/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Køb af Macbook Pro, hvor?
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-12-09 20:00

Hej gruppe,

Et lille spørgsmål der måske ikke lægger op til en facitliste, men
snarere en diskution om plus/minus.

Jeg har købt de sidste 3 Mac's gennem den lokale Fona - prisen var vejl.
og jeg havde mulighed for at tjekke maskinen for pixelfejl inden afgang/
betaling samt trygheden i en lokal biks at henvende mig i hvis der skete
noget med den. Hvilket der gjorde en af gangene med en totalskade som
resultat (forsikringssag).

Den sidste flækkede toppladen og Apple henviste mig direkte til et
serviceværksted i Vejle - det var en garantisag og Fona havde intet med
det at gøre sjovt nok.. hmmm.

Anyways, nu sidder jeg så med tanken om jeg ikke ligeså godt kunne købe
den direkte på Apple-store hvis jeg alligevel bliver henvist til et andet
sted i forbindelse med reklamation/garanti? Jeg har ikke tænkt mig at
købe forsikring denne gang (har direkte ved Indbo-forsikringen nu til
meget billigere penge).

Hvordan er det med Apple Store - de slår sig meget på 1 års garanti, dvs.
man stilles på papiret bedre end den danske købelov - skal jeg så
forvente at blive røvrendt de sidste 12 måneder? Her er Fona jo noget
nemmere at danse med da de ikke prøver at løbe fra noget som helst.

Hvordan ser I på det, fordele/ulemper ved online vs. lokal biks?

Sidste spørgsmål: Hvad koster et batteriskifte i de nyere unibody?

Er det teknisk muligt selv at skifte hvis vi ser bort fra en evt.
resterende garanti som nok alligevel er udløbet til den tid?

Snydt.. her er sidste spørgsmål : Batteritiden er opgivet ret flot -
hvad siger realiteterne?

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

 
 
Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 20:15

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Hej gruppe,
>
> Et lille spørgsmål der måske ikke lægger op til en facitliste, men
> snarere en diskution om plus/minus.
>
> Jeg har købt de sidste 3 Mac's gennem den lokale Fona - prisen var vejl.
> og jeg havde mulighed for at tjekke maskinen for pixelfejl inden afgang/
> betaling samt trygheden i en lokal biks at henvende mig i hvis der skete
> noget med den. Hvilket der gjorde en af gangene med en totalskade som
> resultat (forsikringssag).
>
> Den sidste flækkede toppladen og Apple henviste mig direkte til et
> serviceværksted i Vejle - det var en garantisag og Fona havde intet med
> det at gøre sjovt nok.. hmmm.
>
> Anyways, nu sidder jeg så med tanken om jeg ikke ligeså godt kunne købe
> den direkte på Apple-store hvis jeg alligevel bliver henvist til et andet
> sted i forbindelse med reklamation/garanti? Jeg har ikke tænkt mig at
> købe forsikring denne gang (har direkte ved Indbo-forsikringen nu til
> meget billigere penge).
>
> Hvordan er det med Apple Store - de slår sig meget på 1 års garanti, dvs.
> man stilles på papiret bedre end den danske købelov - skal jeg så
> forvente at blive røvrendt de sidste 12 måneder? Her er Fona jo noget
> nemmere at danse med da de ikke prøver at løbe fra noget som helst.
>
> Hvordan ser I på det, fordele/ulemper ved online vs. lokal biks?
>

Lokal er fin hvis du vil pille ved de forskellige modeller, evt. kan
lave en bedre handel end online. Online giver dig nemmere mulighed for
BTO options og i visse tilfælde bedre leverings tid.

ang. garanti og reperation så har Apple en meget venlig support afdeling
i Irland som du bare ringer til når der er problemer.

> Sidste spørgsmål: Hvad koster et batteriskifte i de nyere unibody?

ca. det samme som et løst batteri gjorde til den sidste generation ..

>
> Er det teknisk muligt selv at skifte hvis vi ser bort fra en evt.
> resterende garanti som nok alligevel er udløbet til den tid?


jep ... 8 skruer, noget tape, en special skrue med 3 "ben" ...


>
> Snydt.. her er sidste spørgsmål : Batteritiden er opgivet ret flot -
> hvad siger realiteterne?

det passer ca. ... naturligvis afhængigt af hvad du laver mens du er på
batteri ... men jeg kan bruge maskinen on/off en hel aften fra kl 17-02
uden at have strøm på.

