Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp!?!?
Fra : Dorthe og Anders Lar~

Dato : 02-08-01 18:49

Hej

Jeg har for kort tid siden fundet et hvad jeg tror er et gammelt kamera, det
har imidlertid været umuligt for mig at finde bare en smule oplysning om
kameraet, kan i hjælpe mig????

Kameraet er et : "Kodak Disc 4000" andet kan jeg ikke sige end at der måler
12cm langt 8 cm bred og 2cm tykt.
Det er ikke til en alm. film, jeg ved ikke hvad det er der
skal bruges, gør i???

Kameraet er fremstillet af "Eastman Kodak Company" i USA

På forhånd tak

Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-08-01 18:51

"Dorthe og Anders Larsen" <rad@musling.dk> wrote in message
> [...]
det
> har imidlertid været umuligt for mig at finde bare en smule oplysning om

En smugle??

Google, fandt 2200 sider....

> [...]
måler
> 12cm langt 8 cm bred og 2cm tykt.
> Det er ikke til en alm. film, jeg ved ikke hvad det er der

Den skal vist have en "kodak Disc" film Som ligner en Cd, hvor der er 15
billeder på.

Og de kan da sikkert ikke skaffes mere?

Fra : Pia

Dato : 02-08-01 18:57

lyder som et kamera jeg fik i gave engang for.... 17 år siden. Filmen var en
rund skive hvor negativerne sad i en rundkreds i kanten. Negativerne var
bittesmå og billedkvaliteten temmelig grynet. Jeg tvivler på de sælges i
dag? Jeg byttede det selv efter at have brugt det på en ferie.

:Pia

Fra : GhostRider

Dato : 03-08-01 00:43

Hejsa

Det er dælme da en gammel ting, men jeg kan godt huske det, min moder havde
sådan en tingest...

Det er rigtig nok, det er sådan en slags disk, af en art, den ligner nærmest
slags ventilator-propel som er banket flad..

Jeg tror bestemt ikke det er noget du skal forvente at kunne købe mere...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 03-08-01 16:12

Hej Anders

On Thu, 2 Aug 2001 19:49:08 +0200, "Dorthe og Anders Larsen"
<rad@musling.dk> wrote:

>Kameraet er et : "Kodak Disc 4000" andet kan jeg ikke sige end at der måler
>12cm langt 8 cm bred og 2cm tykt.
>Det er ikke til en alm. film, jeg ved ikke hvad det er der
>skal bruges, gør i???

Kodak har under årene kun lavet ganske få store fadäser, du er i
besiddelse af en af disse, så alene af den årsag er det jo en
kuriositet.

Det er nogle år siden, närmere bestämd ca. 15 - 20 år, Kodak kom med
Disc systemet, det blev aldrig nogen succes bl.a for at negativerne
var så små at det var umuligt at se på dem uden lup og at de derfor
også var extremt fölsomme for ridser og andre skader.

Prov att höra på Kodak och Fuji i Danmark om det är några av dem som
fortfarande har filmen, det var de enda två fabrikat som fanns.

Ger det inget resultat får du nok söge på nätet i endten USA eller
Tyskland og England.

mvh Hans Peter Larsson
Visby Sverige

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-01 23:44

> [...]

> skal bruges, gør i???
>
> Kameraet er fremstillet af "Eastman Kodak Company" i USA

Kig på <http://www.subclub.org/shop/disc.htm> og
<http://www.subclub.org/shop/disc2.htm>. Der laves ikke Disc-kameraer
mere, men iflg. ovenstående side kan der stadig fås film til dem. Jeg
tvivler nu lidt på det, og måske er siden ikke helt opdateret.
Ja, det er desværre rigtigt. Jeg så lige hos Kodak. Ifølge denne
pressemeddelelse:
<http://www.kodak.dk/country/UK/en/corp/press/archive/1997/19970404.shtm
l> ophørte produktionen af Disc film med udgangen af 1998.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster