FreePPP, MacSoup og scripts
Fra : Martin Petersen

Dato : 02-08-01 18:43

Jeg bruger 9.1 DK i en G3-opgraderet 8500'er, går på nettet via ISDN og
et Eicon Diva modem, og synes lige jeg vil delagtiggøre jer i en
forbedring. Måske især for de der er 'Soup-brugere.

Det fede ved "suppen" er jo at den med ét klik kan hente post og news og
så lukke igen. I hvert fald hvis man kan indstille den, eller bruge det
rigtige AppleScript. Jeg har i lang tid kørt Apple Remote Access og har
haft et rimeligt AppleScript der kunne køre denne proces. Men af en
eller anden grund blev der flere fejlopkald, og især var mac'en længe om
at disconnecte.

Derfor geninstallerede jeg FreePPP 2.6.2, og efter noget bøvlen rundt på
nettet fandt jeg ud af at lave et par scripts der bare klarer det dér
med at få MacSoup til at hente post og news og lukke i en fart igen.

Man skal hente FreePPP Control 1.2, der er en "scripting Addition" for
FreePPP 2.6, på denne url:

http://www.snafu.de/~sebastian.kloska/

Når den er smidt i systemmappen (der selv anbringer den det rigtige
sted) kan AppleScript forstå ordrene "open FreePPP" og "close FreePPP".

Dette script vil nu åbne MacSoup, åbne FreePPP-forbindelsen, hente post
og news, sende post og lukke FreePPP-forbindelsen igen:

--------

tell application "MacSOUP"
activate
with timeout of 30 * 60 seconds
purge
connect with fetching news, fetching tagged
headers, fetching mail and sending
end timeout
close FreePPP
end tell

---------

Dropper man linjen "close FreePPP" vil forbindelsen selvfølgelig bare
forblive åben.
Og man kan lave connect- og disconnectscripts ved simpelthen at skrive
"open FreePPP" eller "close FreePPP" i et script. Ikke noget med tell og
run eller noget ...

Og det kører barer hurtigt!

v.h

Martin