/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Killer App til Iphone
Fra : jagge


Dato : 13-11-09 09:17

Hey

Jeg vil bare lgie promote rejseplanen til Iphone. Det er simpelthen det
mest gennemførte og brugbare software jeg har prøvet nogensinde.

Det er sådan teknologi skal være, en brugervenlig hjælper i hverdagen,
der giver tid istedet for at tage den.

Prøv det :0)

Hygge

Jakob

 
 
Martin (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 13-11-09 10:21

jagge wrote:
> Hey
>
> Jeg vil bare lgie promote rejseplanen til Iphone. Det er simpelthen det
> mest gennemførte og brugbare software jeg har prøvet nogensinde.
>
> Det er sådan teknologi skal være, en brugervenlig hjælper i hverdagen,
> der giver tid istedet for at tage den.

Bare ærgeligt det er den eneste applikation der ikke virker på
jailbreaket med winterspring board installeret... suk!

Men den svenske pendant "Skanetrafiken" virker perfekt - og ja... det
fede ved denne (og busserne i Sverige) er at alle er udstyret med GPS,
så alle tider bliver opdateret realtime i applikationen - og hvis en bus
er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER HVER
GANG!

Morten Lind (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-11-09 10:57

Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote:

> Men den svenske pendant "Skanetrafiken" virker perfekt - og ja... det
> fede ved denne (og busserne i Sverige) er at alle er udstyret med GPS,
> så alle tider bliver opdateret realtime i applikationen - og hvis en bus
> er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER HVER
> GANG!

Sejt

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

nospamtoMike [8000 C~ (14-11-2009)
Kommentar
Fra : nospamtoMike [8000 C~


Dato : 14-11-09 01:01



>> Men den svenske pendant "Skanetrafiken" virker perfekt - og ja... det
>> fede ved denne (og busserne i Sverige) er at alle er udstyret med GPS,
>> så alle tider bliver opdateret realtime i applikationen - og hvis en bus
>> er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER HVER
>> GANG!
>
> Sejt

Det vil jeg ha til DSB, Movia, Midttrafik osv. Nu!

- Mikael


Ukendt (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-11-09 12:28

Hej Martin,

> fede ved denne (og busserne i Sverige) er at alle er udstyret med GPS,
> så alle tider bliver opdateret realtime i applikationen - og hvis en bus
> er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER HVER
> GANG!

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du befinder dig, men hvis du fx anvender
min app "Bus og Tog" vil du tilsvarende kunne få vist forsinkelser på
busser ved fx NT (Nordjyllands Trafikselskab).

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Martin (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 13-11-09 12:41

Jens Kristian Søgaard wrote:
> Hej Martin,
>
> > fede ved denne (og busserne i Sverige) er at alle er udstyret med GPS,
>> så alle tider bliver opdateret realtime i applikationen - og hvis en
>> bus er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER
>> HVER GANG!
>
> Nu ved jeg ikke, hvor i landet du befinder dig, men hvis du fx anvender
> min app "Bus og Tog" vil du tilsvarende kunne få vist forsinkelser på
> busser ved fx NT (Nordjyllands Trafikselskab).

Malmø/København

Det ved jeg, bruger også "Bus og Tog", men mangler en ala rejseplanen,
som bare virker, altså en "herfra og hertil hvordan kommer jeg der"

Men selvfølgelig for at en app (og andet) kan få forsinkelser på busser,
kræver det jo at forvaltningen også offentliggør dette.

Morten Lind (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-11-09 15:01

Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote:

> Men selvfølgelig for at en app (og andet) kan få forsinkelser på busser,
> kræver det jo at forvaltningen også offentliggør dette.

"Forvaltningen"??? Øhh..hvilken forvaltning? Du er forhåbentlig ikke i
den vildfarelse, at offentlig trafik er offentlig?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-11-09 13:09

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Martin,
>
> > fede ved denne (og busserne i Sverige) er at alle er udstyret med GPS,
> > så alle tider bliver opdateret realtime i applikationen - og hvis en bus
> > er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER HVER
> > GANG!
>
> Nu ved jeg ikke, hvor i landet du befinder dig, men hvis du fx anvender
> min app "Bus og Tog"

Det gør jeg skam ...