/thomas

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 20:17

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Lokal er fin hvis du vil pille ved de forskellige modeller, evt. kan
> lave en bedre handel end online. Online giver dig nemmere mulighed for
> BTO options og i visse tilfælde bedre leverings tid.

nå ja, som tidligere anset hos en lokal forhandler (99% til erhverv dog)
så kan du få råd og vejldening og evt. aletnative løsninger hos en lokal
forhandler som du aldrig går online eller dirkete hos apple...

/thomas

Martin [6000] (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-12-09 20:23

> Lokal er fin hvis du vil pille ved de forskellige modeller,

Jeg vil ikke pille mere end blot tjekke den er fri for pixelfejl - har
har været djævelsk uheldig med det stads og accepterer kun nul. Ellers
kender jeg til alt ang. maskinen hvad jeg behøver vide.

>evt. kan
> lave en bedre handel end online. Online giver dig nemmere mulighed for
> BTO options og i visse tilfælde bedre leverings tid.

Jeg er ude efter en standard config som er på lager, dvs. det er ren
pickup.

> ang. garanti og reperation så har Apple en meget venlig support afdeling
> i Irland som du bare ringer til når der er problemer.

Ok.

> ca. det samme som et løst batteri gjorde til den sidste generation ..

Så ca. 900,- inkl. arbejdsløn og det hele?

> jep ... 8 skruer, noget tape, en special skrue med 3 "ben" ...

Super - har du en pris på batteriet i løs vægt også så?

> det passer ca. ... naturligvis afhængigt af hvad du laver mens du er på
> batteri ... men jeg kan bruge maskinen on/off en hel aften fra kl 17-02
> uden at have strøm på.

Nice - det er lige hvad jeg mangler

For at komme tilbage til det første spørgsmål: Det lader ikke umiddelbart
til, at jeg har den store fordel i, at købe online så længe BTO ikke får
en rolle og at den lokale har på lager så levering er også hurtigere der.
Plus muligheden for en skranke at henvende mig til.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 20:33

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > Lokal er fin hvis du vil pille ved de forskellige modeller,
>
> Jeg vil ikke pille mere end blot tjekke den er fri for pixelfejl - har
> har været djævelsk uheldig med det stads og accepterer kun nul. Ellers
> kender jeg til alt ang. maskinen hvad jeg behøver vide.

Synes pixelfejl har været meget sjældne de sidste par år ... tror ikke
jeg kan huske at have set en Apple bærbar med pixelfejl overhovedet ..
kun på 20 og 23" Apple Cinema Displays ...


>
> >evt. kan
> > lave en bedre handel end online. Online giver dig nemmere mulighed for
> > BTO options og i visse tilfælde bedre leverings tid.
>
> Jeg er ude efter en standard config som er på lager, dvs. det er ren
> pickup.
>
> > ang. garanti og reperation så har Apple en meget venlig support afdeling
> > i Irland som du bare ringer til når der er problemer.
>
> Ok.
>
> > ca. det samme som et løst batteri gjorde til den sidste generation ..
>
> Så ca. 900,- inkl. arbejdsløn og det hele?

deromkring ..

>
> > jep ... 8 skruer, noget tape, en special skrue med 3 "ben" ...
>
> Super - har du en pris på batteriet i løs vægt også så?

nix .. ikke lige på stående fod .. navligt fordi de ikke bare er til at
købe .. men mon ikke f.eks. ifixit.com får dem på lager inden længe. Der
kommer nok også "pirat batterier" når der er et marked for det.

>
> > det passer ca. ... naturligvis afhængigt af hvad du laver mens du er på
> > batteri ... men jeg kan bruge maskinen on/off en hel aften fra kl 17-02
> > uden at have strøm på.
>
> Nice - det er lige hvad jeg mangler
>
> For at komme tilbage til det første spørgsmål: Det lader ikke umiddelbart
> til, at jeg har den store fordel i, at købe online så længe BTO ikke får
> en rolle og at den lokale har på lager så levering er også hurtigere der.
> Plus muligheden for en skranke at henvende mig til.

nemlig

/thomas

Erik Richard Sørense~ (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-12-09 21:58


Martin [6000] wrote:
> Jeg vil ikke pille mere end blot tjekke den er fri for pixelfejl - har
> har været djævelsk uheldig med det stads og accepterer kun nul. Ellers
> kender jeg til alt ang. maskinen hvad jeg behøver vide.
>
>> evt. kan
>> lave en bedre handel end online. Online giver dig nemmere mulighed for
>> BTO options og i visse tilfælde bedre leverings tid.
>
> Jeg er ude efter en standard config som er på lager, dvs. det er ren
> pickup.

Det kunne måske være godt med fx. en 500gb HD fremfor en 250gb eller
320gb og 4gb RAM istedet for 2gb. Både RAM og diske er væsentlig dyrere
hos Apple end hos den lokale forhandler....

