Tag cyklen i dag
Fra : Leo Jensen

Dato : 16-12-09 22:48

God morgen

Hvis man har en bil med sommerdæk kan man jo bare tage cyklen de 4
dage om året hvor det sner, og her til morgen er det da situationen
her ved Lillebælt. Tjek selv webcams her: http://www.vintertrafik.dk/

Nåh nej, det kan man bestemt ikke, for cykelstier og vejkanter er da
det absolut sidste der bliver ryddet, stort set al fokus er på at få
banet vej for bilerne.
Nå, jeg har planlagt en arbejd-hjemme-dag, så jeg klarer mig

MVH Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 06:58

Leo Jensen wrote:
> [...]
> banet vej for bilerne.
> Nå, jeg har planlagt en arbejd-hjemme-dag, så jeg klarer mig

Ditto her.

Skal dog en kort tur her til morgen, og nu får vi så se.

Den med cyklen er vist en nødbremse fra en stakkel, der ikke rigtigt kunne
finde argumenter.

--
- Frank

Fra : AliceCOPPER

Dato : 17-12-09 08:18

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tog da cyklen idag og lod bilen stå !

Men lidt snyd, da jeg altid cykler til og fra arbejde. Når man bor i KBH kan
det ikke svare sig at tage bilen på arbejde, den bruges i fritiden istedet.

Men cykelstierne var pænt ryddet i KBH, der var lidt vind men ellers var det
en fin cykeltur.

Fortovene var dog ikke ryddet, så jeg var nødt til kun at cykle på
cykelstien, det plejer man jo ikke som cyklist

Mvh
AC

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-12-09 00:46

On 17 Dec., 08:18, "AliceCOPPER"
<aliceinfunderl...@wuppertallernealler.dk> wrote:
> [...]
> banet vej for bilerne.
> N , jeg har planlagt en arbejd-hjemme-dag, s jeg klarer mig
>
> MVH Leo
>
> Jeg tog da cyklen idag og lod bilen st !
>
> Men lidt snyd, da jeg altid cykler til og fra arbejde. N r man bor i KBH kan
> det ikke svare sig at tage bilen p arbejde, den bruges i fritiden istedet..
>
> Men cykelstierne var p nt ryddet i KBH, der var lidt vind men ellers var det
> en fin cykeltur.
>
> Fortovene var dog ikke ryddet, s jeg var n dt til kun at cykle p
> cykelstien, det plejer man jo ikke som cyklist

Nu er der jo heller ikke kommet sne i København....

Leo

Fra : Anders Majland

Dato : 17-12-09 11:49

> Tjek selv webcams her: http://www.vintertrafik.dk/

Webcameraerne er faktisk nærmest geniale til at vurdere forholdenen inden
man kører ud. Et billede er nu engang meget bedre end en tekst beskrivelse
af at det kan være sneglat... Specielt når billedet viser en vej der knapt
er kørt sorte spor i ,,,,

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-12-09 11:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Webcameraerne er faktisk nærmest geniale til at vurdere forholdenen inden
> man kører ud.

Jep - anvender det selv, når jeg skal sydpå :)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 13:40

Anders Majland udtrykte præcist:

> Webcameraerne er faktisk nærmest geniale til at vurdere forholdenen inden man
> kører ud. Et billede er nu engang meget bedre end en tekst beskrivelse af at
> det kan være sneglat.

Jepz; har li fået et nyt bogmærke!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 13:37

Leo Jensen skrev:

> jeg har planlagt en arbejd-hjemme-dag, så jeg klarer mig

Jeg hæver 7,4 timer på flex-kontoen

Var svært nok at komme hjem i nat ved 2:30-tiden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kate

Dato : 17-12-09 14:24

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote in

> Jeg hæver 7,4 timer på flex-kontoen

Jeps, min flexkonto faldt også med 7.40 i dag. Dejligt med sådan en
konto til disse dage

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 14:26

Kate har bragt dette til os:
> Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote in

> Jeps, min flexkonto faldt også med 7.40 i dag. Dejligt med sådan en
> konto til disse dage

Hæ hæ

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-12-09 15:35

Kate skrev:
> Jeps, min flexkonto faldt også med 7.40 i dag. Dejligt med sådan en
> konto til disse dage

Inden I bobler over i de der konti så tænk lige på hvad der ville ske
hvis lastbilchaufføren gjorde det samme.

