Bare lidt info: de svenskere kommer
Fra : Dak

Dato : 27-12-09 17:01

Som bekendt er der jo kommet de reglere om vinterdæk når der er sne. Jeg
kører jo derover mindst 1 gang om måneden og skal også til bornholm til
februar, så ser mig nødsaget til at skaffe vinterdæk.

Og da jeg venter barn til forsommeren så har jeg ikke så mange penge at
rufle med. så istedet for en cykelbase så blir det så vinterhjul.
men mit skema ser så således ud en af dagene næste weekend.

Kører kl. 15 fra Herlev.

Ankommer ca. kl.16 ved Storebaelt.

Er derfor kvalificeret mig til at kunne komme over på en aftenbillet til
260kr.

ca. kl.17.30 ankommer jeg til byen Flemming og henter nogen fælge med
sommerdæk til 800kr.

Efter køb finder jeg noget at spise.

ca. kl.19.00 ankommer jeg til christiansfeld. Køber nogen brugte
vinterdæk med næsten fuld mønster samt får dem monteret og balancering
på mine fælge for 800kr.

Derefter er det hjem mod Herlev.

Ja så har netop pt. kun 1900kr i kontant og et benzinkort.

Så hvis der er nogen som kan gøre det billigere så sig lige til.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-09 17:33

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja så har netop pt. kun 1900kr i kontant og et benzinkort.
> Så hvis der er nogen som kan gøre det billigere så sig lige til.

Hva koster kompletträder på www.reifendirekt.de ?
Muligvis -> http://ssl.delti.com/cgi-bin/skw.pl
(prisen indeholder alle omkostninger inkl. fragt)

Fra : Allan

Dato : 27-12-09 21:08

Dak tastede følgende:
> [...]
>
> Ja så har netop pt. kun 1900kr i kontant og et benzinkort.
>
> Så hvis der er nogen som kan gøre det billigere så sig lige til.

og her kan du købe dem i DK..
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=53236045.123.10488&s_p=index

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-12-09 23:31

> Ja så har netop pt. kun 1900kr i kontant og et benzinkort.
>
> Så hvis der er nogen som kan gøre det billigere så sig lige til.

Toyota her i kalundborg reklamere med vinterdæk m. fælge til lige omkring de
1900-2000 kr. så mon ikke det kan findes billigere eller til samme pris dog
uden at skulle kører 600 km

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 00:38

Jørgen L. wrote:

> Toyota her i kalundborg reklamere med vinterdæk m. fælge til lige
> omkring de 1900-2000 kr. så mon ikke det kan findes billigere eller
> til samme pris dog uden at skulle kører 600 km

De dæk er så formodentligt netop dem med en enkelt stjerne i ADAC testen. I
så fald må jeg give sommerdækfolkene ret. Så er det nok lige så smart med
gode sommerdæk.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-12-09 01:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De dæk er så formodentligt netop dem med en enkelt stjerne i ADAC testen.
> I så fald må jeg give sommerdækfolkene ret. Så er det nok lige så smart
> med gode sommerdæk.

Jeg tror det svenske politi er ret lige glade med sommerdækfolkene og du i
dette spørgsmål..

Alternativet er at købe snekæder til sommerrullerne:

http://www.sydsverige.dk/?pageID=511

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 03:43

Bjørn J. wrote:
> [...]
> du i dette spørgsmål..
>
> Alternativet er at købe snekæder til sommerrullerne:

Min holdning er bestemt ikke at købe vinterdæk af navn, men af gavn.

Vinterdækkene vil jo gøre god fyldest her i DK også.

Det har intet med den svenske ordensmagt at gøre.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 08:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Min holdning er bestemt ikke at købe vinterdæk af navn, men af gavn.
> Vinterdækkene vil jo gøre god fyldest her i DK også.
> Det har intet med den svenske ordensmagt at gøre.

Jamen dog - læser du overhovedet formålet med indkøbet?
Manden ønsker jo ikke at passere S uden vinterdæk, fordi det ikke er legalt
at køre i sne og is i S uden den dæktype...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 09:08

Mogens (K) wrote:
> [...]
> Manden ønsker jo ikke at passere S uden vinterdæk, fordi det ikke er
> legalt at køre i sne og is i S uden den dæktype.

Hvilket så også fremgår klart af mit svar. Men hvorfor i himlens navn købe
skodvinterdæk. Så er det da lettere at leje.

--
- Frank

Fra : Dak

Dato : 28-12-09 08:58

> Alternativet er at købe snekæder til sommerrullerne:
>
> http://www.sydsverige.dk/?pageID=511

Er det lovligt? der står jo "vinterdäck eller likvärdig utrustning" men
de nævner ikke snekæder. Blir jo nødt til at være 100% sikker da det
ellers koster mig en bondegård at blive stoppet derover(4x1000skr).

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 09:04

> Er det lovligt? der står jo "vinterdäck eller likvärdig utrustning" men de
> nævner ikke snekæder.

De skriver, at alternativ ligeværdig udrustning kan anvendes.
Herunder hører snekæder og lignende monteringer - kunne være dit alternativ,
da det er fuldt lovligt at færdes på sommerdæk, hvis ikke det er sne, is,
frost eller slud...

Fra : Dak

Dato : 28-12-09 10:16

> [...]
> Herunder hører snekæder og lignende monteringer - kunne være dit
> alternativ, da det er fuldt lovligt at færdes på sommerdæk, hvis ikke

Okay men snekæder koster trods alt mindst 600kr for alle 4 hjul og så må
jeg kun køre max 40-50km/t. Så blir det en laaaang tur til Bornholm.
især for dem som kører bagved mig på motorvejen. især hvis der kun
er frost, så vil folk jo drøne forbi med 130km/t. :-/ så spørgsmålet er
nok så mere om jeg tør risikere det bare for at spare ydeligere 1300kr.
Jeg har ingen problemer med at køre på sommerdæk eller dårlige vinterdæk
da jeg jo er verdens bedste chauffør. har kørt hver dag med ca.
samme fart som loven/skiltene på M3 tillader til arbejde trods snevejr
og sjap. Så er kun bange for de andre danskere som kommer drønende
bagfra mod færgelejet.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 12:02

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> ellers koster mig en bondegård at blive stoppet derover(4x1000skr).

1.200 kr er bøden:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1271266.ece

Fra : Dak

Dato : 28-12-09 15:32

> 1.200 kr er bøden:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1271266.ece

Ja de ændrer det hele tiden EB. før sagde de 1200 svenske kr pr. dæk. De
får jo deres oplysninger hist og her. Kan så fortælle det drejer sig
om 1200 svenske kroner hvis det skulle være de 1200kr
http://www.dackinfo.nu/

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"