> For at komme tilbage til det første spørgsmål: Det lader ikke umiddelbart
> til, at jeg har den store fordel i, at købe online så længe BTO ikke får
> en rolle og at den lokale har på lager så levering er også hurtigere der.
> Plus muligheden for en skranke at henvende mig til.

Og én at dunke oveni hovedet med maskinen, hvis den ikke er i orden
alligevel. - Plejer I ikke at have en ret god Fona i Kolding? - Det
har jeg da ellers hørt fra andre i området, så det kunne være et godt
sted at kigge...

Ellers har du jo iflg. dit postnr. ikke så langt igen til en Humac i
Odense, Vestergade 94, 5000 Odense C.

Hvis du vil have udvidet 'garanti', vil jeg anbefale, at du køber hos
Humac og får en af deres all-risk forsikringer. Den er både bedre og
billigere end AppleCare Protection Plan. - Dækker fx. også, hvis du
vælter en kop kaffe ned i tastaturet, taber den, eller kommer til at slå
et eller andet ind i skærmen, så den ødelægges. Fona har en tilsvarende
all-risk, men den er noget dyrere end Humacs. - Svjh. gav jeg 995kr. for
en 5-årig all-risk, da jeg købte min MacPro hos Humac i ok. 2007...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Martin [6000] (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-12-09 21:52

> Synes pixelfejl har været meget sjældne de sidste par år ... tror ikke
> jeg kan huske at have set en Apple bærbar med pixelfejl overhovedet ..
> kun på 20 og 23" Apple Cinema Displays ...

Jeg var uheldig med min sidste Macbook.

Det kom lige i en stribe af pixelfejl på andre monitors.

> deromkring ..

Det er noget billigere end forventet.

> nix .. ikke lige på stående fod .. navligt fordi de ikke bare er til at
> købe .. men mon ikke f.eks. ifixit.com får dem på lager inden længe. Der
> kommer nok også "pirat batterier" når der er et marked for det.

Ahh okay. Troede det var en standard reservedel som man bare kunne købe
hos enhver Apple-dealer.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 22:40

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > Synes pixelfejl har været meget sjældne de sidste par år ... tror ikke
> > jeg kan huske at have set en Apple bærbar med pixelfejl overhovedet ..
> > kun på 20 og 23" Apple Cinema Displays ...
>
> Jeg var uheldig med min sidste Macbook.
>
> Det kom lige i en stribe af pixelfejl på andre monitors.
>
> > deromkring ..
>
> Det er noget billigere end forventet.
>
> > nix .. ikke lige på stående fod .. navligt fordi de ikke bare er til at
> > købe .. men mon ikke f.eks. ifixit.com får dem på lager inden længe. Der
> > kommer nok også "pirat batterier" når der er et marked for det.
>
> Ahh okay. Troede det var en standard reservedel som man bare kunne købe
> hos enhver Apple-dealer.


Dele some ikke er "user replacable" kan normalt ikke bare købes ... der
skal man have fat i det grå marked. (eller uroginale dele)

Selv vi som autoriseret forhandlere (men ikke værksted) kunne ikke få
fat i reservedele.

/thomas

Martin [6000] (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-12-09 22:38

> Det kunne måske være godt med fx. en 500gb HD fremfor en 250gb eller
> 320gb og 4gb RAM istedet for 2gb.

Nope - jeg havde været tilfreds med 40GB harddisk hvis det skulle
være Har 2TB i min server til det som fylder.

> Både RAM og diske er væsentlig dyrere
> hos Apple end hos den lokale forhandler....

Ja det har du ret i - meget dyrere.

> Og én at dunke oveni hovedet med maskinen, hvis den ikke er i orden
> alligevel. - Plejer I ikke at have en ret god Fona i Kolding? - Det
> har jeg da ellers hørt fra andre i området, så det kunne være et godt
> sted at kigge...

Jo jeg har intet at udsætte på dem. At de så ikke aner ret meget om det
de sælger er mig ligemeget så længe jeg ikke betaler ekstra for det.

> Ellers har du jo iflg. dit postnr. ikke så langt igen til en Humac i
> Odense, Vestergade 94, 5000 Odense C.

Er der ikke noget med dårligt ry der?

> Hvis du vil have udvidet 'garanti', vil jeg anbefale, at du køber hos
> Humac og får en af deres all-risk forsikringer.

