3D tømmermænd ved Avatar
Fra : Heidi

Dato : 25-12-09 18:14

Har lige læst et sted på nettet at nogen får "tømmermænd" eller en form
for søsyge af at sidde i næsten 3 timer og se Avatar i 3D - ved ikke
helt om det bare er fis, men er der nogen der har set den, som kan be-
eller afkræfte?
Vi skal selv afsted i aften, så vil da godt lige vide om jeg skal tage
en søsygepille først

--
Heidi

Fra : Anglachel

Dato : 25-12-09 18:18

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> afkræfte?
> Vi skal selv afsted i aften, så vil da godt lige vide om jeg skal tage en

Jeg havde en smule uro i mave-regionen de 15 - 20 mintter, men det gik
fuldstændigt over efter det. God film i øvrigt.

Fra : Anglachel

Dato : 25-12-09 18:36

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg havde en smule uro i mave-regionen de 15 - 20 mintter, men det gik
> fuldstændigt over efter det. God film i øvrigt.
indsæt "første" mellem "de" og "15"

Fra : Steen

Dato : 25-12-09 20:41

Heidi <nospam@hejdi.dk> wrote:

> [...]
> eller afkræfte?
> Vi skal selv afsted i aften, så vil da godt lige vide om jeg skal tage

Jeg har lige set den, og den er fantastisk!
Ingen 3D-uro her - kun en fantastisk visuel oplevelse.
Det er flere år siden en film har tryllebundet mig i så høj grad.
Anbefales helt klart
--
Steen

Fra : Heidi

Dato : 26-12-09 17:38

Heidi wrote:

Tak for svarene - jeg havde det en smule underligt da vi kom hjem, men
gik i seng ret hurtigt og mærkede ellers ikke mere til det, men det kan
også være det har været noget psykisk
God film i øvrigt, og flotte effekter!

--
Heidi

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-09 18:14

> [...]
> i seng ret hurtigt og mærkede ellers ikke mere til det, men det kan også

Det bekymre mig nu alligevel en del, for jeg har datteren skal ud og se den
på mandag i ålborg, det er en køretur på 50 km hver vej.

Fra : Steen

Dato : 26-12-09 20:04

Kim2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

> "Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen

> Det bekymre mig nu alligevel en del, for jeg har datteren skal ud og se den
> på mandag i ålborg, det er en køretur på 50 km hver vej.

Jeg tror nu ikke det er noget at være nervøs for. Jeg tog også bilen
direkte hjem efter forestillingen. Jeg røg nu lige en smøg først, for at
ryste svimmelheden ud af hovedet
--
Steen

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-09 20:11

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror nu ikke det er noget at være nervøs for. Jeg tog også bilen
> direkte hjem efter forestillingen. Jeg røg nu lige en smøg først, for at
> ryste svimmelheden ud af hovedet

Okay, så lige en tur omkring en starbuck først og så hjem

Fra : Helge

Dato : 26-12-09 20:29

Hej vi har lige været ude 5 mand og se den, ingen havde nogen som helst
bivirkninger, og jeg bliver ellers søsyg, bare det skulper i et glas
vand...

Helge

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-12-09 11:22

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen

> Det bekymre mig nu alligevel en del, for jeg har datteren skal ud og se
> den på mandag i ålborg, det er en køretur på 50 km hver vej.

Vi var 5 afsted i går, på en køretur på samme afstand, da de ikke viser
filmen i 3D her i den lokale biograf.
Kun een af os oplevede mave-uro, og det var kun de første 5 minutter. Han
sad og skiftede lidt mellem at have brillerne på, og løfte dem op over
øjnene, og efter 5 min var han vant til det.
Alle 5 oplevede at øjnene kom til at svie og løbe i vand. Vi tror det var
fordi man koncentrerer sig så meget.

Jeg vil anbefale brillebrugere, som har mulighed for at benytte
kontaktlinser, til at sætte linserne i, inden de tager i biografen. 3d
brillerne er ikke særlig behagelige, og de er dumme at have på ude-over sine
normale briller.
Man mister en del udsyn pga. stellet/rammen på både sine originale samt 3d
brillerne. 3d brillerne kommer til at sidde forholdsvist langt ude på næsen,
og så ser man altså noget at det indvendige af brillen.

3d effekterne virker ret fedt, jeg fik f.eks. helt svedige håndflader på et
tidspunkt hovedpersonen er højt oppe... det plejer jeg altså ikke at gøre
... men jeg håber de udvikler de briller lidt mere.

Jeg må for resten sige, at Biocity i Odense har fantastisk dårlig benplads i
deres sal 1. For satan det er ringe! Mine ben super ømme i dag.
Filmen varer 2 timer og 40 min, og i Biocity har de heller ikke valgt at
indlægge pause, selvom filmen flere gange fader ud, så man kunne tro, at der
var indlagt pause..
Bland-selv-slik koster 16 kroner per 100 gram, jeg tror aldrig jeg har
oplevet det dyere.. Det koster omkring 13-14 kr her i byen, og 300 meter væk
ligger der en slikbutik hvor de kun tager 9 kroner.