Måske derfor "flextid", og "flexkonto" er ukendte begreber i vores verden.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 16:20

Følgende er skrevet af Finn Guldmann:

> Inden I bobler over i de der konti så tænk lige på hvad der ville ske hvis
> lastbilchaufføren gjorde det samme.

Flexer bl.a. osse fordi der ikke kom nogen lastbiler frem til min
arbejdsplads med de stålplader vi skulle bruge i dag

I går kom de - men (for) sent

> Måske derfor "flextid", og "flexkonto" er ukendte begreber i vores verden.

Jeg troede ellers jeg var den eneste i Verden der arbejdede!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 17:29

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
>
> I går kom de - men (for) sent

> Jeg troede ellers jeg var den eneste i Verden der arbejdede!?

Rolig nu. Ovre i dk.snak.mudderkastning, bliver jeg konstant punket for ikke
have arbejde, selvom jeg nok reelt er den eneste derovre der har.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-12-09 17:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Rolig nu. Ovre i dk.snak.mudderkastning, bliver jeg konstant punket for
> ikke have arbejde, selvom jeg nok reelt er den eneste derovre der har.

På et dækcenter?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:26

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> På et dækcenter?

Nixen ..

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 17:47

Frank Leegaard formulerede torsdag:

> Rolig nu. Ovre i dk.snak.mudderkastning, bliver jeg konstant punket for ikke
> have arbejde, selvom jeg nok reelt er den eneste derovre der har.

Okay

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-09 23:22

On Thu, 17 Dec 2009 16:19:39 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>Flexer bl.a. osse fordi der ikke kom nogen lastbiler frem til min
>arbejdsplads med de stålplader vi skulle bruge i dag

Bullshit, Hans. ,-)

Jeg har arbejdet i nærheden af din kommune idag, nærmere bestemt ruten
Vejle, Vojens, Hammelev, Kolding, Brande, Skjern og så til
Københavnstrup. Hele turen tog ca. 1 time mere end normalt, og det
skyldtes kun at medtrafikanter på sommerdæk ikke kunne få røven med
sig, eller havde valgt at smutte ud i botanikken, meed deraf følgende
redningsoperationer.

>--

>Jeg troede ellers jeg var den eneste i Verden der arbejdede!?

>--

Du har taget fejl før, og nu er det sket igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 00:15

folmer@rasmussen.dk formulerede spørgsmålet:

> Bullshit, Hans. ,-)

Nåmen så undskyld da!

> Jeg har arbejdet i nærheden af din kommune idag, nærmere bestemt ruten
> Vejle, Vojens, Hammelev, Kolding, Brande, Skjern og så til
> Københavnstrup. Hele turen tog ca. 1 time mere end normalt

Jam så har mit firma løjet for mig da de sagde der ikke kom plader i
dasg!?

>, og det
> skyldtes kun at medtrafikanter på sommerdæk ikke kunne få røven med
> sig, eller havde valgt at smutte ud i botanikken, meed deraf følgende
> redningsoperationer.

Klart!

> Du har taget fejl før, og nu er det sket igen.

Jeg har menneskelige træk!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 18-12-09 01:06

> Flexer bl.a. osse fordi der ikke kom nogen lastbiler frem til min
> arbejdsplads med de stålplader vi skulle bruge i dag

Jah, der var ihvertfald ingen af vores chauffutter der turde vove sig ud i
verden igår (fra Sanistål)... Odense > Taulov tog mig 3 timer fra kl 20 og
turen hjem igen tog 2 timer fra kl 7.45...

Vi kunne nu heller ikke komme ud fra firmaet fordi at selvom vejen var
ryddet var den fyget til igen!

Jeg forstår nu også godt at chaufførene ikke ville køre, 50% af vores kunder
ligger på veje der højst sandsynligt ikke var ryddet...

Brian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 01:30

Brian Lund har bragt dette til verden:

> [...]
>
> Jeg forstår nu også godt at chaufførene ikke ville køre, 50% af vores kunder
> ligger på veje der højst sandsynligt ikke var ryddet...