> vil du tilsvarende kunne få vist forsinkelser på busser ved fx NT
> (Nordjyllands Trafikselskab).

Jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til en tilsvarende funktionalitet
her i København ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-11-09 13:37

Hej,

> Jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til en tilsvarende funktionalitet
> her i København ...

Busserne i København er desværre ikke lige så teknologisk avancerede som
de nordjyske ditto.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Morten Lind (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-11-09 15:08

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Busserne i København er desværre ikke lige så teknologisk avancerede som
> de nordjyske ditto.

Ikke _helt_ rigtigt - det bliver blot ikke brugt.

Busserne i København er faktisk så højteknologisk udstyret, at
batterierne kun kan holde seksten timer, uden aktivitet.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

jagge (13-11-2009)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 13-11-09 16:29

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til en tilsvarende funktionalitet
> > her i København ...
>
> Busserne i København er desværre ikke lige så teknologisk avancerede som
> de nordjyske ditto.

ha ha og busserne på fyn er PINLIGE. De kommer sjældent til tiden, ofte
kommer de slet ikke, og det gider de foriøvrigt ikke kommunikere
omkring.

Det er ret chokerende.

MVH

Jakob

jagge (13-11-2009)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 13-11-09 16:28


> er 1 min. forsinket - så står det i applikationen... OG DET PASSER HVER
> GANG!

Genialt.

Men det slår mig virkelig at det er en af de første gange jeg oplever at
et stykke IT bare fungere som en gnidningsfri hjælper.

Det er møg godt implementeret

Hygge

Jakob

Thorbjørn Ravn Ander~ (13-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 13-11-09 18:20

jagge skrev:
> Hey
>
> Jeg vil bare lgie promote rejseplanen til Iphone. Det er simpelthen det
> mest gennemførte og brugbare software jeg har prøvet nogensinde.

Min erfaring med den baseret på Århus data, er at den er svær at få
oplyst alternativer med, vælge mellem alternativer med, og jeg er
generelt frustreret over den.

Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

jagge (13-11-2009)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 13-11-09 20:10


>
> Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D

he det virker fint på fyn :0). Men alt andet end jyder er vel at
betragte som københavnere ;0)

MVH

Jakob

Lars Kongshøj (14-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 14-11-09 03:02

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Min erfaring med den baseret på Århus data, er at den er svær at få
> oplyst alternativer med, vælge mellem alternativer med, og jeg er
> generelt frustreret over den.
> Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D

Tyskere, så vidt jeg ved.

I øvrigt virker Rejseplanen heller ikke perfekt i København.

/Lars

Thomas von Hassel (14-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-11-09 09:46

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> > Min erfaring med den baseret på Århus data, er at den er svær at få
> > oplyst alternativer med, vælge mellem alternativer med, og jeg er
> > generelt frustreret over den.
> > Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D
>
> Tyskere, så vidt jeg ved.

hovhov .. hvad skal vi nu have skylden for ?


/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (14-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 14-11-09 10:39

Lars Kongshøj skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Min erfaring med den baseret på Århus data, er at den er svær at få
>> oplyst alternativer med, vælge mellem alternativer med, og jeg er
>> generelt frustreret over den.
>> Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D
>
> Tyskere, så vidt jeg ved.

Ok, så er det københavnere der har SPECIFICERET det... Bedre?

Det er i mine øjne et perfekt eksempel på et program der er strikket
sammen af programmører, og ikke udfra slut-brugere der faktisk har et behov.

Det er stadig et godt program, men der er bare nogen ting det ikke er
særlig godt til, og det er dem jeg prøver at bruge

>
> I øvrigt virker Rejseplanen heller ikke perfekt i København.

Jeg tror at så længe du holder dig til at køre i tog, så går det ok.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 01:09

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Lars Kongshøj skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>>> Min erfaring med den baseret på Århus data, er at den er svær at få
>>> oplyst alternativer med, vælge mellem alternativer med, og jeg er
>>> generelt frustreret over den.
>>> Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D
>> Tyskere, så vidt jeg ved.
> Ok, så er det københavnere der har SPECIFICERET det... Bedre?

Nej. Der er formodentligt tale om standardproduktet HAFAS:
http://www.hacon.de/hafas/ref.shtml

Men det er formodentligt i København bosiddende personer, der har
KONFIGURERET det. At der er tale om københavnere kan jeg ikke love dig,
myndighederne lader vores grænser stå vidt åbne for indvandring fra
Gylland og omegn.

> Det er i mine øjne et perfekt eksempel på et program der er strikket
> sammen af programmører, og ikke udfra slut-brugere der faktisk har et
> behov.

Hvordan ser du det?

>> I øvrigt virker Rejseplanen heller ikke perfekt i København.
> Jeg tror at så længe du holder dig til at køre i tog, så går det ok.

Det er ikke så slemt som det har været

Fx bliver man ikke længere for København H bedt om at tage stilling til
om man mener bus, S-tog, fjerntog eller spor 26.

/Lars

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 06:26

Lars Kongshøj skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Lars Kongshøj skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>>>> Min erfaring med den baseret på Århus data, er at den er svær at få
>>>> oplyst alternativer med, vælge mellem alternativer med, og jeg er
>>>> generelt frustreret over den.
>>>> Det er nok bare fordi det er KØBENHAVNERERE der har kodet det :D
>>> Tyskere, så vidt jeg ved.
>> Ok, så er det københavnere der har SPECIFICERET det... Bedre?
>
> Nej. Der er formodentligt tale om standardproduktet HAFAS:
> http://www.hacon.de/hafas/ref.shtml

Tjah, DSB står jo på referencelisten, så det har du nok ret i.

Der er også skærmbilleder på http://www.hacon.de/hafas/iphone.shtml
det har du nok HELT ret i :)

> Men det er formodentligt i København bosiddende personer, der har
> KONFIGURERET det. At der er tale om københavnere kan jeg ikke love dig,
> myndighederne lader vores grænser stå vidt åbne for indvandring fra
> Gylland og omegn.
>
>> Det er i mine øjne et perfekt eksempel på et program der er strikket
>> sammen af programmører, og ikke udfra slut-brugere der faktisk har et
>> behov.
>
> Hvordan ser du det?

På grund af de tanker der ikke er tænkt (og det konkluderer jeg ud fra
min faglige baggrund som it-dims).

Tillad mig at uddybe: I det nordlige Århus går der tre-fire rutebiler
parallelt med Grenåbanen (de skal ud på Djursland) og som et ben på en
rejse kan det derfor være lige gode valg. Rejseplanen er ikke god til
at håndtere den situation at "æh, hvad nu hvis jeg misser den bus der er
foreslået, hvornår går toget så"?.

Den er også alt for aggressiv for at undgå man skal gå. Hvis der er et
rutebilsstop udenfor døren hopper den på tungen for at få en med den
rutebil (uanset antal skift) i stedet for de 500 meter der er hen til en
rutebil der kører mere direkte.

Den foreslår også at man kan da skifte til en anden rutebil der ankommer
samtidig til stoppestedet som den man er med. Jeg ved ikke i København,
men herovre i fjernvesten bør der være et par minutter at løbe på.

Og mere af samme skuffe. Derfor min konklusion om manglende slutbrugere
(århusianske i hvert fald) for så var der nogen ting der ikke var blevet
accepteret. Nå, pyt, de når det nok. Jeg er i hvertfald glad for den
til direkte forbindelser, hvor den kan fortælle hvornår den næste går.

>
>>> I øvrigt virker Rejseplanen heller ikke perfekt i København.
>> Jeg tror at så længe du holder dig til at køre i tog, så går det ok.
>
> Det er ikke så slemt som det har været
>
> Fx bliver man ikke længere for København H bedt om at tage stilling til
> om man mener bus, S-tog, fjerntog eller spor 26.

Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro. Det lyder
som om der er nogen der har arbejdet hårdt med at få masseret data - det
er GODT :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 07:06

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.

Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

nospamtoMike [8000 C~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : nospamtoMike [8000 C~


Dato : 15-11-09 10:19



>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
>
> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.