På rækken foran os sad der 2 ægtepar, hvor den ene mand i starten sad og
førte en 5 minutter lang telefonsamtale på arabisk.. svært at sige noget til
ham, når man ikke aner om han kunne dansk, eller om han var normal oven i
hovedet.. Jeg tror ikke han fik meget ud af filmen, for han havde ikke på
noget tidspunkt 3d brillerne på.. Jeg prøvede at have dem af flere gange,
for at gnide øjnene, og filmen kan ikke ses uden, der er dømt dobbeltsyn osv

Mvh Anders

Fra : Steen

Dato : 27-12-09 12:22

Anders Houmark <no@email.available.dk> wrote:

> På rækken foran os sad der 2 ægtepar, hvor den ene mand i starten sad og
> førte en 5 minutter lang telefonsamtale på arabisk.

Jeg tror jeg ville have bedt manden om at gå udenfor. Uforståeligt at
alle andre fandt sig i det
--
Steen

Fra : Kim2000

Dato : 27-12-09 13:37

> Jeg tror jeg ville have bedt manden om at gå udenfor. Uforståeligt at
> alle andre fandt sig i det

Fordi det er en araber, så du risikerer hele hans familie venter udenfor for
at smadre dig, din kone, dit barn og brænder dit hus af. Vi har jo ikke
politi her i landet.

Fra : Steen

Dato : 27-12-09 19:08

> [...]

> at smadre dig, din kone, dit barn og brænder dit hus af. Vi har jo ikke

Det var vel flere danskere i biffen, end der var arabere. Så hvis det
endeligt kom dertil...
--
Steen

Fra : PerX ...

Dato : 28-12-09 17:41

In article <4b3754fa$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, kim2000
@mail.dk says...

> [...]
> at smadre dig, din kone, dit barn og brænder dit hus af. Vi har jo ikke

Jo vi har, men de har ikke lige så meget tid.

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-12-09 18:54

> [...]

> Fordi det er en araber, så du risikerer hele hans familie venter udenfor
> for at smadre dig, din kone, dit barn og brænder dit hus af. Vi har jo

Manden var lidt speciel... at gå ind til en 3D film uden at have 3D briller
på.. og sidde 2 timer og 40 min uden at få noget ud af det.. så må man være
bygget af et specielt stof, ham skulle jeg ikke genere

mvh anders

Fra : Zeki

Dato : 30-12-09 17:04

> [...]
>
> Fordi det er en araber, så du risikerer hele hans familie venter udenfor
> for at smadre dig, din kone, dit barn og brænder dit hus af. Vi har jo

Tillykke med at få muligheden for at få luftet lidt fordomme!

Fra : PerX ...

Dato : 28-12-09 17:41

In article <tpadnaNkoaWnqKrWnZ2dnUVZ8mOdnZ2d@giganews.com>,
no@email.available.dk says...
> På rækken foran os sad der 2 ægtepar, hvor den ene mand i starten sad og
> førte en 5 minutter lang telefonsamtale på arabisk..

Måske han ringede til bombe support? ;)

Fra : Mr. D

Dato : 28-12-09 21:26

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontaktlinser, til at sætte linserne i, inden de tager i biografen. 3d
> brillerne er ikke særlig behagelige, og de er dumme at have på ude-over

Mange år siden, jeg har set en 3d film, og jeg har briller, men ikke
kontaktlinser. Er det muligt at sætte 3d brillerne inden for de almindelige
briller i stedet for udenfor?
Skal se filmen den 2/1 og glæder mig meget
simon

Fra : Anglachel

Dato : 28-12-09 21:48

"Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> almindelige briller i stedet for udenfor?
> Skal se filmen den 2/1 og glæder mig meget

Nej det er det ikke, men jeg havde dog ikke nogen problemer med at have
brillerne indenfor 3d-anordningerne.

Fra : Steen

Dato : 28-12-09 22:50

Anglachel <rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote:

> "Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i meddelelsen

> Nej det er det ikke, men jeg havde dog ikke nogen problemer med at have
> brillerne indenfor 3d-anordningerne.

Da jeg var inde og se den, var der mange der i forvejen brugte briller.
Min sidemand havde sine almindelige briller på, og de udleverede
3D-briller "udenpå"! De dér 3D-briller er altså /meget/ store, så at
bære almindelige briller er vist ikke et problem
--
Steen

Fra : PerX ...

Dato : 30-12-09 04:24

In article <4b391444$0$279$14726298@news.sunsite.dk>,
sigri@detiparantesemail.dk says...

> [...]
>
> Mange år siden, jeg har set en 3d film, og jeg har briller, men ikke
> kontaktlinser. Er det muligt at sætte 3d brillerne inden for de almindelige

Så tror jeg du skal have nogle meget store briller.

