Nu er det at man fristes lidt til ny dyt.
Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-11-09 00:41

Fra : Henrik B.

Dato : 12-11-09 17:00

On 13 Nov., 00:41, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> http://fpn.dk/motor/bil/article1708612.ece

Jeg kan se at de har valgt at bibeholde den, i mine øjne, mega-grimme
baglygte konstruktion. Fra at være en harmonisk udseende bil, kommer
bagenden i stedet til at se påklistret ud - synd.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-11-09 01:28

Henrik B. wrote:

> Jeg kan se at de har valgt at bibeholde den, i mine øjne, mega-grimme
> baglygte konstruktion. Fra at være en harmonisk udseende bil, kommer
> bagenden i stedet til at se påklistret ud - synd.

Faktisk kan jeg bedre li en G4 Variant end en G5/G6 mhp taglinie.

Det ændrer dog ikke ved at det er tidens løsen. Også for en SÅP.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-09 06:32

Frank Leegaard skriver:

> Faktisk kan jeg bedre li en G4 Variant end en G5/G6 mhp taglinie.

Og lygter for den sags skyld.

Dem efter Golf 4 de ser så "trætte" ud bagfra, som om røven hænger.

Klaus

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-11-09 08:46

On 2009-11-13 01:00:06 +0100, "Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> said:

> Jeg kan se at de har valgt at bibeholde den, i mine øjne, mega-grimme
> baglygte konstruktion. Fra at være en harmonisk udseende bil, kommer
> bagenden i stedet til at se påklistret ud - synd.

Hvad syntes du så om de nye lygter på Audien?

Dem har jeg det virkeligt svært med.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-11-09 15:53

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad syntes du så om de nye lygter på Audien?

Hvilken Audi?

> Dem har jeg det virkeligt svært med.

Taler vi diodelygterne på A6'eren, synes jeg at de er feeeeede...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-09 16:33

"Henrik B." skriver:

> Taler vi diodelygterne på A6'eren, synes jeg at de er feeeeede...

De flimrer!

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-11-09 17:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> De flimrer!

Generelt synes jeg det er mere generende at køre bag en med diodebaglygter.
Enig i at de netop kan flimre.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 19-11-09 19:42

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." skriver:

> De flimrer!

Og? Jeg skal ikke se på dem, når jeg kører.... ))

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-09 06:31

Frank Leegaard skriver:

> http://fpn.dk/motor/bil/article1877081.ece
>
> og lidt mere info:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1708612.ece

Ja, pæn er den sku ikke.....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-09 00:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Ja, pæn er den sku ikke.....

Har kun prøvet limousine. Synes den kører godt og pæn instrumentering.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-09 09:12

Frank Leegaard skriver:

> Har kun prøvet limousine. Synes den kører godt og pæn instrumentering.

Hatchbacken?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-09 11:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Hatchbacken?

VW selv kalder den nutildags limousine. Jeg ville også i min optik sige at
det var Jettaen.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-09 23:20

Frank Leegaard skriver:

> VW selv kalder den nutildags limousine.

De er skutte for kloge....

> Jeg ville også i min optik sige at
> det var Jettaen.

Netop.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-09 00:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> De er skutte for kloge....

Nix - skurrer også voldsomt i mine øren.

--
- Frank

Fra : KimH

Dato : 15-11-09 13:46

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> VW selv kalder den nutildags limousine. Jeg ville også i min optik sige at
> det var Jettaen.

VW synes jeg kun kan kalde Phaeton for en lille limousine, ellers er det vel
en bil med lang akselafstand og privatchaufør

KimH

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-11-09 01:35

On 14 Nov., 09:12, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Hatchbacken?

Golf Limousine. Stationcar er så stor, at den burde hedde Bus

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-09 11:28

Leo Jensen wrote:

> Golf Limousine. Stationcar er så stor, at den burde hedde Bus

IMHO et fint kompromis. En Passat og en A6 synes jeg er for stor. En A4 fx
synes jeg har samme problem som en fx en 3er serie BMW. Førerpladsen er så
stram som cockpittet i en F16

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 16:17

> En A4 fx synes jeg har samme problem som en fx en 3er serie BMW.
> Førerpladsen er så stram som cockpittet i en F16

Gå på slankekur...