Jeg har udvidet forsikring gemmen min indbo.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 22:41

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

>
> > Både RAM og diske er væsentlig dyrere
> > hos Apple end hos den lokale forhandler....
>
> Ja det har du ret i - meget dyrere.

men ikke så dyrt som dert har været ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-12-09 22:47


Martin [6000] wrote:
>> Det kunne måske være godt med fx. en 500gb HD fremfor en 250gb eller
>> 320gb og 4gb RAM istedet for 2gb.
>
> Nope - jeg havde været tilfreds med 40GB harddisk hvis det skulle
> være Har 2TB i min server til det som fylder.

Nå ja, så går det jo nok.

>> Og én at dunke oveni hovedet med maskinen, hvis den ikke er i orden
>> alligevel. - Plejer I ikke at have en ret god Fona i Kolding? - Det
>> har jeg da ellers hørt fra andre i området, så det kunne være et godt
>> sted at kigge...
>
> Jo jeg har intet at udsætte på dem. At de så ikke aner ret meget om det
> de sælger er mig ligemeget så længe jeg ikke betaler ekstra for det.

Det er jo desværre et problem i mange butikker, men de skaffede mig
engang et eller andet HiFi-værk, jeg ikke kunne få andre steder. - Det
var endda en Fona heroppe, der anbefalede mig at prøve netop Kolding.

>> Ellers har du jo iflg. dit postnr. ikke så langt igen til en Humac i
>> Odense, Vestergade 94, 5000 Odense C.
>
> Er der ikke noget med dårligt ry der?

Det har jeg ikke hørt eller oplevet. De har ihvertfald hjulpet flere
gange, når den heroppe ikke kunne...

>> Hvis du vil have udvidet 'garanti', vil jeg anbefale, at du køber hos
>> Humac og får en af deres all-risk forsikringer.
>
> Jeg har udvidet forsikring gemmen min indbo.

Så er det ikke en normal indboforsikring. Dens 'udvidede del' dækker kun
kortslutningsskader og skader forårsaget af anden EL-svigt. Humacs
all-risk dækker fx. også, hvis du nedslider (altså alm. slidtage) fx. et
batteri eller knækker en tast i forsikringens gyldighedsperiode.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 23:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > Er der ikke noget med dårligt ry der?
>
> Det har jeg ikke hørt eller oplevet. De har ihvertfald hjulpet flere
> gange, når den heroppe ikke kunne...

som i alt andet detail så står og falder oplevelsen ofte med hvem der
tilfældigvis står i butikken den dag du kommer ind af døren.

Der er Humac hverken bedre eller værre end så mange andre ..

/thomas

Henrik Münster (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 12-12-09 22:53

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Jeg har købt de sidste 3 Mac's gennem den lokale Fona - prisen var vejl.
> og jeg havde mulighed for at tjekke maskinen for pixelfejl inden afgang/
> betaling samt trygheden i en lokal biks at henvende mig i hvis der skete
> noget med den. Hvilket der gjorde en af gangene med en totalskade som
> resultat (forsikringssag).

Hvordan gør du så det? Står du og pakker en ny maskine op, tager plast
og beskyttelse af den og starter den? Så går den jo i gang på
installationsprogrammet. Er det skærmbillede godt nok til at teste
pixels, eller kører du også installationsprogrammet igennem, så du
bagefter kan se forskellige skærmbilleder?
Jeg kan godt se, at det er ganske smart. Jeg må indrømme, at for
mig er en stor del af glæden ved en ny Mac at komme hjem med den
forseglede pakke og åbne den for at fremdrage en jomfruelig Mac, der er
uberørt af menneskehænder. Men din metode kan bestemt spare en for en
masse besvær.

> Den sidste flækkede toppladen og Apple henviste mig direkte til et
> serviceværksted i Vejle - det var en garantisag og Fona havde intet med
> det at gøre sjovt nok.. hmmm.

Hvis Apple henviser dig til nogen, så har DU jo selv henvendt dig til
Apple. Hvis man møder op nede i Fona med en defekt maskine under armen,
så tvivler jeg ret meget på, at de beder en om at køre til Vejle med
den. Hvorfor valgte du at henvende dig til Apple i stedet for til Fona?
Hvis du selv vil købe reservedele, kan jeg anbefale VIS i UK. Så
slipper man for besværet med at importere dele fra USA eller andre
steder udenfor EU. Desværre har de endnu ikke batterier til de nyeste
Unibody.

