Bilkøb
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-12-09 11:54

Hej NG

Jeg sendte denne meddelse forleden, men kan altså ikke se den, derfor sender
jeg den igen.

Jeg skal ud at købe ny brugt bil, til ca. 40-60K, Ja... sådan er budgettet
bare og jeg kan ikke vente til økonomien er bedre

Hvis man ikke er fokuseret på model / fabrikat, finder man biler der:

Ikke er så gamle, men har kørt en masse kilometer. (højst sandsynligt lange
ture???)

og biler der ikke har kørt så langt men har nogle flere år på bagen. (højst
sandsynligt mange korte ture???)

Jeg er lidt i tvivl om hvad man bør lægge størst vægt på. Nogle biler kører
jo 500.000 km eller mere. mens andre ruster væk.
det er vel lidt et valg mellem kolera eller pest!!!! men et valg man er nødt
til at gøre når man er bundet af en budget ramme.

Er der nogen sammenhæng med at købe en bil der har kørt meget bykørsel?
eller pensionistbiler der måske kun har kørt korte ture?

Hvad er evt. sammenhænge og eller faldgrupper?

Hvor meget kan jeg forvente at kunne presse en pris ned?

Hvad er jeres erferinger / forslag?

Nuværende bil er Skoda Felicia 1,6 fra 1996, med 262.000km. og har stort set
været en fantastisk pålidelig bil.

Mvh
JR

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-12-09 04:21

On Dec 14, 11:54 am, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen.net.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad er jeres erferinger / forslag?
>
> Nuværende bil er Skoda Felicia 1,6 fra 1996, med 262.000km. og har stort set

Din besked må være her et sted, jeg har i hvert fald set den.

Du har selv fat i kompromiset mellem en nyere bil med mange km og en
ældre med færre og 'dårligere' km. Det er ikke nemt at vælge, jeg har
prøvet begge dele, og begge dele var ikke særlig godt.

Hvis det er en bil der skal køres ned, altså hvor afskrivning/
restværdi af mindre betydning ville jeg undgå populære biler for at få
så meget for pengene som muligt.
Gå dermed uden om langt-på-literen-småbiler og diesel-udgaver og tag i
stedet for en lidt større bil/motor. De er ikke populære pga CO2-
massehysteriet.

Vælg mærker, der ikke er overdrevet populære. Man kunne nævne VW,
Skoda og Toyota som noget du ikke skal spilde tid på. Jeg ville i
stedet vælge Fiat, Saab eller Honda. Gode biler, som bare ikke er in
for tiden. I feltet imellem finder du Ford, Peugeot og måske Mazda +
Citroën.

Jeg ville undgå biler med dyre reservedele. Det er i min verden
generelt japanere og koreanere, men jeg har bestemt ikke checket op på
det for nylig...

Ovenstående er ikke nødvendigvis den fulde og veldokumenterede sandhed
om emnet, men hvem har den... ?

Leo

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-12-09 20:09

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

det for nylig...

Ovenstående er ikke nødvendigvis den fulde og veldokumenterede sandhed

Tak for svar Leo

Så fandt jeg endelig mit indlæg der var havnet i en anden indlæg!!!