Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indskanning af negativer
Fra : Christian Rishøj

Dato : 03-08-01 01:15

Hil!

Jeg ligger in de med en hel del negativer, som jeg enormt gerne vil have
indskannet. Jeg er imidlertid ikke videre begejstret over at skulle
slippe 5 kroner pr. motiv, som en forhandler jeg talte med tager for det.

Er der evt. nogen der ved hvor jeg kan scanne mine negativer til en
pris, der er til at betale, gerne i naerheden af Aalborg, hvor jeg bor?

Som sidste udvej overvejer jeg at indskanne papirbillederne, men dem er
der ligeledes en del af, saa det ville vaere helt fantastisk, hvis der
var nogen, der kunne henvise til et sted, hvor der er udstyr til
raadighed der er indrettet til at indskanne stoerre maengder billeder
uden al for megen indblanding fra min side -- og til en pris der er til
at betale.

Tilbud fra privatpersoner modtages gerne.

Paa forhaand tak!

/Christian

Fra : Magnus S

Dato : 03-08-01 06:45

Køb en scanner selv og gør det når du har tid.
Det tager nemt meget af ens tid at scanne selv.

Jeg synes ikke 5,- lyder så dyrt - måske mange penge ?!?

Fra : Gert Kethmer

Dato : 03-08-01 10:25

Hejsa . . .

Jeg har selv en r*vfuld negativer som jeg gerne vil have styr på, så kan
nogen fortælle mig hvilken type scanner vi taler om og hvad sådan en koster?

Jeg tager ikke dias, og jeg går ud fra at almindelige negativer kan scannes
og vendes elektronisk i PSP el.lign.?

Findes der specielle programmer ti katelogisering mv.?

Hmmm, det var mange spørgsmål . . .

Gert

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 03-08-01 11:42

"Gert Kethmer" <gert@lundbeck.com> wrote in

> Hejsa . . .
>
> Jeg har selv en r*vfuld negativer som jeg gerne vil have styr på, så
> kan nogen fortælle mig hvilken type scanner vi taler om og hvad sådan
> en koster?

Der er mange der snakker om Nikon, Minolta og HP, men ingen nævner Acer
Scanwit. Vi har købt en 2740S med ICE til fotoklubben her på arbejdet. Den
koster omkring 4600,- hos ITbuikken.dk og jeg er meget tilfreds, men har
ikke noget at sammenligne med. Den fås også uden ICE (ridse og
støvfjerning) til 3200,-, hvilket jeg personligt synes er et røverkøb!

Hilsen
Kenneth