-01-10 23:29

> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde lunkning,
> end de har gjort i månedsvis.

Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !

Fra : Henrik B.

Dato : 10-01-10 23:38

> Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
> SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !

Og? Det ændrer ikke på at de har en ordentlig bunke biler de skal have
produceret. Ligesom forhandlere rundt om i verden mærkede support i form af
nybilssalg - efter GM i december meldte nedlukning.
Jeg følger løbende med i den svanske salgstal, så jeg kender dem godt. Det
er sgutte underligt at det er gået MEGET tilbage i Sverige i 2009, hvordan
skulle det være anderledes, når der har været så meget usikkerhed omkring
Saab's skæbne...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-01-10 23:41

Mogens (K) wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
> SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !

Det er jo derfor det går så fremragende. På et tidspunkt var der 100 biler
om måneden i ordre.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 10-01-10 23:42

> Det er jo derfor det går så fremragende. På et tidspunkt var der 100 biler
> om måneden i ordre.

Du er sgu ved at være lige så faktaresistent som Ekko...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-01-10 23:33

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde

Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.

I alle fald fabrikken.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-01-10 23:37

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.
> I alle fald fabrikken.

Du aner ikke, hvad du taler om - stop piben ind :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-01-10 00:46

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Du aner ikke, hvad du taler om - stop piben ind :)

Men det gør du?

Tag dig nu sammen Mukke ..

For så gad jeg da godt se dokumentationen for din viden .. :-/

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-10 06:23

> Men det gør du?
> Tag dig nu sammen Mukke ..
> For så gad jeg da godt se dokumentationen for din viden .. :-/

Det har jeg sednt tidligere.

Du har en kedelig tendens til at blive personlig i din argumentation. Alle
er efterhånden blevet påklistret et øgenavn herinde - dumt :-/

Fra : N/A

Dato : 11-01-10 22:43

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-01-10 22:43

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det har jeg sednt tidligere.

Så er den jo let at finde igen - for dig.

Det er dig der ser sammenhængen - ikke mig.

> Du har en kedelig tendens til at blive personlig i din argumentation.
> Alle er efterhånden blevet påklistret et øgenavn herinde - dumt :-/

Personlig? Fordi jeg kalder dig Mukke?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 10-01-10 23:39

> Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.
>
> I alle fald fabrikken.

Der er vel ikke så meget at komme efter, når forhandlerne har fået at vide,
at de fortsat skulle tage mod ordre - uden dog at vide om de kunne levere...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-01-10 22:51

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> KLIP
>
> Nu bølger det tilbage for Saab:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173774/

Typisk dansk presse - de ér bare flere dage bagefter!
Aktuelt er der kommet endnu et (seriøst) bud på Saab:

"Presemeddelelsen:

Luxembourg, January 7, 2010

Genii Capital announced today that its interest in making an offer for the
acquisition of a majority stake in Saab SAS in a partnership with Mr.
Bernard Ecclestone.

Genii Capital - which has been brought into the bidding process at a late
stage by advisors close to the deal - has decided that given an adequate and
short timeframe for finalizing its offer, it will aggressively work towards
a successful closing of the transaction with all the relevant stakeholders
of the company.

The investment group which has diverse investments and a strong knowledge of
the automotive industry believes that it can add value to the car
manufacturer by working on synergies with some of its portfolio companies in
the areas of energy efficient engines, OEM components and on-board IT and
media technologies - including pay per listen/pay per use systems.

Genii Capital believes that the automotive industry will see - as expected -
strong developments in energy efficiency, safety systems but also in the
area of on board entertainment systems including technologies that enable
use on demand systems as well as innovative communications platforms such as
VOIP and GPS location based services. All of these areas being at the core
of Genii Capital investment focus.

The group believes that SAAB has a tremendous brand value in a number of key
automotive markets as well as an innovative image allowing it to be at the
forefront of the car companies that will be first to market with some of the
above mentioned technologies.

About Genii Capital

Genii Capital is a private investment firm that places common sense and
business sense at the heart of the investment decision-making process while
targeting solid performance. Genii Capital's investment philosophy is to
create value by investing in ideas, brands and projects that are innovative
and often disruptive to their business environment. Active in North America,
Europe and Asia, Genii Capital's core investment target areas include brand
management, emerging technologies (including public health, energy and
environmental technologies), hospitality, entertainment and the automotive
industry, including: Renault F1 Team; MOV'IT - a highly specialized high
performance brake systems design and manufacturing company; and MCE-5 - a
variable compression ratio engine technology.

For more information, please visit www.genii-capital.com"

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-01-10 18:31

> [...]

> specialized high performance brake systems design and manufacturing
> company; and MCE-5 - a variable compression ratio engine technology.

Det er nok både for gammelt og aldeles ubrugeligt, det der står i dette
danske dagblad, men jeg vover alligevel pelsen:

http://borsen.dk/transport/nyhed/173918/

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-10 19:25

> Det er nok både for gammelt og aldeles ubrugeligt, det der står i dette
> danske dagblad, men jeg vover alligevel pelsen:
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173918/

Nix den er go nok, men GM rider blot på flere heste:
Afvikling samt forhandling - på een gang:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c08%5c367607&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

Problemet her i Sverige er "facket" - jeg mærker det også på jobbet, hvor vi
hele tiden skal huske på at ha facket med på sidelinien (mere i DK) for
ellers er der ballade (mere end man ska i DK).