Det er pudsigt med Hyundai
Fra : Steen

Dato : 19-12-09 19:12

Det er lidt underligt, at i flere modeller fra Hyundai, er det indrettet
så lyset i instrumentbrættet ikke automatisk tænder.

Om aftenen er der kulsort i kabinen, men mindre man manuelt tænder lyset
i speedometeret.

Jeg kører rundt i en gammel bulet Accent (som er den mest driftsikre bil
jeg har haft), og jeg har vænnet mig til at køre uden at tjekke hvad
speedometeret siger.

Når jeg kører med konen i hendes i10, kan hun overhovedet ikke forstå at
jeg kan manøvrere fornuftigt, når jeg ikke gider tænde lyset i
speedometeret.

Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

--
Steen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-12-09 19:19

Steen wrote:
> [...]
> at jeg kan manøvrere fornuftigt, når jeg ikke gider tænde lyset i
> speedometeret.
>
> Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

Tror du ikke det er fordi koreanerkællinger er nogle hysteriske sataner?

Så er det jo kun ved dagslys man har dem på "nakken".

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-12-09 19:20

Steen wrote:
> [...]
> at jeg kan manøvrere fornuftigt, når jeg ikke gider tænde lyset i
> speedometeret.
>
> Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

Nu ved jeg det. Det typiske købersegment til en Hunddaj er en underkuet
mand. Der har han så chancen for en smule revanche.

--
- Frank

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 19-12-09 20:05

Steen forklarede:
> [...]
> jeg kan manøvrere fornuftigt, når jeg ikke gider tænde lyset i
> speedometeret.
>
> Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

Sidst jeg købte ny bil, var det bare at nævne denne "fejl" for sælger
så var det rettet da jeg hentede bilen (ellers var der ingen handel! )
kAI

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-12-09 20:15

> [...]
> i speedometeret.
> Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

Det har de heller ikke. Den har vel kørelys, hvorfor man bare har stilken
på "on" hele tiden og så slukker den jo selv lyset når du slukker bilen.

Alt sammen står beskrevet i manualen.

Alle de koreanere jeg har været i nærheden af har fungeret sådan.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-12-09 12:22

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Det har de heller ikke. Den har vel kørelys, hvorfor man bare har stilken
> på "on" hele tiden og så slukker den jo selv lyset når du slukker bilen.
> Alle de koreanere jeg har været i nærheden af har fungeret sådan.

Og det gør en Seat også:
1) Kørelys: Ingen lys i instrumenterne.
2) Alm. lys: Lys i instrumenter samt follow-me-home lys der slukker efter 15
sek.
3) Pos. lys: Lys i instrumenter

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-12-09 12:47

Hej

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1) Kørelys: Ingen lys i instrumenterne.
> 2) Alm. lys: Lys i instrumenter samt follow-me-home lys der slukker efter

Min lille P207 potte, tænder selv for lyset i instrumenteringen når det
bliver mørkt... Follow me home lyset kan indstilles individuelt

/Hans

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-12-09 12:52

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> Min lille P207 potte, tænder selv for lyset i instrumenteringen når det
> bliver mørkt... Follow me home lyset kan indstilles individuelt

Min 530d fandt selv ud af overhovedet at tænde lyset, når det blot var
tilstrækkeligt mørkt :)

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-09 22:29

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Min 530d fandt selv ud af overhovedet at tænde lyset, når det blot var
> tilstrækkeligt mørkt :)

Hvad gør man så i lande med dagskørelys?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-12-09 22:51

> Hvad gør man så i lande med dagskørelys?

Dropper automatikken

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-09 22:56

> Dropper automatikken

Men kører lyskontakten ind over tændingen, eller er man tyve år tilbage i
tiden, og skal selv huske lyset?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-12-09 22:59

> Men kører lyskontakten ind over tændingen, eller er man tyve år tilbage i
> tiden, og skal selv huske lyset?

I min 530d fra 2003 var det udført som et trin i lyskontakten.
Jeg kender ikke de nyere versioner

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-09 23:26

> I min 530d fra 2003 var det udført som et trin i lyskontakten.
> Jeg kender ikke de nyere versioner

Altså at lyset, når man manuelt har tændt for det, slukker automatisk, når
du fjerne nøglen?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-12-09 05:56

> Altså at lyset, når man manuelt har tændt for det, slukker automatisk, når
> du fjerne nøglen?

Jeg husker ikke virkemåden eksakt mere - måske BJ eller Kim Voss ka
supplere...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-12-09 12:44

Hej!

Mogens (K) wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg husker ikke virkemåden eksakt mere - måske BJ eller Kim Voss ka
> supplere...

Min E39 528i fra '98 er blevet kodet til kørelys. Lyskontakten står
permanent i trin 3 og så opfører bilen sig som om natten, med lys i
instrumenter osv. Og den brokker sig ikke når jeg snupper nøglen for at
forlade kareten + at alt lys slukkes samtidigt.

"Follow me home" har jeg endnu ikke fået brug for, men vil heller ikke
slide unødigt på Xenon-lamperne

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-09 16:58

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> instrumenter osv. Og den brokker sig ikke når jeg snupper nøglen for at
> forlade kareten + at alt lys slukkes samtidigt.

Fino!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-09 23:44

"Henrik B." skriver:

> Hvad gør man så i lande med dagskørelys?

