/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Berlingo dræbes
Fra : Martin Bak


Dato : 01-12-09 00:17

Tjah... de har vel egentlig fat i noget der?

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1262842.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/



 
 
Fisken i søen. (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Fisken i søen.


Dato : 01-12-09 00:44

Nu er det jo også to _rigtige_ mænd der gør det, den ene klæder sig og
snakker som en homoseksuel og den anden køre motorcykel med støttehjul.



"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4b145275$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
> Tjah... de har vel egentlig fat i noget der?
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1262842.ece
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Leo Havmøller (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 01-12-09 07:43

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
news:4b145275$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
> Tjah... de har vel egentlig fat i noget der?
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1262842.ece

Er det en Euro-NCAP godkendt test?

Leo Havmøller


Simon (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 01-12-09 08:17

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1262842.ece

Flot så meget taget deformeres/krølles, blot påvirket af sin egen vægt... :)

http://amtsavisen.dk/article/20091006/AAS/710069955/1351
- falder fra 85 m, så nedslagsfart ca 40 m/s = 147 km/t !

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_
are from way the hell over there. | (_)/ (_)

Armand (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-12-09 12:09

Simon skrev:
>> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1262842.ece
>
> Flot så meget taget deformeres/krølles, blot påvirket af sin egen
> vægt... :)
>
Nu er det jo en atypisk påvirkning det hele ender op i. Karossen må
regnes for at været designet til at optage påvirkninger vandret á
påkørende trafik.

> http://amtsavisen.dk/article/20091006/AAS/710069955/1351
> - falder fra 85 m, så nedslagsfart ca 40 m/s = 147 km/t !
>
Mon ikke at det tillige er uden motor?
Med motorens dødvægt burde snuden ikke blive fanget så let af
luftmodstanden at den tilnærmelsesvis ender med at lande på hjulene :-/

--
Armand.

Henrik B. (01-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-12-09 22:53

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b14f95e$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Flot så meget taget deformeres/krølles, blot påvirket af sin egen vægt...
>> :)
>>
> Nu er det jo en atypisk påvirkning det hele ender op i. Karossen må regnes
> for at været designet til at optage påvirkninger vandret á påkørende
> trafik.

Hva' ka' jeg sige - det viser blot at laboratorietests ikke fortæller den
fulde sandhed om en bils sikkerhed!
Der findes biler som ville have klaret det uden at få et fladt tag...

--
http://www.saabklub.dk/


Martin Bak (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 02-12-09 00:08


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b159066$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hva' ka' jeg sige - det viser blot at laboratorietests ikke fortæller den
> fulde sandhed om en bils sikkerhed!
> Der findes biler som ville have klaret det uden at få et fladt tag...
>
http://www.saab-hojer.dk/cabriolet.htm ?


--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU



Henrik B. (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-12-09 00:33

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4b15a1c1$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

>> Hva' ka' jeg sige - det viser blot at laboratorietests ikke fortæller den
>> fulde sandhed om en bils sikkerhed!
>> Der findes biler som ville have klaret det uden at få et fladt tag...
>>
> http://www.saab-hojer.dk/cabriolet.htm ?

Jep f.eks. - ihvertfald hvis vi taler modellen som ikke har blødt tag...


--
http://www.saabklub.dk/


CL (02-12-2009)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 02-12-09 06:41

Henrik B. wrote:
> Der findes biler som ville have klaret det uden at få et fladt tag...
>
Og det ved du fordi ?

--
H

Carsten Larsen



Henrik B. (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-12-09 07:22

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
news:4b15fe00$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>> Der findes biler som ville have klaret det uden at få et fladt tag...
>>
> Og det ved du fordi ?

Fordi der er bilfirmaer som rent faktisk laver biler, hvor taget (stolperne)
er forstærket...

--
http://www.saabklub.dk/


CL (02-12-2009)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 02-12-09 10:03

Henrik B. wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
> news:4b15fe00$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Henrik B. wrote:
>>> Der findes biler som ville have klaret det uden at få et fladt tag...
>>>
>> Og det ved du fordi ?
>
> Fordi der er bilfirmaer som rent faktisk laver biler, hvor taget
> (stolperne)
> er forstærket...
>
>
Nåe du gætter bare

--
H

Carsten Larsen



Henrik B. (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-12-09 06:59

On 2 Dec., 10:03, "CL" <fffff...@ffff.ff> wrote:

> >> Og det ved du fordi ?
>
> > Fordi der er bilfirmaer som rent faktisk laver biler, hvor taget
> > (stolperne)
> > er forstærket...
>
> Nåe du gætter bare

Nej, Saab er ét af disse firmaer, og jeg vil tro at Volvo er
konstrueret efter lignende principper.
Saab lavede forstærkede tagkonstruktioner allerede tilbage i slut
tresserne. Tager du de nyeste modeller, kan de klare roll-over tests,
uden der er døre monteret i karossen...

