Levering
Fra : Leo

Dato : 06-12-09 21:47

Hej
Jeg kigger efter en anden vogn som nr. 2, min starlet fra 1984 kan ikke
mere.

Når jeg så kigger på biler fra forhandlere så har jeg set priser på Levering
gå fra ca. 1400,- og helt op til 3600,-
Hvad er det egentlig en levering består af ?, altså hvad er det for noget
papir arbejde forhandleren skal udfører ?

--
Hygsom
Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-12-09 22:13

"Leo" <leo@leo.lir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvad er det egentlig en levering består af ?, altså hvad er det for noget
> papir arbejde forhandleren skal udfører ?

Spørg ham - og prid ham, hvis han prissætter ydelserne for højt

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-09 20:01

Tilbyd evt. selv at komme og hente bilen

Per.

(undskyld...)

Fra : P

Dato : 07-12-09 20:00

On Sun, 6 Dec 2009 21:46:33 +0100, "Leo" <leo@leo.lir.dk> wrote:

> [...]
>Hvad er det egentlig en levering består af ?, altså hvad er det for noget
>papir arbejde forhandleren skal udfører ?

Omregistrering/indregistrering samt nummerplader og lidt løn til
kulien der bliver jaget afsted til Told & Skat for at hente pladerne.
Dette beløb kan erfaringsmæssigt falde helt eller delvis væk, hvis man
presser forhandleren lidt.

/P

Fra : Leo

Dato : 09-12-09 19:24

Ja, det reele beløb er vel så de 1180,- kr plus arbejdsløn.

Og Per, den havde faktisk faldet mig ind, at komme med det bud at jeg selv
henter bilen.
Der var dog en anden som kom før mig, så jeg må på jagt igen. øv bøv.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-09 20:22

Ja, det er jo ikke alt man kan købe på nettet. Jeg venter også stadig på at
man kan hæve penge i sin netbank og udskrive dem på printeren

Men jeg har også lagt mærke til de store forskelle der er i
"leveringsomkostninger" Men hvis man husker kun at sammenligne priserne på
den nederste linie når man handler og forklarer sælger at han kan flytte
tallene ovenover som det passer ham, så kan det være nemmere at få en god
pris. Det kræver selvfølgelig at man "har penge nok" og ikke er bundet
forskellige udbetalingsprocenter mv. for at få banken med som sponsor.
Nogle steder laver de service på bilen inden levering. Det burde jo være
overflødigt da de fleste biler jo sælges med "Alle service overholdt" og
hvis det passer så skal serviceintervallerne jo bare overholdes.

Per.