Programmerer autoamtikken om til det gældende land.

Klaus

Fra : AliceCOPPER

Dato : 21-12-09 08:21

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan manøvrere fornuftigt, når jeg ikke gider tænde lyset i
> speedometeret.
>
> Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

Det er en fordel i min Matrix (jeg skammer mig over at køre konebil), -
men i Matrix sidder speedometer i midten af bilen og når der er lys i
instrumentbrættet kan konen følge med i hvor stærkt jeg kører. Så når der
ikke er lys - så kan jeg køre hvad jeg selv vil.

Mon ikke koreanerne også har kvinder der vil bestemme alt.

Mvh
AC

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-12-09 09:38

"AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> wrote in message
> instrumentbrættet kan konen følge med i hvor stærkt jeg kører. Så når der
> ikke er lys - så kan jeg køre hvad jeg selv vil.

Hvordan ved du det, når du ikke kan se spedometeret?

Fra : AliceCOPPER

Dato : 21-12-09 10:09

> "AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> wrote in message
>

> Hvordan ved du det, når du ikke kan se spedometeret?

Præcis, jeg ved ikke hvor hurtigt jeg kører i kilometer, men jeg har
tilgængæld afpasset min hastighed til forholdene og det har jo intet med
speedometer at gøre.

En tidlig morgen i tørt føre på landevej, der kører jeg måske 80 eller måske
120 ? Hvem ved, men hastigheden føles rigtigt.
En tidlig morgen i isglat føre på den samme landevej, der kører jeg måske 30
måske 40 , Hvem ved men hastigheden føles rigtigt.

Mvh
AC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-12-09 14:55

Christian R. Larsen skrev:
> Hvordan ved du det, når du ikke kan se spedometeret?

Måske fordi "at køre som jeg vil" og "at køre med en hastighed efter
forholdene" ikke absolut behøver at blive gjort op i et bestemt antal
km/t.

Der hvor km/t bliver vigtig er i forbindelse med nogle politisk vedtagne
grænser. Og specielt bøderne i forbindelse med de grænser.

Fra : Armand

Dato : 21-12-09 19:37

Christian R. Larsen skrev:
> "AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> wrote in message
>

> Hvordan ved du det, når du ikke kan se spedometeret?

Der er da kun den forskel at han ikke kan registrere hvor hurtigt at
"som jeg selv vil" svarer til!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-09 09:57

AliceCOPPER skriver:

> Mon ikke koreanerne også har kvinder der vil bestemme alt.

Pas, i min "slæde" tænder lyset automatisk. Men hullet til speedometret
er så dybt at kun sjafutten kan se det. Så jeg har ikke dit problem.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-12-09 11:02

> er så dybt at kun sjafutten kan se det. Så jeg har ikke dit problem.

Jep.. hehe. Også her, lys eller ej. Dejligt!

"Kører du ikke lidt hurtigt?" "Nej..." "Nåh okay, bare iorden"

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-12-09 17:19

Den Mon, 21 Dec 2009 16:59:01 +0100 skrev Henrik B.:

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Nok nærmere: "Shut up, eh!". )

LOL :)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-12-09 16:52

Steen skrev:

> Sjovt at Hyundai har valgt denne løsning

Det kan man så grine af. Men det mest plausible svar er nu nok mere
logisk. Der er flere biler der vælger den løsning. På de fleste biler er
udskiftning af pærerne i instrumentbordet temmelig svært. Så hvorfor
brænde dem om i dagslys?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Steen

Dato : 23-12-09 22:41

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> logisk. Der er flere biler der vælger den løsning. På de fleste biler er
> udskiftning af pærerne i instrumentbordet temmelig svært. Så hvorfor

Jeg har da lært at leve med det. Jeg købte min Hyundai for kr. 1,-
(jeps, en krone), og det har været den mest stabile bil jeg har haft, og
udgifterne har været minimale.
--
Steen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-12-09 10:45

Steen skrev:

> Jeg har da lært at leve med det. Jeg købte min Hyundai for kr. 1,-
> (jeps, en krone), og det har været den mest stabile bil jeg har haft, og
> udgifterne har været minimale.

Med små ti års erfaring med mærket hos en forhandler må jeg nok give dig
ret. Selv min nabo der er revisor tror der er fejl i regnskabet, når han
sammenligner med andre mærker han har haft. Eller det han ser hos
kunderne.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Steen

Dato : 24-12-09 10:50

> [...]

> ret. Selv min nabo der er revisor tror der er fejl i regnskabet, når han
> sammenligner med andre mærker han har haft. Eller det han ser hos

Jeg har fået fixet bremserne en enkelt gang. Derudover skal jeg have en
ny pære en forlygterne engang imellem. Det er sådan set det.
Den er nu 10 år, gammel og grim - men den kører hver eneste dag, uden at
give problemer.
--
Steen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-12-09 13:29

Steen skrev:

> [...]
> ny pære en forlygterne engang imellem. Det er sådan set det.
> Den er nu 10 år, gammel og grim - men den kører hver eneste dag, uden at

Typisk skal de have nye skiver ved 200.000km. Og måske tromler. Og
selvfølgelig klodser/bakker. Skifter man hele lortet, komplet, så er der
for små kr.6.500. Inklusive rør og arbejdsløn.

--
MVH
Ib Jakobsen