Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot A20 ?
Fra : Nielsen

Dato : 03-08-01 08:12

Hej!

Jeg har købt et Canon Powershot A20 for ca 2 måneder siden.
Jeg købte samtidigt 2 sæt opladelige batterier 1300mAt men de holder kun til
at tage ca 30-50 billeder enda med display off. Er der andre der har set
samme fenomen. Jeg tror ikke at det er batterierne jeg har målt spændingen
når kameraet siger at de skal skiftes og den er da 1.26 V. Fuldt opladet er
de på ca 1.45V

Mvh Per

Fra : Aagaard

Dato : 03-08-01 09:06

"Nielsen" <pmn@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når kameraet siger at de skal skiftes og den er da 1.26 V. Fuldt opladet

Hej Per
Noget tyder på at dine batterier ikke er gode. Jeg har selv A20, men bruger
1600mAh. De holder normalt til 60-80 skud i højeste opløsning, og 130-150
billeder i 1024x768. Jeg har altid display off.
Jeg har købt en oplader hos www.batterier.dk til knap 200,- kr., og den gav
mere liv i mine batterier, msåke fordi jeg vælger at aflade inden ny
opladning.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby.

Fra : Dragon

Dato : 03-08-01 14:16

> Er der andre der har set
> samme fenomen.

Uden LCD får jeg ca. 70 skud på 1300 mAh batterier.

> Jeg tror ikke at det er batterierne jeg har målt spændingen
> når kameraet siger at de skal skiftes og den er da 1.26 V.

NiMH har en meget flad afladningskurve, de ligger omkring 1,2 V helt til det
sidste. Det kan være en god idé at aflade batterierne helt en gang i mellem.

--
Kasper

Fra : Nielsen

Dato : 04-08-01 17:46

Hej Igen!

Ifølge brugervejledningen (side 20) skal man med NIMH batterier kunne tage
ca 350 billeder med LCD on og ca 1000 med LCD off !!!!!

Så enten er det direkte løgn hvad der står i manualen eller også må der være
noget andet galt !!
Jeg var bare lige interreseret i at høre andres erfaring ?

Mvh Per

Fra : J Skantse

Dato : 04-08-01 18:05

"Nielsen" <pmn@jyde.dk> wrote in message
> [...]
være
> noget andet galt !!
> Jeg var bare lige interreseret i at høre andres erfaring ?

Gør det en forskel hvilken opløsning man gemmer billederne i ??
Infinity lock ?
Flash off ?

mvh/Jørgen

Fra : Dragon

Dato : 04-08-01 21:24

> Gør det en forskel hvilken opløsning man gemmer billederne i ??
> Infinity lock ?
> Flash off ?

Ja, iflg. http://www.imaging-resource.com/PRODS/A20/A20A11.HTM bruger blitz
og autofokus over dobbelt så meget strøm. I reviews af andre kamera ser det
også ud til at det tager en del strøm, når der skrives til kortet.

Jeg har taget over 200 billeder i den laveste kvalitet med LCD uden
batteriet var brugt.

--
Kasper

Fra : Henrik Callesen

Dato : 06-08-01 15:35

Hmmm, jeg blev også temmelig overrasket over batteriforbruget.
Nu har A-20'eren taget små 400 billeder, det har kostet 6 sæt
alkaline-batterier, samt 2 opladninger på et sæt 1300 mAh-NiMH og 2
opladninger på et sæt 1600 mAh-NiMH.....! Blitzen har været med på ca. 200
billeder, LCD'en er brugt ca. 90 % af tiden.

Henrik Callesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-08-01 18:57

On Fri, 3 Aug 2001 09:11:39 +0200,
Nielsen <pmn@jyde.dk> wrote:
> [...]
>når kameraet siger at de skal skiftes og den er da 1.26 V. Fuldt opladet er

GP 1600 mAh NiMH. Har bl.a. prøvet 100 billeder med 10 sekunder
imellem med blitz + 100 billeder uden. Ingen problemer. Har
i Bangladesh taget over 100 billeder i løbet af 5 uger (så der
er noget selvafladning), mest uden blitz. Heller ingen problemer.
Jeg kører normalt med display off.

Jeg overfører ikke data til PC via kabel da det skulle bruge ret
meget strøm, men anvender i stedet for en billig CF adapter til
omkring 120 kr.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29