--
http://www.saabklub.dk/
Elsparefonden er dybt useriøs:

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 16:17

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Golf Limousine. Stationcar er så stor, at den burde hedde Bus

Øøøhhh nej. Det kan godt vare at bagagerummet er ok, men kabinen er stadig
for lille...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 17:51

"Henrik B." skriver:

> Øøøhhh nej. Det kan godt vare at bagagerummet er ok, men kabinen er stadig
> for lille...

Der var en der kom med et godt råd som måske dækker dig også: Gå på
slankekur.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 18:15

> Der var en der kom med et godt råd som måske dækker dig også: Gå på
> slankekur.

Nu er det ikke maven som er problemet, men derimod længden på korpuset - og
dér hjælper en slankekur, mig bekendt, ikke. Ligesom der skal være plads til
teenageren, som indtil videre er 175 cm, på bagsædet.
Desuden er det jo helt i skoven at "nøjes" med pladsen i en Golf, når man
kan købe en Superb til samme pris!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : .J.S...

Dato : 15-11-09 18:58

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> Desuden er det jo helt i skoven at "nøjes" med pladsen i en Golf, når man
> kan købe en Superb til samme pris!

Det ville jo svare til at gå rundt med en T-shirt hvor der står "morfar"
eller "Jeg kører taxa"

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:10

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen

> Det ville jo svare til at gå rundt med en T-shirt hvor der står "morfar"
> eller "Jeg kører taxa"

Øh okay.....?

Og køber man Golf'en, går man så rundt med en T-shirt, hvor der står
"Røvrendt...."?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : .J.S...

Dato : 15-11-09 20:07

> [...]
>
> Øh okay.....?
>
> Og køber man Golf'en, går man så rundt med en T-shirt, hvor der står

Ja hvis køreegenskaber og kvalitetsfornemmelse ikke tæller, kun plads, så
har du ret.
Men hvad får så folk til at købe en Såb ?
Det kan jo ikke være designet eller fordi svenskere er sjove..

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 20:11

> Ja hvis køreegenskaber og kvalitetsfornemmelse ikke tæller, kun plads, så
> har du ret.

Nu mener jeg at kvalitetsindtrykket i en Superb er helt på niveau med det i
en Golf. Men man er selvfølgelig nødt til at overbevise sig selv om det
modsatte, hvos man vælger at betale mere for VW...

> Men hvad får så folk til at købe en Såb ?
> Det kan jo ikke være designet eller fordi svenskere er sjove..

Hvad har det med sagen at gøre?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-09 18:26

Henrik B. wrote:
> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen

> Øh okay.....?
>
> Og køber man Golf'en, går man så rundt med en T-shirt, hvor der står
> "Røvrendt...."?

Øøøh .... Så er det lige her at man har pli nok til ikke at trække
konkurstruet-kortet.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 19:16

"Henrik B." skriver:

> Nu er det ikke maven som er problemet, men derimod længden på korpuset - og
> dér hjælper en slankekur, mig bekendt, ikke.

Hvem siger at Frank ikke lider af samme problem?

> Ligesom der skal være plads til
> teenageren, som indtil videre er 175 cm, på bagsædet.

Ingen problemer...

> Desuden er det jo helt i skoven at "nøjes" med pladsen i en Golf, når man
> kan købe en Superb til samme pris!

Øøøøh, det er vel helt hen i skoven at købe en SAAB når man kan få en
Hyundai Sonata til billigere penge?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:29

> Hvem siger at Frank ikke lider af samme problem?

Ér du i besiddelse af humor? )

> Ingen problemer...

Måske ikke lige nu, men så om ét til to år...

> Øøøøh, det er vel helt hen i skoven at købe en SAAB når man kan få en
> Hyundai Sonata til billigere penge?

Næææh, for pladsen er stort set den samme, derfor er det næste prioritering
på listen som tæller, og det er ikke prisen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 19:40

"Henrik B." skriver:

> Ér du i besiddelse af humor? )

Jeps...

> Måske ikke lige nu, men så om ét til to år...

Der e den jo alligevel skiftet ud igen...

> Næææh, for pladsen er stort set den samme, derfor er det næste prioritering
> på listen som tæller, og det er ikke prisen...

