Salg af polsk bil i Danmark
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-11-09 20:21

En polsk bekendt har en VW Touran 2.0 TDI, årgang 2008. Da han agter at
bosætte sig permanent i landet, skal bilen jo (om)registreres. Et
forsigtigt overslag over den afgift der skal betales, for ham til at stå
af, så nu vil han sælge bilen og købe sig en billigere på danske plader.

En forhandler har budt 95.000 i en byttehandel. Da det er skammeligt for
lavt og ikke dækker restgælden, er det tilbud ikke interessant. At bytte
hos en forhandler er i det hele taget måske ikke den bedste løsning?

På mandag vil jeg hjælpe ham med at få et præcist "tilbud" fra Skat på
registreringsafgiften.

Kan man sælge en sådan bil i privat handel, forudsat at min bekendte kan
levere den indregistreret? Problemer?

Data:
VW Touran 2.0 TDI Trendline med 140 hk, 5 sæder, 6 gear DSG, 55.000 km.

Et opslag på Bilbasen antyder en pris hos forhandlere på omkring 320.000.
Er det nogenlunde realistisk?

Hvor finder jeg nyprisen i Danmark for sådan en dyt?

En onlineberegning på Skats hjemmeside apgiver en afgift på ca. 180.000. Er
det korrekt? En adspurgt forhandler regnede afgiften ud som 63% af
salgsprisen. Den tommelfingerregel har jeg aldrig hørt om. Holder den vand?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mogens

Dato : 13-11-09 20:31

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lavt og ikke dækker restgælden, er det tilbud ikke interessant. At bytte
> hos en forhandler er i det hele taget måske ikke den bedste løsning?

Jow - hos en brugtvognshandler...

> Kan man sælge en sådan bil i privat handel, forudsat at min bekendte kan
> levere den indregistreret?

Jep - det er ligegyldigt, om den er indregistreret

> Problemer?

Nøh forudsat at han er den retmæssige ejer og derfor har alle bilens
papirer, som overdrages til den nye ejer.

www.biltorvet.dk ?

> [...]
> det korrekt? En adspurgt forhandler regnede afgiften ud som 63% af
> salgsprisen. Den tommelfingerregel har jeg aldrig hørt om. Holder den

Jep - det er langt hen ad vejen en god tommelfingerregel

Fra : EV

Dato : 13-11-09 22:04

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det korrekt? En adspurgt forhandler regnede afgiften ud som 63% af
> salgsprisen. Den tommelfingerregel har jeg aldrig hørt om. Holder den

Prøv at lege lidt med www.bilpriser.dk
nypris 370.000kr i dk
Afgift fri 100.000
Afgift 165.000 = brugt 265.000kr
Forhandler avance 34.000
Udsalgs pris = 299.000kr
Sælg den i polen der får han nog lidt mere.