Ja, med de få dage sne vi efterhånden har om vinteren vil jeg osse
synes det ville være det bedste at ta den lidt med ro når sneen endelig
kommer

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kate

Dato : 17-12-09 20:34

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Inden I bobler over i de der konti så tænk lige på hvad der ville
> ske hvis lastbilchaufføren gjorde det samme.
>
> Måske derfor "flextid", og "flexkonto" er ukendte begreber i vores
> verden.

Man aner en smule misundelse..... Okay, jeg ville også nødig af med det
igen, en rigtig dejlig opfindelse.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-12-09 00:36

Kate skrev:
> Man aner en smule misundelse..... Okay, jeg ville også nødig af med det
> igen, en rigtig dejlig opfindelse.

Nu er jeg vistnok ikke den rigtige at beskylde for misundelse overfor at
andre har flextid.

Når man er vandt til en arbejdstid der starter om søndagen og varer
indtil en gang fredag eller lørdag, hver uge, ville flextid skulle
regnes i uger i stedet for timer/dage.

Men nok endnu mere det man, som chauffør, skulle opgive for at kunne
passe et job der kunne indeholde flextid.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-12-09 15:18

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Var svært nok at komme hjem i nat ved 2:30-tiden

Sommerdæk?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 16:16

Mogens (K) frembragte:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Sommerdæk?

Michelin Primacy eteller andet uden M/S-symbol

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 17:10

Mogens (K) kom med denne ide:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Sommerdæk?

Når jeg kører tar jeg bremsen en gang imellem for at se hvor glat det
er, og det var da ikke som når jeg før har kørt på islag (på bl.a. mc)

Men der lå flere steder lange bræmmer af blødt sjap på langs af vejen
og de ville gerne trække bilen ind i rabatten respektive over i den
anden kørebane så jeg kørte ikke så hurtigt dér hvor de lå

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-12-09 17:25

> Når jeg kører tar jeg bremsen en gang imellem for at se hvor glat det er

Jep, men jeg bruger speederen istedet.

> Men der lå flere steder lange bræmmer af blødt sjap på langs af vejen og
> de ville gerne trække bilen ind i rabatten respektive over i den anden
> kørebane så jeg kørte ikke så hurtigt dér hvor de lå

Præcis - og det modsatte af at være en "tåbe"

Jeg har kun lige kørt lidt i staden her idag, og det var hylende glat.
Jég kører med vinterdæk på Leon'en - og for at det ikke skal være løgn,
mødte jeg gud hjælpe mig en Audi R8 V10 derinde. Gosh !

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 17:46

Følgende er skrevet af Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Jep, men jeg bruger speederen istedet.

Gør jeg osse engang imellem

> Præcis - og det modsatte af at være en "tåbe"

> Jeg har kun lige kørt lidt i staden her idag, og det var hylende glat.

Min 1. "opgave" i morges var at skubbe en Yaris op af vejen hér hvor de
var strandet.

Jeg spurgte til dækmontagen og fik at vide at der var vinterdæk på; de
snurrede lystigt rundt

Så gad jeg ikke skovle min karet fri men ringede til firmaet og ønskede
dem en God Jul

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:28

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> snurrede lystigt rundt
>
> Så gad jeg ikke skovle min karet fri men ringede til firmaet og

Du tog ikke et kig og så om det var Roadstone ..

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 18:44

Den 17-12-2009, skrev Frank Leegaard:

> Du tog ikke et kig og så om det var Roadstone ..

De snurrede for hurtigt rundt til at jeg kunne læse det

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-12-09 18:56

> De snurrede for hurtigt rundt til at jeg kunne læse det

Det er nod det der er grunden - der er mange som tror, at når hjulene
snurrer og man ikke kommer fremad - så må det bestemt være fordi den ikke
får gas nok.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 19:04

Andreas M. Hansen skrev den 17-12-2009:

> Det er nod det der er grunden - der er mange som tror, at når hjulene snurrer
> og man ikke kommer fremad - så må det bestemt være fordi den ikke får gas
> nok.....

Det var dér de befandt sig

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 19:05

Andreas M. Hansen wrote:

> Det er nod det der er grunden - der er mange som tror, at når hjulene
> snurrer og man ikke kommer fremad - så må det bestemt være fordi den
> ikke får gas nok.....

Her må jeg så undtagelsesvis give Finn lidt ret. Det er en ubetinget fordel
at have prøvet at køre med sommerdæk i sne. For så lærer man den slags kneb.

Altså både med lidt og megen gasgivning etc etc-

--
- Frank

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-12-09 19:14

[Default] On Thu, 17 Dec 2009 18:56:17 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Det er nod det der er grunden - der er mange som tror, at når hjulene
>snurrer og man ikke kommer fremad - så må det bestemt være fordi den ikke
>får gas nok.....

Det fænomen kendes også fra stranden ...

Det virker også fint ... hvis man kan leve med at retningen er ...
ned!

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Hvad mon den ophedede debat betyder for klimaet?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 21:56

Martin Mose Larsen wrote:
> [Default] On Thu, 17 Dec 2009 18:56:17 +0100, "Andreas M. Hansen"

> Det fænomen kendes også fra stranden ...
>
> Det virker også fint ... hvis man kan leve med at retningen er ...
> ned!

På sne og is er det da ikke ubetinget en ulempe.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 17-12-09 21:16

> Det er nod det der er grunden - der er mange som tror, at når hjulene
> snurrer og man ikke kommer fremad - så må det bestemt være fordi den ikke
> får gas nok.....

Nja. Hvis dækket er helt stoppet til med is/sne/sjap hjælper det efter mine
erfaringer med en ordenlig gang hjulspin, for derefter så at slappe lidt af
med gassen igen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 21:57

ShutEye wrote:

> Nja. Hvis dækket er helt stoppet til med is/sne/sjap hjælper det
> efter mine erfaringer med en ordenlig gang hjulspin, for derefter så
> at slappe lidt af med gassen igen.

Eller bare fedtet af saltslør og film og skidt.

Entydige anbefalinger her er dumt.

--
- Frank

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-12-09 22:45

Andreas M. Hansen skrev:
> Det er nod det der er grunden - der er mange som tror, at når hjulene
> snurrer og man ikke kommer fremad - så må det bestemt være fordi den
> ikke får gas nok.....

Ganske ligesom ham udenfor min dør i eftermiddags.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 18:56

Hans Paulin (6310) wrote:

> De snurrede for hurtigt rundt til at jeg kunne læse det

Jeg ville ikke kunnet have dyet mig for at spørge om TSvansen havde været på
spil med 4 til 1495,-

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-09 19:05

Frank Leegaard kom med denne ide:

> Jeg ville ikke kunnet have dyet mig for at spørge om TSvansen havde været på
> spil med 4 til 1495,-

Det var sq billigt; så må jeg osse ha vinterdæk!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ShutEye

Dato : 17-12-09 21:18

> Det var sq billigt; så må jeg osse ha vinterdæk!

Haha det ER hvad et sæt gode dæk koster til min bil.
Standard japser-størrelse giver en meget lav pris :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 21:58

ShutEye wrote:

> Haha det ER hvad et sæt gode dæk koster til min bil.
> Standard japser-størrelse giver en meget lav pris :)

Roadstone eller Maragoni? ...

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 17-12-09 22:11

> Roadstone eller Maragoni? ...

Hehe :P

Tjek her: http://kortlink.dk/79g6
Standard japanerfælge ER billige at smide dæk på :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 22:45

ShutEye wrote:

> Hehe :P
>
> Tjek her: http://kortlink.dk/79g6
> Standard japanerfælge ER billige at smide dæk på :)

Jamen .. så var det jo cykeldæk ..

Nuvel ... De skal så også smides på for budgettet kan holdes.

Skal de monteres er vi lidt over.

--
- Frank

Fra : ShutEye

Dato : 17-12-09 22:48

Jeg SKREV jo standard japaner-størrelse :)

> Nuvel ... De skal så også smides på for budgettet kan holdes.
>
> Skal de monteres er vi lidt over.

Den klarer jeg selv - men ja. Retfærdigvis skal det siges at der ryger 4-500
oveni hvis man ikke "kan selv".
Stadig en ok pris for gode dæk til de næste 4-5 sæsoner.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 23:11

ShutEye wrote:

> Den klarer jeg selv - men ja. Retfærdigvis skal det siges at der
> ryger 4-500 oveni hvis man ikke "kan selv".
> Stadig en ok pris for gode dæk til de næste 4-5 sæsoner.

Helt sikkert. En investering man ikke bør være foruden i min optik.

Det er da ikke sådan at vinterdæk gør at man kan køre særligt forskelligt
fra dem der befærder sig. Man har bare den større margen.

--
- Frank

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-12-09 22:44

Frank Leegaard skrev:
> Du tog ikke et kig og så om det var Roadstone ..

Det skal lige forsøges om der kan findes en udvej for at opretholde sin
påstand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-12-09 22:43

Hans Paulin (6310) skrev:
> Min 1. "opgave" i morges var at skubbe en Yaris op af vejen hér hvor de
> var strandet.
> Jeg spurgte til dækmontagen og fik at vide at der var vinterdæk på; de
> snurrede lystigt rundt

Hov! Frank! fik du læst det? Vinterdæk der snurrer rundt?

Er det ikke det du hævder ikke lader sig gøre?

Nåååh nej. Ret skal være ret. Du er vist ved at komme på bedre tanker på
det område.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-09 18:26

> Jeg har kun lige kørt lidt i staden her idag, og det var hylende glat.
> Jég kører med vinterdæk på Leon'en - og for at det ikke skal være løgn,
> mødte jeg gud hjælpe mig en Audi R8 V10 derinde. Gosh !

Der er vel klima møde... behøves jeg at sige mere?

Kasper

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-12-09 08:38

On 17 Dec., 15:34, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
> hvis lastbilchaufføren gjorde det samme.
>
> Måske derfor "flextid", og "flexkonto" er ukendte begreber i vores verden.

Ja, hvad ville der ske ??

Der ville ikke blive transporteret varer 1-2-3 dage. Hvor mange af de
lastbiler der har været på vejene de sidste 24 timer har reelt
afleveret varer ?? De fleste har bare holdt stille på en afkørsel
eller en anden 1% stigning. Dem der kommer frem kan formentlig ikke få
læsset af.

Det ville være muligt at bruge motorvejene. Det er det ikke rigtig nu,
der holder lastbiler over det hele.

Det ville være mere sikkert for de 'bløde trafikanter' at køre.
Personbiler og den slags. I dag kører lastbilerne for stærkt, når de
endelig kører.
60-80 km/t på glatte veje er ikke OK uanset vinterdæk, ESC, ABS, 4-
hjulstræk osv, og det ser ud til at være tempoet for lastbiler, som
åbenlyst intet greb har. Hvad er bremselængden ? 500 meter ??

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 17:31

Leo Jensen wrote:

> [...]
> hjulstræk osv, og det ser ud til at være tempoet for lastbiler, som
> åbenlyst intet greb har. Hvad er bremselængden ? 500 meter ??

Gyser også somme tider ved tanken, i disse dage når et vogntog kommer
buldrende med 70-80 af en glat landevej.

Kommer sådan et vogntog i slyng, "gør den rent bord".

--
- Frank

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-09 23:25

On Thu, 17 Dec 2009 07:38:06 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>hjulstræk osv, og det ser ud til at være tempoet for lastbiler, som
>åbenlyst intet greb har. Hvad er bremselængden ? 500 meter ??

En bande højkriminelle vaneforbrydere du der er ved at få skovlen
under, hva'?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-12-09 18:30

[Default] On Wed, 16 Dec 2009 21:48:15 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Nåh nej, det kan man bestemt ikke, for cykelstier og vejkanter er da
>det absolut sidste der bliver ryddet, stort set al fokus er på at få

Der skal da bare vinterdæk på cyklen, så er det slet ikke noget
problem ... har jeg hørt ... noget om ... æhh ... tror jeg nok ...

<=- glad smiley!

>Nå, jeg har planlagt en arbejd-hjemme-dag, så jeg klarer mig

Til lykke!

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-12-09 18:59

> Der skal da bare vinterdæk på cyklen, så er det slet ikke noget
> problem ... har jeg hørt ... noget om ... æhh ... tror jeg nok ...

Selvfølgelig har man da vinterdæk med pigge på sin vintercykel:

http://www.bike24.net/1.php?pgc=1989;content=7;navigation=1;pid=104;menuid1=2;menuid2=103;mid=0

mvh

Andreas M. Hansen