Så det vil sige at næste gang du skal vælge, bliver det en Superb
(alternativt en transporter) frem for en SAAB, da der er mere plads i
Superben?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:45

> Der e den jo alligevel skiftet ud igen...

Nu er vi jo ikke alle kapitalister...

> Så det vil sige at næste gang du skal vælge, bliver det en Superb
> (alternativt en transporter) frem for en SAAB, da der er mere plads i
> Superben?

Igen, prisen har som sagt ikke hverken første eller anden prioritet.
Men derudover har jeg allerede tilkendegivet, at jeg sagtens kunne finde på
at købe en Superb..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 19:49

"Henrik B." skriver:

> Nu er vi jo ikke alle kapitalister...

Tjah, jeg er på 3. bil i løbet af 12 år, hvad med dig?

> Igen, prisen har som sagt ikke hverken første eller anden prioritet.
> Men derudover har jeg allerede tilkendegivet, at jeg sagtens kunne finde på
> at købe en Superb..

Hvorfor ikke en transporter?

Den byder på endnu mere plads.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:55

> Tjah, jeg er på 3. bil i løbet af 12 år, hvad med dig?

På 22 år har jeg haft - eller delvis haft - syv biler..

> Hvorfor ikke en transporter?
>
> Den byder på endnu mere plads.

Et stort lokum, som ikke ligger godt nok på vejen. Desuden med forkert
brændstof...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 20:01

"Henrik B." skriver:

> På 22 år har jeg haft - eller delvis haft - syv biler..

I løbet af de sidste 7 år?

> Et stort lokum, som ikke ligger godt nok på vejen.

Som Superb vs Golf i mine øjne?

> Desuden med forkert brændstof...

Ikke forstået?
Hvad har en 3,2 lites V6 benziner gjort dig?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 20:08

> "Henrik B." skriver:

> I løbet af de sidste 7 år?

To...

> Som Superb vs Golf i mine øjne?

Der er da ingen sammenligning!

> Ikke forstået?
> Hvad har en 3,2 lites V6 benziner gjort dig?

I en Transporter?
I en Superb er den for tørstig (i en A6 ligeså).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 20:12

"Henrik B." skriver:

> To...

Så er det jop ikke meget værre end mig.

> Der er da ingen sammenligning!

Jo, jeg syntes at en Superb er et stort lokum.

> I en Transporter?

Ja da, i en California. Jeg regner da ikke med at du skal have en
kassevogn.

> I en Superb er den for tørstig (i en A6 ligeså).

Jo, men "plads" kom før "pris", er driftomkostninger nu mere vigtige en
pladsen?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 20:55

> Ja da, i en California. Jeg regner da ikke med at du skal have en
> kassevogn.

Stadig en kassevogn - med sæder...

> Jo, men "plads" kom før "pris", er driftomkostninger nu mere vigtige en
> pladsen?

Nej, men det er billigere - og lige så sjovt, med en 2,0 TSI - eller 1,8
TSI...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-09 18:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Jeps...

Alligevel var det jo særlig superhumor, at smashen blev returneret.

> Der e den jo alligevel skiftet ud igen...

Kunne da selv sagtens finde på at købe en Superb fremfor en A6 eller en
Passat, Og jow. Gu er det prisen. Elllers er man IMHO idiot hvis man ikke
kiggger på value for money.

> Så det vil sige at næste gang du skal vælge, bliver det en Superb
> (alternativt en transporter) frem for en SAAB, da der er mere plads i
> Superben?

Konkurstruslen .. Konkurstruslen.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 16-11-09 19:06

> Kunne da selv sagtens finde på at købe en Superb fremfor en A6 eller en
> Passat, Og jow. Gu er det prisen. Elllers er man IMHO idiot hvis man ikke
> kiggger på value for money.

Nu har jeg stadig en prioritering som tæller højere, end value for money,
så....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-11-09 01:09

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nu har jeg stadig en prioritering som tæller højere, end value for
> money, så....

Jow .. Det tror vi alle har fattet. Det fremgår jo tydeligt af din signatur

- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-09 07:17

> Jow .. Det tror vi alle har fattet. Det fremgår jo tydeligt af din
> signatur ...

Prioriteringen er et mærkekendetegn, men ikke mærkerelateret - men tolk du
bare videre...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-11-09 00:33

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Prioriteringen er et mærkekendetegn, men ikke mærkerelateret - men
> tolk du bare videre...

Tænkte nok jeg var på rette spor...

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-09 18:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Hvem siger at Frank ikke lider af samme problem?

Der findes stort set ingen soltagsbiler jeg ikke kan rage hovedet mod loftet
i.

En Scirocco kan jeg kun være inde i med sædet i nederste position hvis jeg
holder hovedet på skrå. Samme problem med en Corrado forøvrigt.

> Ingen problemer...

> Øøøøh, det er vel helt hen i skoven at købe en SAAB når man kan få en
> Hyundai Sonata til billigere penge?

Jeps .. og så slog man jo Såb på stregen mht til de asiatiske dele.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 20:05

"Henrik B." skriver:

> Desuden er det jo helt i skoven at "nøjes" med pladsen i en Golf, når man
> kan købe en Superb til samme pris!

Samme pris?

Golf starter ved 229 kkr, Superb ved 299.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 20:08

> Samme pris?
>
> Golf starter ved 229 kkr,

Som Stc?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-09 20:14

"Henrik B." skriver:

> Som Stc?

Arrrh, pis, nej da den koster 291. Den er allllt for højt prissat.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 20:57

> "Henrik B." skriver:

> Arrrh, pis, nej da den koster 291. Den er allllt for højt prissat.

Ja, det er sat'me et dyrt bagagerum....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : .J.S...

Dato : 15-11-09 22:08

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Ja, det er sat'me et dyrt bagagerum....

Det er 1,4 TSI, den koster 273,- i hatchback, så det er 15K for
bagagerummet.

Den billigste hatchback er en 1,4 med 80Hk, så er der godtnok dømt morfar.
Totalt fjollet at ha den med i listen det er simpelthen for lidt hypper til
1300 kg bil.
1,6 med 102 Hk kunne måske gå an, men den koster så kun 12k mindre end en
1,4 T med samme udstyr.
Så det handler mere om at stationcar starter ved 1,4T med comfort udstyr.

mvh/JS

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-11-09 09:24

On 14 Nov., 11:27, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> [...]
> synes jeg har samme problem som en fx en 3er serie BMW. Førerpladsen er så

Efter at have googlet lidt rundt kan jeg se at limousinebegrebet er
ved at flyde godt og grundigt ud, men i min verden kræver det nu at
bilen er direkte stor. Skoda Superb eller Jaguar XJ LWB er små
limousiner efter mine begreber...

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-09 17:59

Leo Jensen wrote:

> [...]
> ved at flyde godt og grundigt ud, men i min verden kræver det nu at
> bilen er direkte stor. Skoda Superb eller Jaguar XJ LWB er små

Har også altid haft den til at se ud som en ganske almindelig bil med
standard bagagerum. Men nej.

Mener begrebet stammer fra en særlig komfortabel hestevogn fra Frankrig, men
har ikke gidet google.

--
- Frank

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-11-09 08:45

On 2009-11-14 17:24:20 +0100, Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> said:

> [...]
> ved at flyde godt og grundigt ud, men i min verden kræver det nu at
> bilen er direkte stor. Skoda Superb eller Jaguar XJ LWB er små

Jeg ville ellers mene at kriteriet hed køleskab .. men sådan er vi jo
forskellige

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-09 00:47

On 19 Nov., 08:45, J.K.Arning <jesper.arn...@gmail.com> wrote:

> Jeg ville ellers mene at kriteriet hed køleskab .. men sådan er vi jo
> forskellige

Det næste er vel at du vil til at kalde et handskerum med køl for et
køleskab...

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-11-09 17:02

Leo Jensen wrote:

> Det næste er vel at du vil til at kalde et handskerum med køl for et
> køleskab...

Kølebox?

Du vil vel godt gå med til at nogen kalder din Jaq for et lysthus?

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-09 09:11

> Du vil vel godt gå med til at nogen kalder din Jaq for et lysthus?

Lyst er jeg med på, men der er ikke nu meget hus over den. På den
anden side set findes der huse med træpaneler, og læersofaer er jo
nærmest almindeligt.

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-09 14:08

On 19 Nov., 19:42, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Og? Jeg skal ikke se på dem, når jeg kører....   ))
>
> --http://www.saabklub.dk/

Helt enig, det er da bare at køre uden om...

Leo