Så røg vinterturen til sverige. :
Fra : Dak

Dato : 19-11-09 20:39

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/nye-daekregler-skiferien

Ret træls man ikke kan køre over til Malmø og handle nu.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Henrik B.

Dato : 19-11-09 21:06

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/nye-daekregler-skiferien
>
> Ret træls man ikke kan køre over til Malmø og handle nu.

Ahhh men de svenskere er sgutte helt raske i hovedet - vinterdæk!? Når nu
vil alle ved, at det er meget bedre at køre med sommerdæk, hele året - iflg.
vores egen orakel, Olesen. Og inden i begynder på lange mørke, kolde,
snefyldte nordsvenske vintre, så må det i det mindste gælde for Skåne...
*LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-09 23:10

On Thu, 19 Nov 2009 21:05:51 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Ahhh men de svenskere er sgutte helt raske i hovedet

>--

Nej, det er de godt nok ikke.

>--

> - vinterdæk!? Når nu vil alle ved, at det er meget bedre at køre med sommerdæk, hele året - iflg.
>vores egen orakel, Olesen.

>--

Olesen er bestemt ikke alene. Det er en større klub du er ved at gøre
dig uvenner med.

En af mine yndlingsbeskæftigelser er at gå rundt på p-pladsen henne
ved Superen, mens fruen bruger mine penge. der går jeg så og kigger på
bl.a. dæk. det er sateme en sørgelig historie!

Ikke nok med at der er sommerdæk på de fleste biler, de har oven i
købet svært ved at holde mønsterdybden!

> [...]

> Og inden i begynder på lange mørke, kolde,
>snefyldte nordsvenske vintre, så må det i det mindste gælde for Skåne...

Vi skal i hvert fald have nogle undtagelser, det er helt klart. Det
kan jo ikke være meningen at man sparer på vinterdækkene, og så ikke
samtidigt kan score lidt ved også at handle i Sverige.

Vi skulle nødigt væk fra den gamle danske overbevisning, om at det
ikke kan lade sig gøre at blæse, og have mel i munden - samtidigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Bak

Dato : 20-11-09 15:41

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det er de bornholmske folketingspolitikere heller ikke:

http://www.dr.dk/regioner/bornholm/nyheder/bornholm/2009/11/20/144423.htm

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-11-09 16:05

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er de bornholmske folketingspolitikere heller ikke:

> [...]
Der er altså stadig liv i den bornholmske separatist-bevæ
gelse. Ellers længe siden de sidst har ladet høre fra sig

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-11-09 16:45

Jesper Hedegaard wrote:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Der er altså stadig liv i den bornholmske separatist-bevæ
> gelse. Ellers længe siden de sidst har ladet høre fra sig

Følger du ikke med i medierne? Bårnhålm har da stået uden strøm?

Så selvom Bakkerne har haft generator til Fergusontraktoren, kunne deres
ADSL sikkert ikke viderebefragtes

--
- Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 20-11-09 16:55

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Følger du ikke med i medierne? Bårnhålm har da stået uden strøm?
>
> Så selvom Bakkerne har haft generator til Fergusontraktoren, kunne deres
> ADSL sikkert ikke viderebefragtes

Det var nu kun ca. ½ time, midt om natten, da der var stormvejr.
Og Jesper hentyder til Bornholms Selvstyreparti, som der også er en artikel
om på dr-bornholm, som jeg linkede til.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Volger Garfield

Dato : 20-11-09 17:13

On Fri, 20 Nov 2009 16:55:19 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Det var nu kun ca. ½ time, midt om natten, da der var stormvejr.
>Og Jesper hentyder til Bornholms Selvstyreparti, som der også er en artikel
>om på dr-bornholm, som jeg linkede til.

Gør dig ingen forhåbninger - Fjotte Fægaard er hardcore til
læse-/forstå-øvelser.

Volger

Fra : hanzen

Dato : 19-11-09 21:11

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/nye-daekregler-skiferien
>
> Ret træls man ikke kan køre over til Malmø og handle nu.

Pyt med det.
Der er så langt til Malmô og man har bedre indkøbsmuligheder lige om
hjørnet.

--

hilzen
hanzen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-09 02:09

On Nov 19, 10:31 pm, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:

> Hvis nu journalisten havde læst indenad lige så længe som Politikens
> journalist, så var han nået til det med at det kun gælder i vinterligt
> vejr:
>
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article838067.ece
>
> Men i øvrigt: Hvis der skal være noget at spare, så skal man vist tage
> Øresundsbron på undersiden, dvs. i tog.
>
> Eller købe _rigtig_ stort ind, selvfølgelig.

Da DK jo efterhånden er et ret dyrt land tror jeg ikke det er så meget
man skal have for at det kan betale sig.
Jeg kender dog ikke prisniveauet i S, men ved at jeg sagtens selv kan
spare meget ved at køre til Tyskland selv fra Randers bare mængderne
er store nok.

--
Christian

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-11-09 02:21

On 23 Nov., 10:09, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Jeg kender dog ikke prisniveauet i S, men ved at jeg sagtens selv kan
> spare meget ved at køre til Tyskland selv fra Randers bare mængderne

Det er en tur på 400-450 km. Det koster vel som minimum 400-450 kr at
køre sådan en tur.
Der skal købes meget for at spare det ind, og jeg vil gætte på at det
store lager af øl, sodavand, vin og slik betyder at der bliver
forbrugt mere ??
Jeg kører kun over grænsen hvis jeg skal Sønderjylland i andet ærinde,
det er ikke noget jeg starter bilen op for, det kan ikke betale sig
med vores forbrug. Øl kan ganske enkelt ikke holde sig så længe som
det vil tage os at drikke 20 kasser...
Bortset fra det er Sverige et fint land at købe ind i, hvis firmaet
sender en på tur derover. Det er ikke øl og vin man skal gå efter, men
stort set alt andet er billigt...

Leo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-09 04:28

On Nov 23, 10:20 am, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> Det er en tur på 400-450 km. Det koster vel som minimum 400-450 kr at
> køre sådan en tur.

Det er nok deromkring, lidt mere sikkert.

> Der skal købes meget for at spare det ind, og jeg vil gætte på at det
> store lager af øl, sodavand, vin og slik betyder at der bliver
> forbrugt mere ??

Nej ikke synderligt.

> [...]
> det er ikke noget jeg starter bilen op for, det kan ikke betale sig
> med vores forbrug. Øl kan ganske enkelt ikke holde sig så længe som

Nej, men dåsesodavand fx.
Og vin og chokolade.

Fra : KT

Dato : 19-11-09 20:41

Du kan da bare sørge for at køre med friske dæk - min 3 mm

Knud

Fra : Søren C

Dato : 19-11-09 14:20

Nah helt så slemt er det ikke.

Det gælder kun ved vinterlige forhold i perioden.
http://i.pol.dk/tjek/bilerogmc/article838067.ece

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-11-09 22:31

Fra : GiWeo

Dato : 20-11-09 16:19

Hejsa

>Men i øvrigt: Hvis der skal være noget at spare, så skal man vist tage
>Øresundsbron på undersiden, dvs. i tog.
>Eller købe _rigtig_ stort ind, selvfølgelig.

Arrrhhh

=
http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Indland/Priser-og-Zoner/Priser-over-Oresund/?DK=FL&SE=A&fromst=Kastrup&tost=Malm%C3%B8
=

78,- DKK / person

Bilen smutter over for 99,-- DKK i weekenden med op til 6 m - så
bare man er 2 er det dfa billigere med bilen

=
    Normal    Weekend
Motorcykel    62,00    44,00
Bil op til 6 meter    139,00    99,00

==

Fra : oz3bto

Dato : 20-11-09 15:57

> [...]
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/nye-daekregler-skiferien
>
> Ret træls man ikke kan køre over til Malmø og handle nu.

Gid vi havde samme regler herhjemme så var vi fri for at trafikken skulle
snegle sig afsted bare der kommer 5 snefnug

I Norge ved man hvordan man gør .. 15-20cm sne på motorvejen og folk køre
stadig 90kmt

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-11-09 16:47

oz3bto wrote:
> [...]
> skulle snegle sig afsted bare der kommer 5 snefnug
>
> I Norge ved man hvordan man gør .. 15-20cm sne på motorvejen og folk

Til gengæld køber vi ikke agurk i centimetermål herhjemme

--
- Frank

Fra : oz3bto

Dato : 20-11-09 16:55

> Til gengæld køber vi ikke agurk i centimetermål herhjemme
>

> --
> - Frank

Jeg vil hellere betale for en agurk pr. centimeter som at skulle dele
vinterveje med for mange Danskere

Fra : Jensen

Dato : 20-11-09 17:16

On Fri, 20 Nov 2009 16:54:49 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Jeg vil hellere betale for en agurk pr. centimeter som at skulle dele
>vinterveje med for mange Danskere

Så hold dig væk...

--
Thomas

Fra : oz3bto

Dato : 20-11-09 19:56

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så hold dig væk...
>
> --
> Thomas

Gør jeg skam også .. Skal tilbringe vinteren i Norge

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-11-09 00:40

oz3bto wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil hellere betale for en agurk pr. centimeter som at skulle dele
> vinterveje med for mange Danskere

Det er dig vel undt.

I Norge er det vel også mere accepteret at tale med falsetstemme selvom man
er af hankøn, eftersom 80% gør det?

--
- Frank

Fra : TDN

Dato : 21-11-09 09:23

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er dig vel undt.
>
> I Norge er det vel også mere accepteret at tale med falsetstemme selvom
> [...]

Det er vel pga. kulden at kuglerne ikke er faldet ned på plads i de unge år

Mvh
Thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-11-09 19:16

> Næppe, men sammen med de 'store' bøde følger til gengæld et 'Punkt',
> altså klip i kortet. Dem har tyskerne lidt mere respekt for, men
> sommerdæksdanskerne er formentlig immune

Et klip for hver gang og problemet løser stille og roligt sig selv.

Nøj det ville være skønt!

--
Martin

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-11-09 21:36

On Fri, 20 Nov 2009 16:18:41 +0100, GiWeo wrote:

> [...]
> =
>
> 78,- DKK / person
>
> Bilen smutter over for 99,-- DKK i weekenden med op til 6 m - så bare

Mnåja, plus 235/år. Det var bare mig der glemte det med bropas.