Hvordan fjernes mapperne under C:\WINDOWS\~
Fra : Arne Eckmann

Dato : 03-08-01 03:31

Hvordan får man gjort C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\
synlig, så man komme til at slette alle de forbandede undermapper?

mvh
Arne

Fra : Madsen

Dato : 03-08-01 12:15

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev:

> Hvordan får man gjort C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\
> synlig, så man komme til at slette alle de forbandede undermapper?

Prøv Mappeindstillinger > Vis > Sæt et hak ved: "Vis skjulte filer og
mapper"

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 07-08-01 17:56

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message:

> Prøv Mappeindstillinger > Vis > Sæt et hak ved: "Vis skjulte filer og
> mapper"

Tak for det velmente råd Madsen, men det første
jeg gør, når jeg har installeret Windows på en PC,
er at sørge for, at skjulte filer og mapper vises, samt
at filnavne også vises.

Men, det har nu ikke noget at gøre med det jeg spurgte
om. Jeg spurgte jo om mapper under:

C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\

og disse mapper kan ikke gøres synlige på sædvanlig
vis. Det var derfor jeg spurgte.

mvh
Arne

Fra : Madsen

Dato : 07-08-01 18:29

> [...]
> om. Jeg spurgte jo om mapper under:
>
> C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\
>
> og disse mapper kan ikke gøres synlige på sædvanlig

Hej Arne,

Så er det nok fordi jeg sidder med Win2000.
Jeg kan ikke huske hvordan det ser ud i Win9x, men regnede
med at det muligvis var samme årsag der, men det er det jo
så åbenbart ikke.
I Win2000 bliver du nemlig nødt til at slå "Vis skjulte filer og
mapper" til, hvis du vil se de undermapper der ligger under
"Temporary Internet Files", som det hedder her.
Selve mappen "Content.IE5" er godt nok ikke skjult her, men
den overliggende mappe der hedder "Lokale Indstillinger" er
skjult som standard.

Hvis du ikke kan se dem fra Windows og ønsker at slette
dem fuldstændigt, kan du så ikke slette fra DOS med den
kommando der hedder "deltree" ?
(Ikke i en DOS-prompt, men i ægte DOS)

Deltree kan du bruge på mappen "Content.IE5" og så oprette
mappen med "md" kommandoen fra DOS igen, eller oprette
den inde fra Windows når du går tilbage til den.

Deltree sletter angivet mappenavn plus alle undermapper.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Ole Helms

Dato : 08-08-01 06:01

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den inde fra Windows når du går tilbage til den.
>
> Deltree sletter angivet mappenavn plus alle undermapper.

I Internetindstillinger for IE kan du under Avanceret i afsnittet om
Sikkerhed vælge Slet mappen i Temporary Internet Files, når browseren
lukkes.

Alternativt kan du indsætte nedenstående to linier i din autoexec.bat:
rem Midlertidige Internet filer slettes
C:\WINDOWS\COMMAND\deltree /Y c:\windows\tempor~1\*.*

Efter behag kan du også indsætte:
rem Links til filer åbnet af office-programmer slettes
C:\WINDOWS\COMMAND\deltree /Y
c:\windows\applic~1\micros~1\office\seneste\*.*
rem Cookies slettes
C:\WINDOWS\COMMAND\deltree /Y c:\windows\cookies\*.*
rem Besøgte websiders adresser slettes
C:\WINDOWS\COMMAND\deltree /Y c:\windows\oversigt\*.*
rem Visningen af de 15 sidst åbnede filer slettes
C:\WINDOWS\COMMAND\deltree /Y c:\windows\recent\*.*

Win98 opretter selv underliggende, nye tomme mapper.

--
Venlig hilsen
Ole Helms

Fra : Gevaldi

Dato : 04-08-01 10:50

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev i en meddelelse
> Hvordan får man gjort C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\
> synlig, så man komme til at slette alle de forbandede undermapper?

Hvad vil du have gjort dem synlige for, du går bare ind i
internetindstillinger og trykker på Slet filer, så er dine undermapper
slettet.

Hilsen Gevaldi

Fra : Arne Eckmann

Dato : 08-08-01 11:46

"Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com> wrote in message:

> Hvad vil du have gjort dem synlige for, du går bare ind i
> internetindstillinger og trykker på Slet filer, så er dine
> undermapper slettet.

Det irriterer mig grænseløst, at IE opbevarer en masse
information om mine browsing vaner, som jeg ikke er
interesseret i at få bevaret.

Det er jo ikke informationer, der gemmes for min skyld,
ligesom jeg heller ikke har noget at bruge disse
informationer til - til gengæld er det guf for diverse SPAM
producenter.

Mht. at slette den normale cache og den almindelige historik
(der jo iøvrigt er til glæde for mig) har jeg ingen problemer.
Men, derudover ligger der øjensynligt en masse tamtam under
Content.IE5 - og det irriterer mig grusomt, bla. fordi virusscans
og andre former for scanning værktøjer, er 100 år, 1 1/2 formiddag
og 27 1/8 sek. om at scanne Content.IE5 ...

Jeg ved ikke, om du kan følge mig i min irritation?

mvh
Arne

Fra : AKN

Dato : 10-08-01 14:30

gør det fra stifinderen fra windows og slet alle under- mapper i
c:\windows\temporary internet files\content.IE5\
og inholdet af content IE5 samt indhold af mappen cokies.