--
http://www.saabklub.dk/

Frank Leegaard (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 02-12-09 22:32

Henrik B. wrote:
> On 2 Dec., 10:03, "CL" <fffff...@ffff.ff> wrote:
>
>>>> Og det ved du fordi ?
>>
>>> Fordi der er bilfirmaer som rent faktisk laver biler, hvor taget
>>> (stolperne)
>>> er forstærket...
>>
>> Nåe du gætter bare
>
> Nej, Saab er ét af disse firmaer, og jeg vil tro at Volvo er
> konstrueret efter lignende principper.
> Saab lavede forstærkede tagkonstruktioner allerede tilbage i slut
> tresserne. Tager du de nyeste modeller, kan de klare roll-over tests,
> uden der er døre monteret i karossen...

Efter sigende lavede Volvo og Saab det forstærkede tag mest efter påkørsel
af elge der maste taget fladt. Sådan en elg er jo fætter højben og vejer let
½-½ ton.



--
- Frank




Henrik B. (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-12-09 23:14

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b16dcbd$0$56793

>> Saab lavede forstærkede tagkonstruktioner allerede tilbage i slut
>> tresserne. Tager du de nyeste modeller, kan de klare roll-over tests,
>> uden der er døre monteret i karossen...
>
> Efter sigende lavede Volvo og Saab det forstærkede tag mest efter påkørsel
> af elge der maste taget fladt. Sådan en elg er jo fætter højben og vejer
> let ½-½ ton.

Korrekt. Man forstærkede bilen - primært A-stolperne, da det er dér en elgs
krop rammer - det medførte at hele tagkonstruktionen blev gjort stærkere.
Det er med tiden gjort væsentlig mere omfattende, hvilket hjælper i de
situationer, hvor bilen triller rundt...

--
http://www.saabklub.dk/


Martin Bak (08-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 08-12-09 17:38


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b16e6a2$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b16dcbd$0$56793
>
>>> Saab lavede forstærkede tagkonstruktioner allerede tilbage i slut
>>> tresserne. Tager du de nyeste modeller, kan de klare roll-over tests,
>>> uden der er døre monteret i karossen...
>>
>> Efter sigende lavede Volvo og Saab det forstærkede tag mest efter
>> påkørsel af elge der maste taget fladt. Sådan en elg er jo fætter højben
>> og vejer let ½-½ ton.
>
> Korrekt. Man forstærkede bilen - primært A-stolperne, da det er dér en
> elgs krop rammer - det medførte at hele tagkonstruktionen blev gjort
> stærkere. Det er med tiden gjort væsentlig mere omfattende, hvilket
> hjælper i de situationer, hvor bilen triller rundt...
>
>
Som det skete for en dame i en Ford i USA. Hun har nu vundet en retssag mod
Ford, og er blevet tilkendt 82,6 mio dollars i erstatning, fordi tagets
kollaps var skyld i at hun brækkede ryggen og mistede førligheden.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1266773.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU



Henrik B. (08-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-12-09 18:47

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1e80fa$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

> Som det skete for en dame i en Ford i USA. Hun har nu vundet en retssag
> mod Ford, og er blevet tilkendt 82,6 mio dollars i erstatning, fordi
> tagets kollaps var skyld i at hun brækkede ryggen og mistede førligheden.
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1266773.ece

"Domstolen fastslog, at Ford udmærket var klar over, at bilen let kunne
rulle rundt og havde problemer med en svagt tagkonstruktion, hvis bilen
skulle ryge rundt.

Tilmed havde Ford ikke følt sig tilskyndet til at bruge ekstra 20 dollar på
at forstærke taget, skriver VG.no"

Aaaahhh, mon det kun havde kostet $20,- at forstærke taget.....

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (09-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 09-12-09 00:50

Henrik B. wrote:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b1e80fa$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Som det skete for en dame i en Ford i USA. Hun har nu vundet en
>> retssag mod Ford, og er blevet tilkendt 82,6 mio dollars i
>> erstatning, fordi tagets kollaps var skyld i at hun brækkede ryggen
>> og mistede førligheden.
>> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1266773.ece
>
> "Domstolen fastslog, at Ford udmærket var klar over, at bilen let
> kunne rulle rundt og havde problemer med en svagt tagkonstruktion,
> hvis bilen skulle ryge rundt.
>
> Tilmed havde Ford ikke følt sig tilskyndet til at bruge ekstra 20
> dollar på at forstærke taget, skriver VG.no"
>
> Aaaahhh, mon det kun havde kostet $20,- at forstærke taget.....


Jeps .. og det er nok højt sat. Men det skulle naturligvis have været gjort
i designfasen.


--
- Frank



Klaus D. Mikkelsen (02-12-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-12-09 23:25

"Henrik B." skriver:
>
> Nej, Saab er ét af disse firmaer, og jeg vil tro at Volvo er
> konstrueret efter lignende principper.

Tro og tro. Amerikanerne tester for den slags:

http://www.iihs.org/ratings/roof/detailsbyclass.aspx?30

VW Jetta er betydeligt stærkere end Volvo V40 og C30.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste