Afgift - beregning af
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-09 21:59

Har tidligere fået go' hjælp herinde så prøver lige igen.

Kigger lidt på sådan en her :
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Fiat-Ducato-14-2,0-9prs-4d_ID115301494.htm
som er en bus uden afgift.

Hvis jeg nu ville købe den og ha nogen plader på den - hvad skal jeg så gøre
?

Hvor kan jeg regne af hvad afgiften ville blive ? (Ca.)

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 20:13

> Mvh. Allan

Har jeg formuleret spørgsmålet helt så ingen forstår hvad jeg mener eller er
der bare ingen som ved det ?

Mvh. Allan

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-12-09 20:53

"Allan Rath Møller" <amatfjernallanmdotdk> skrev i meddelelsen

> Har jeg formuleret spørgsmålet helt så ingen forstår hvad jeg mener eller
> er der bare ingen som ved det ?

Det ved vi ikke noget om IMO - busser bliver meget sjældent diskuteret her
inde...

Fra : alexbo

Dato : 25-12-09 21:06

"Allan Rath Møller" skrev

> Har jeg formuleret spørgsmålet helt så ingen forstår hvad jeg mener eller
> er der bare ingen som ved det ?

Du i hvert fald ikke gjort dig umage med at forklare hvad du skal bruge den
til, du skriver bare du vil have plader på, det kan du få for 1200 kr.
Hvis du vil køre privat buskørsel, med de begrænsninger det medfører kun
familie og lign. og krav om buskort og rødt bevis kan du regne med en afgift
på ca. 60%.

Hvis du vil pille nogle sæder ud og nedstole bussen til en personbil, er der
andre regler.
Dem der kender dem bedst er nok dem der sælger sådan nogle.

Måske du på Skats bilsider kan finde nogle eksempler du kan sammenligne med.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 21:06

> [...]
> der andre regler.
> Dem der kender dem bedst er nok dem der sælger sådan nogle.
Desværre ved dem der sælger intet om det - dem jeg har mailet med - fordi de
sælger
normalt bare videre uden afgift til vognmænd og export.

Kender reglerne omkring privat buskørsel og det er netop kun til at
transportere familien (børn, kone osv.)
Så det var jeg egentligt for at få den til laveste mulige afgift men det har
jeg ikke kunne beregne nogle steder.

> Måske du på Skats bilsider kan finde nogle eksempler du kan sammenligne
> med.
Desværre har jeg ikke kunnet finde det.

Mvh. Allan