Hvornår er det mest fordelagtigt at købe?
Fra : Steen

Dato : 29-11-09 11:55

Hvis vi fx tager en bil til 140.000
Værditabet er jo stort især de første par år, så hvis man kan overleve
ikke at selv skulle køre dytten til, men fx købe en 3 år gammel model -
hvad kan man så regnet med værditabet er....så'n rundt regnet?

En bil med nypris på 140-150.000 kan vel købes til omkring 100.000
efter tre år?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 12:04

Steen wrote:
> [...]
> - hvad kan man så regnet med værditabet er....så'n rundt regnet?
>
> En bil med nypris på 140-150.000 kan vel købes til omkring 100.000

Store dyre biler - stor afskrivning. Mindre biler - mindre afskrivning.

Tjek det konkret på bilpriser.dk

Afhænger jo absolut af mærke og model.

--
- Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 29-11-09 22:44

> En bil med nypris på 140-150.000 kan vel købes til omkring 100.000 efter
> tre år?

Nok også billigere - i privat handel.

(Solgte en 2,5år ~65000km gammel skoda fabia kombi privat for 100.000 - den
havde på købstidspunktet en listepris på godt 165000kr. Men så ville den
også til næste service have skiftet bremseskiver og sommerdækkene var slidt
op.)

Jo ældre des større risiko for uforudsete udgifter ...

Jeg ville nok prioritere at der er noget fabriksgaranti tilbage og købe
privat. Prisforskellen på privat/forhandler kan nemt være 20-30000kr så for
samme budget for man en nyere bil ...

Men små billige biler har relativt lille værditab og brugtpriserne relativt
høje - specielt hos forhandlerne. Da vi kiggede efter fabia'en fandt vi de
brugte for dyre. Det samme nu vi købte en smart i foråret.

Men det afhænger jo også gevaldigt af hvor længe man har planer om at
beholde den - men hold for øje at planer har det med at ændre sig ...