Spørgsmål ang Speedstream 4200
Fra : anders

Dato : 16-11-09 08:22

Hej

Jeg har Dansknet ADSL. Da jeg fik dansknet fulgte der en Zyxel 660R-D1
router med. Denne synes jeg dog gjorde min linje ustabil. Jeg prøvede
at koble en Siemens Speedstream 4200 (fra jeg tidl har haft telmore.)
til i stedet og til mit store held fungerede det perfekt, uden jeg
behøvede at konfiguere noget.
Nu har dansknet dog konverteret min linje til en anden type, hvilket
har resulteret i at jeg ikke længere kan bruge speedstream modemet -
til stor irritation.

Jeg har en formodning om at det eneste der skal til for at kunne bruge
speedstream modemet igen er at vci'en skal ændres til 101, da det
skille gøres på zyxel routeren for at jeg kunne komme på nettet igen.

Jeg har fundet en manual til speedstream modemet, men jeg kan ikke
komme på webinterfacet som ellers skulle kunne tilgås via
192.168.254.254 eller http://speedstream.

Telmore har nok slået webinterfacet fra, eller skiftet adressen. Er
der nogen der ved hvordan jeg kan komme til at konfiguerer modemet,
vil jeg være meget taknemmelig.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Anders

Fra : anders

Dato : 16-11-09 08:23

Beklager, modemet er et speedsstream 4100 og ikke et 4200.

Fra : skibber

Dato : 17-11-09 15:32

On 16-11-2009 16:21:56, anders wrote:
> [...]
> Telmore har nok slået webinterfacet fra, eller skiftet adressen. Er
> der nogen der ved hvordan jeg kan komme til at konfiguerer modemet,

Er der ikke en lille reset til fak. default bag på modemet ?

/fb

Fra : anders

Dato : 18-11-09 08:50

On 17 Nov., 15:31, "skibber" <fredi...@gmail.com> wrote:

> Er der ikke en lille reset til fak. default bag på modemet ?
>
> /fb

Jo, dette har jeg også prøvet, jeg kan dog stadig kun komme på med
zyxel. Jeg har også fundet ud af at få adgang til speedstream
modemet's konfiguration. Dette hjalp mig dog desværre ikke :(

Kan Dansknet have låst min forbindelse til at skulle bruge zyxels
modem?

Fra : skibber

Dato : 19-11-09 11:30

On 18-11-2009 16:50:18, anders wrote:

> [...]
> modemet's konfiguration. Dette hjalp mig dog desværre ikke :(
>
> Kan Dansknet have låst min forbindelse til at skulle bruge zyxels

Lyder måske rigtigt men det tvivler jeg lidt på
jeg har for ikke så langt tid siden brugt et Speedstream 4100
som moden og derpå sat en linksys router og det kørte
helt fint.

Men de er da ganske flinke hos Dansknet så prøv lige at
ringe til dem og hør om der er lavet om på deres opsætning.

/fb

Fra : N/A

Dato : 24-11-09 01:01

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-11-09 19:46

On 2009-11-18, anders <andersa.andersen@gmail.com> wrote:

> Kan Dansknet have låst min forbindelse til at skulle bruge zyxels
> modem?

Ja eller dit DHCP lease kan vaere "laast" til udstyrets MAC addresse.
Kan du se hvor lang lease tiden er via dit zyxel modem? Saa skal du
lade dit speedstream sidde saa laenge efter du har taendt det.

Thomas

Fra : anders

Dato : 23-11-09 15:45

Tak for jeres svar! Jeg har ikke spurgt hos Dansknet, da jeg ikke ved
om det er tilladt at bruge andet udstyr end det fremsendte. Jeg har
kigget i deres betingelser, men kan intet finde om det.

Ved i noget om deres politik herom?

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-11-09 01:01

anders skrev:
> [...]
> om det er tilladt at bruge andet udstyr end det fremsendte. Jeg har
> kigget i deres betingelser, men kan intet finde om det.

Generelt har de fleste danske udbydere den politik, at man må bruge hvad
man vil, (Så længe det er godkendt til brug i Danmark) men de supportere
kun eget udstyr.

- Chano Andersen

Fra : skibber

Dato : 24-11-09 11:11

On 23-11-2009 23:44:52, anders wrote:
> [...]
> om det er tilladt at bruge andet udstyr end det fremsendte. Jeg har
> kigget i deres betingelser, men kan intet finde om det.

Det siger de ikke noget til,blot yder de ikke support
på andet end deres eget udstyr,så hvis du taler pænt til dem
kan du sikkert få de oplysninger du har brug for.

De er ret hjælpsomme så bare tag fat.

/fb

Fra : N/A

Dato : 24-11-09 01:01