foklaring til Ip-routning søges
Fra : Bjørn Elp

Dato : 03-08-01 04:17

Lidt oplysninger først :

w2kas Netværk

Netkort 0 Localnet

Netkort 1 Adsl Internet

Local Net:
Ipadr y1.y2.y3.y4
subnet 255.255.255.0
gateway ???????????
Dns ????????????

Internet:
Ipadr x1.x2.x3.x4
subnet 255.255.255.240
gateway 80.62.76.97
Dns 193.162.153.164
194.239.134.83

er der mon en eller anden som kan forklarer hvordan IP routning skal sættes
op i Routing and Remote Access , jeg er bare kørt helt død

hvilken gateway skal mine klienter have
hvilken dns til mine klienter
hvilke elementer skal der med i route config
skal der bruges nat

Jeg har hentet de sidste 2000 newshead og har ikke set en endegyldig svar på
dette problem. der skal også lige nævnes at jeg har forsøgt med ICS UDEN
held.

hvis det virkelig er så svært at sætte op skulle jeg måske forsøge med
wingate --- er det nemmere ?????

håber på et godt og foklarende svar

MVH

Bjørn

Fra : Stine

Dato : 11-02-02 20:48

gateway er det fælles netkort, hvor de alle kan finde en vej videre ud i
verden eller over på et andet netkort. I dit tilfælde er gateway ip adr for
netkort 0 i route tabellen skal dit netkort 1 være angivet som vejen ud i
verden til rod serverne.

Problemos then mail me again !!