Fra : Max

Dato : 26-12-09 19:50

Hej Heidi

> Vi skal selv afsted i aften, så vil da godt lige vide om jeg skal tage
> en søsygepille først

Det er et meget almindeligt fænomen, det kaldes cyper-syge og
opstår når dine sanser bliver forvirrede, ofte er det noget man ser
og IKKE føler samtidig der forvirre og det giver søsygesymtomer.

Reaktionen på disse ting er meget individiuelle og variere meget,
ligesom almindelig søsyge.

--
Mvh Max

Fra : PerX ...

Dato : 28-12-09 17:26

In article <4b34f2da$0$274$14726298@news.sunsite.dk>, nospam@hejdi.dk
says...
> [...]
> eller afkræfte?
> Vi skal selv afsted i aften, så vil da godt lige vide om jeg skal tage

Kommer vist an på øjene. Det var ret meget uskarpt det meste af tiden
for mig, og der var aldrig rigtig nogen 3d effekt. og uden den effekt er
filmen ret elendig, så det var så som så med den "oplevelse"

Fra : Martin [TMM]

Dato : 28-12-09 19:37

Hej
On 28-12-2009 17:26, PerX ... wrote:
> Kommer vist an på øjene. Det var ret meget uskarpt det meste af tiden
> for mig, og der var aldrig rigtig nogen 3d effekt. og uden den effekt er
> filmen ret elendig, så det var så som så med den "oplevelse"

Inden du gik ind til filmen, kunne du få sådan nogen specielle
3d-briller udleveret. De har faktisk en ret god indvirkning på om du kan
se 3d-effekten eller ej. Prøv at tage dem på, næste gang du går ind til
sådan en film.

Har selv været inde og se "A christmas carol" og "Up", og det var begge
gange med en god 3d-virkning.

Jeg har biletter til Avatar til d. 30, her i Århus, så jeg glæder mig da
en smule.

Mvh
Martin

Fra : PerX ...

Dato : 30-12-09 04:23

In article <4b38fab3$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
tmm@_CUT_trutter.dk says...
> [...]
> 3d-briller udleveret. De har faktisk en ret god indvirkning på om du kan
> se 3d-effekten eller ej. Prøv at tage dem på, næste gang du går ind til

Dem fik jeg sgu da din idiot.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 30-12-09 09:59

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.25a4e617f5eb8b0398c8b8@news.usenetserver.com :
> In article <4b38fab3$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> tmm@_CUT_trutter.dk says...

> Dem fik jeg sgu da din idiot.

Der er vist nogle mennesker, der ikke er gode til at se 3d-effekten.
Det synes jeg i hvert fald at huske, at der var snak om sidst 3d-film
var fremme.

Men måske havde du bare sat dig for langt tilbage i salen?
Længere tilbage end midtvejs er ikke tilrådeligt.

Med hensyn til "uskarpt", så var der især i starten ganske rigtigt
nogle uskarpe områder i baggrunden, når det ikke var baggrunden man
som publikum skulle fokusere på.
Sådan er det også i helt almindelige film.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-12-09 16:45

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> Med hensyn til "uskarpt", så var der især i starten ganske rigtigt
> nogle uskarpe områder i baggrunden, når det ikke var baggrunden man
> som publikum skulle fokusere på.

Det er en af de ting, man lige skal vende sig til med 3D-film.
I virkelighedens verden kan man jo sagtens fokusere på baggrunden,
men det går jo ikke rigtigt i en film, hvor baggrunden er filmet
ude af fokus.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-12-09 09:16

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> declared in:
4b3b756a$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> [...]
> I virkelighedens verden kan man jo sagtens fokusere på baggrunden,
> men det går jo ikke rigtigt i en film, hvor baggrunden er filmet

Ja, som nævnt så er det også helt normalt i "almindelige" film.
Der er blot en større tilbøjelighed til at ville kigge overalt
i en 3d film, for at udforske 3d-effekten.
Det har man modsat vænnet sig til ikke at gøre i almindelige film.

Jeg synes dog at man også fik vænnet sig af med det i løbet af Avatar.

Fra : Zeki

Dato : 30-12-09 17:22

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige læst et sted på nettet at nogen får "tømmermænd" eller en form
> for søsyge af at sidde i næsten 3 timer og se Avatar i 3D

Har hørt at 3D-oplevelsen er bedre i Cinemaxx end i Imperial, fordi der
bruges andre briller her/et andet 3D system.

Nogle der ved noget om det?

Fra : Zeki

Dato : 30-12-09 17:26

"Zeki" <zeki@nej.dk> skrev i en meddelelse
> "Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har hørt at 3D-oplevelsen er bedre i Cinemaxx end i Imperial, fordi der
> bruges andre briller her/et andet 3D system.
>
> Nogle der ved noget om det?

Fandt selv svaret her:

http://ing.dk/artikel/105198-saadan-faar-avatar-3d-effekter-i-de-danske-biografer