<http://www.applemacparts.co.uk>
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-12-09 23:09

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:
>
> > Jeg har købt de sidste 3 Mac's gennem den lokale Fona - prisen var vejl.
> > og jeg havde mulighed for at tjekke maskinen for pixelfejl inden afgang/
> > betaling samt trygheden i en lokal biks at henvende mig i hvis der skete
> > noget med den. Hvilket der gjorde en af gangene med en totalskade som
> > resultat (forsikringssag).
>
> Hvordan gør du så det? Står du og pakker en ny maskine op, tager plast
> og beskyttelse af den og starter den? Så går den jo i gang på
> installationsprogrammet. Er det skærmbillede godt nok til at teste
> pixels, eller kører du også installationsprogrammet igennem, så du
> bagefter kan se forskellige skærmbilleder?
> Jeg kan godt se, at det er ganske smart. Jeg må indrømme, at for
> mig er en stor del af glæden ved en ny Mac at komme hjem med den
> forseglede pakke og åbne den for at fremdrage en jomfruelig Mac, der er
> uberørt af menneskehænder. Men din metode kan bestemt spare en for en
> masse besvær.
>
> > Den sidste flækkede toppladen og Apple henviste mig direkte til et
> > serviceværksted i Vejle - det var en garantisag og Fona havde intet med
> > det at gøre sjovt nok.. hmmm.
>
> Hvis Apple henviser dig til nogen, så har DU jo selv henvendt dig til
> Apple. Hvis man møder op nede i Fona med en defekt maskine under armen,
> så tvivler jeg ret meget på, at de beder en om at køre til Vejle med
> den. Hvorfor valgte du at henvende dig til Apple i stedet for til Fona?
> Hvis du selv vil købe reservedele, kan jeg anbefale VIS i UK. Så
> slipper man for besværet med at importere dele fra USA eller andre
> steder udenfor EU. Desværre har de endnu ikke batterier til de nyeste
> Unibody.
>
> <http://www.applemacparts.co.uk>

iFixIt har dem .. men jo, så sender de fra USA

<http://www.ifixit.com/MacBook-Parts/MacBook-Pro-17-Inch-Unibody-Battery
/IF162-004>


/thomas

Martin [6000] (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-12-09 23:34

> Så er det ikke en normal indboforsikring.

Korrekt - det er en udvidet elektronikforsikring der dækker det som de
ekstra forsikringer dækker fra forhandlerne. Plus/minus selvfølgelig.

Hvis man skulle tabe den, hælde cola i den, kaste den efter konen osv.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Martin [6000] (12-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-12-09 23:39

> Hvordan gør du så det? Står du og pakker en ny maskine op, tager plast
> og beskyttelse af den og starter den?

Ja. Butikken finder den jeg skal købe og så åbner vi i fællesskab kassen
og tjekker for fejl. Hvis den har nogle fejl er det deres problem, ikke
mit. Hvis den er fejlfri så har jeg købt den

> Så går den jo i gang på
> installationsprogrammet. Er det skærmbillede godt nok til at teste
> pixels, eller kører du også installationsprogrammet igennem, så du
> bagefter kan se forskellige skærmbilleder?

Nej jeg nøjes med den lyseblå skærm jeg møder.

> Jeg kan godt se, at det er ganske smart. Jeg må indrømme, at for
> mig er en stor del af glæden ved en ny Mac at komme hjem med den
> forseglede pakke og åbne den for at fremdrage en jomfruelig Mac, der er
> uberørt af menneskehænder. Men din metode kan bestemt spare en for en
> masse besvær.

Helt enig - lidt af den oplevelse går godt nok tabt.

Alternativt kan jeg da næste gang prøve at lave en aftale med dem om at
jeg kommer retur igen uden at høre bøvl hvis det viser sig den har fejl.

> Hvis Apple henviser dig til nogen, så har DU jo selv henvendt dig til
> Apple. Hvis man møder op nede i Fona med en defekt maskine under armen,
> så tvivler jeg ret meget på, at de beder en om at køre til Vejle med
> den. Hvorfor valgte du at henvende dig til Apple i stedet for til Fona?

Jeg startede med at ringe til Apple da jeg havde hørt der var noget
udvidet garanti på netop toppladen (jeg mistænkte Fona på forhånd til
ikke at ane noget). Jeg spurgte så om jeg bare skulle indlevere den hos
Fona hvor den var købt, men nej den skulle til Vejle da Fona ikke ville
kunne hjælpe mig med det.

Hele sagen tog 3 dage... så jeg kører gerne til Vejle hvis det er
standarden Min sidste totalskade tog 4 uger hos Fona. Det var deres
serviceværksted der hang i bremsen.

> <http://www.applemacparts.co.uk>

Tak for link :) Men det er slet ikke sikkert det bliver aktuelt med
batteri. Hvis jeg kender mig selv ret har jeg solgt den igen inden det
bliver dårligt.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste