undervognsbehandling
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 19:12

Hej...

Jeg er nok bare en sur gammel mand :(

Jeg har før brokket mig lidt over min undervognsbehandling...

Efter den er blevet sprøjet igen har jeg taget dette billede af bilen..æ

det er dog svært da jeg ikke havde den på lift:

http://rapzak.mine.nu/uvogn1.jpg
http://rapzak.mine.nu/uvogn2.jpg

Det der er på fingeren er det som jeg kunne skrabe af indersiden af vangen
hvor man kan se det er gråt...

Hvad mener i.. OK eller ikke OK??

Jeg syntes ikke umilbart det var fedtet det lydergrå som man kunne se i
toppen af vangen...

Suger sandet/støvet undervogns behandlingen?, er det godt nok hvis det gør
det?
Kan man ikke gøre rent inde i sådan en vange?, er det normalt der er tørt
støv derinde efter undervogns behandling?

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-09 19:16

Kasper skriver:

> Kan man ikke gøre rent inde i sådan en vange?, er det normalt der er tørt
> støv derinde efter undervogns behandling?

Har den fået undervognsbehandling, eller kombineret undervogn og
hulrumsbehandling?

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 19:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Kasper skriver:

> Har den fået undervognsbehandling, eller kombineret undervogn og
> hulrumsbehandling?

kombineret går jeg stærkt ud fra, der er boret huller og proppet diverse
steder.. første gang den får, en tysker der er importeret.

Kasper

Fra : Brian

Dato : 15-12-09 20:18

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> kombineret går jeg stærkt ud fra, der er boret huller og proppet diverse
> steder.. første gang den får, en tysker der er importeret.

Kør forbi smøreriet, og spørg hvad du har købt, siden du åbenbart ikke selv
er helt klar over det.
Kommer i frem til at vangerne også burde være behandlet, må du bede ham
stikke fingeren i hullet, og spørge hvornår de har tid til at gøre jobbet
færdigt.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 20:23

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> Kør forbi smøreriet, og spørg hvad du har købt, siden du åbenbart ikke
> selv er helt klar over det.

Det er med hulrums sprøjtning, hvis jeg kun betalte for undervogn sprøjede
de ikke i baggagerums klappen...
Og en pris på 3300 skulle meget gerne inkludere alt.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 20:39

"Kasper" <Tjae> wrote in message

> "Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> Det er med hulrums sprøjtning, hvis jeg kun betalte for undervogn sprøjede
> de ikke i baggagerums klappen...
> Og en pris på 3300 skulle meget gerne inkludere alt.

Det skal dog lige siges den blev behandlet første gang for lidt under 2mdr
siden og igen ca. 14 dage senere.. plettet fordi jeg brokkede mig... men har
først haft adgang til at se nedenunder nu

Kasper

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 21:10

> Det skal dog lige siges den blev behandlet første gang for lidt under 2mdr
> siden og igen ca. 14 dage senere.. plettet fordi jeg brokkede mig... men
> har først haft adgang til at se nedenunder nu

Dit eksempel er endnu et bevis på, at de fleste PAVA-centre absolut ikke gør
tingene lige så grundigt som hos Dinitrol. Men det er selvfølgelig bare min
oplevelse. Igen, man får hvad man betaler for. Dinitrol er nok en lille
tusse dyrere, ligesom de så også bruger længere tid på arbejdet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 16-12-09 05:10

"Henrik B." > skrev >
> [...]
> betaler for. Dinitrol er nok en lille tusse dyrere, ligesom de
> så også bruger længere tid på arbejdet...

Jeg har så til gengæld været ude for noget være svineri hos
Dinitrol i Risskov (K.B. Thrue) Jeg betalte for den største
behandling en såkaldt "Dobbeltbehandling" og motorvask, det
eneste der var dobbelt var prisen omkring 5000- arbejdet var så
mangelfuldt at jeg ikke vil ødelæge mit umiddelbart gode humør
ved at beskrive det.

vh.
Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 19:51

> [...]
> http://rapzak.mine.nu/uvogn2.jpg
>
> Det der er på fingeren er det som jeg kunne skrabe af indersiden af vangen

Det er en hel klar OMMER! Indersiden af vangerne skal have et lag, som mest
af lat minder om tynd vaseline - ihvertfald hvis der er tale om dinitrol.
Den vange du viser har ikke fået....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 19:54

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> mest af lat minder om tynd vaseline - ihvertfald hvis der er tale om
> dinitrol. Den vange du viser har ikke fået....

Det er PAVA

Kasper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 21:33

Kasper wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er PAVA

i en nøddeskal?

--
- Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 15-12-09 22:06

> i en nøddeskal?

Jeg fik givet en skoda pava i 2003, men den nåede jeg ikke selv at kigge
under inden den blev solgt. Så jeg har personligt intet at udsætte... Pava
blev der valgt af forhandleren der sørgede for det praktiske inden levering
af bilen ...

Men her lige en svada fra starten af december på en Mondeo: " Pava brugte en
eller anden dum i arbejde, som borede 3 huller tæt på hinanden i undersiden
af fronthjelmen. Det ene hul gik næsten igennem oversiden, så der fremkom en
spids bule i oversiden fra boret. Pava mente det kunne repareres lokalt, men
automaleren malede hele fronthjelmen på oversiden. Malerarbejdet er ikke
pænt, og fronthjelmen blev monteret helt ude til den ene side uden luftfuge,
så malingen mellem hjelm og forskærm ville blive skrammet. Ford har rettet
fronthjelmen på plads på Pava´s regning. Ford oplyste samtidig, at der slet
ikke skulle bores huller i fronthjelmen, for der er masser af huller i
forvejen over beklædningen på hjelmens underside. Endelig er stænklapper
sjusket og mangelfuldt genmonteret."

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 22:11

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> der er masser af huller i forvejen over beklædningen på hjelmens
> underside. Endelig er stænklapper sjusket og mangelfuldt genmonteret."

Og vi kan sætte en streg mere....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-09 22:33

> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Og vi kan sætte en streg mere....

Jeg tror det er mere med de enkelte værksteder og måske opsyn og ikke selve
pava produktet...

Kasper

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-09 23:32

> Jeg tror det er mere med de enkelte værksteder og måske opsyn og ikke
> selve pava produktet...

Det betyder også noget, men jeg mener at hele arbejdsgangen hos Dinitrol er
væsentlig mere grundig. Jeg har en stor del udsagn og anbefalinger at basere
det på...

--
http://www.saabklub.dk/