Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
BINGO / MERLIN SUCKS / KIEL-COLOR !!!
Fra : Magnus S

Dato : 03-08-01 06:56

BINGO FOTO og nu også MERLIN får deres fotoarbejde lavet hos KIEL-COLOR i
Tyskland.
Der laver de generelt noget elendigt møg, er MEGET forsinkede, og dét er
ikke bare fordi de brænder
folks ferie-billeder af ...

Jeg har prøvet flere af deres butikker - med samme elendige resultat. Derfor
har jeg nu fundet en mindre butik med meget fin betjening - een der véd hvad
der drejer sig om - de smiler altid og
er kanon flinke - og endda til meget "fornuftige" priser ...

/Magnus

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-08-01 07:53

"Magnus S" <Soren_Sivsko@mail.com> wrote in message
> [...]
hvad
> der drejer sig om - de smiler altid og
> er kanon flinke - og endda til meget "fornuftige" priser ...

Fuldstænding enig! Jeg har ALDIG fattet at folk får fremkaldt deres billeder
i Merlin - de resultater jeg har set genem tiden har været fyldt med
klatter, lodrette streger, og alt muligt andet.....og så kommer åbenbart
sjældendt den dag de har lovet dem udleveret....

Nej jeg går til min egen lokale fotoforretning der VED hvad det handler om,
og tager 50kr for en standart frenkaldelse hvor kvaliteten er fremragende...
og så har de et stort udvalg af andre fremkaldelser også..

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 08:40

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fremragende...
> og så har de et stort udvalg af andre fremkaldelser også..
**********************************

Ofte blir film hos den lokale afhentet af et firma,
som kører filmen til et laboratorium, eks. GABS i Tønder.

Måske fremkalder de selv filmen, og pga. travlhed
har de ikke tid til at stå og justere RGB for hver billede,
de programmerer deres fremkaldermaskine til flere
slags film, og kører på en gennemsnitsværdi
hele rullen igennem..eneste forskel, er at de tar'
højde for mænden af lysgennemstrømning i negativet,
altså om billedet er over eller underbelyst...

Men de har åbenbart ramt rigtigt flere gange,
siden du er SÅ tilfreds, og det er jo godt..

MVH

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-08-01 13:32

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> [...]
> altså om billedet er over eller underbelyst...
>
> Men de har åbenbart ramt rigtigt flere gange,
> siden du er SÅ tilfreds, og det er jo godt..

Arh ja..... det var nu en alm. standart fremkaldelse jeg nævnte der....bare
for at sige at det koster altså det sammen som i Merlin...
Men naturlig kan man få fremkaldelse hvor fotografisten har gennemset og
justeret for hver billede...til 2,95kr pr. billede + et eller andet
startgebyr....

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-08-01 12:37

Magnus S skrev i meddelelsen
> [...]
>Tyskland.
>Der laver de generelt noget elendigt møg, er MEGET forsinkede, og dét er

Nu har jeg aldrig rigtig fået fremkaldt film.. tror faktisk at jeg selv har
fremkaldt flere billeder i mørkekammer :).. Men mine forældre får til tider
fremkaldt billeder, og jeg ved også fra tidligere besøg i Merlin i
Svendborg, at de har deres egen fremkalder maskine.

Det må det ihvertfald næsten være.. det er sådan en stor boks, ligner en
kopimaskine, den er ca. 1kubikmeter stor.. Og der kommer der da billeder ud
fra siden af den.

--
Anders Houmark