Svjv. er nedgang fra broen ENESTE adgangsvej. Molboløsning!
- Mikael


Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 14:25

nospamtoMike [8000 C] skrev:
>
>>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
>> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
>> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
>
> Svjv. er nedgang fra broen ENESTE adgangsvej. Molboløsning!

Har du et bedre forslag - perronnen er jo kilet ind mellem de øvrige
spor, og man vil jo helst ikke have at folk render rundt på skinnerne...

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 15:15

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> nospamtoMike [8000 C] skrev:
> >
> >>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
> >> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
> >> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
> >
> > Svjv. er nedgang fra broen ENESTE adgangsvej. Molboløsning!
>
> Har du et bedre forslag - perronnen er jo kilet ind mellem de øvrige
> spor, og man vil jo helst ikke have at folk render rundt på skinnerne...

Naturligvis er der et bedre forslag. Frigiv de fire spor, 9, 10, 11, 12,
der i dag bruges til S-tog.

Det klares ved at bygge en [underjordisk] S-togs hovedbanegård
umiddelbart vest for den eksisterende, naturligvis med gangtunnel mellem
dem.

Det skal ses i sammenhæng med at den eneste måde man kraftigt kan udvide
S-togsnettets kapacitet er ved at bygge en ny tunnel med to spor under
brokvartererne. Fra København H til hhv. Ryparken og Hellerup.
Naturligvis med bibeholdelse af de eksisterende to spor.

Hvert andet tog kører under brokvartererne, resten den eksistrende vej.
Keine Hexerei, nur Behändigkeit.

Forslaget er stillet af DIA [ingeniørforeningen] og DSB har som
kommentar udtalt at det passede godt med de forestillinger de selv
havde.

Jeg er dog ikke sikker på om en ny S-togs hovedbane var med i idéen, men
den synes så selvindlysende. København H mangler sporplads til lands- og
regionaltrafikken, ikke mindst nu hvor vi får en ny bane over Køge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Morten Lind (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 15-11-09 15:55

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> > Svjv. er nedgang fra broen ENESTE adgangsvej. Molboløsning!

> Har du et bedre forslag - perronnen er jo kilet ind mellem de øvrige
> spor, og man vil jo helst ikke have at folk render rundt på skinnerne...

....for hvis man gør, kommer man ikke med toget

M., der blev opdaget
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 19:33

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>>> Svjv. er nedgang fra broen ENESTE adgangsvej. Molboløsning!
>
>> Har du et bedre forslag - perronnen er jo kilet ind mellem de øvrige
>> spor, og man vil jo helst ikke have at folk render rundt på skinnerne...
>
> ....for hvis man gør, kommer man ikke med toget
>
> M., der blev opdaget

Du kørte skinnebus den dag, eller hva'?

Det er generelt en god ide at have respekt for futtogene, de har ikke
ret nemt ved at lave undvigemanøvrer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 12:06

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården.

Hvad ligger der i den påstand? I hvilket omfang kommer du gennem
hovedbanegården på vej fra "hovedpostkontoret" til spor 26?

> Højst kan man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.

Ja, det er adgangsvejen.

/Lars

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 14:10

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
>
> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.

Det er faktisk ret nemt at komme til sporet uden om Hovedbanegården.
Jeg har lige checket - der er KUN adgang oppe fra broen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 15:06

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
> >
> > Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
> > man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
>
> Det er faktisk ret nemt at komme til sporet uden om Hovedbanegården.
> Jeg har lige checket - der er KUN adgang oppe fra broen.

Det er flere år siden jeg har »besøgt« perronen. Så jeg skal ikke
modsige dig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 15:54

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
>>> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
>>> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
>> Det er faktisk ret nemt at komme til sporet uden om Hovedbanegården.
>> Jeg har lige checket - der er KUN adgang oppe fra broen.
> Det er flere år siden jeg har »besøgt« perronen. Så jeg skal ikke
> modsige dig.

Det har aldrig været anderledes. I hvert fald for publikumsadgangen. Så
den eneste du modsiger nu er dig selv.

/Lars

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 18:36

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Per Rønne skrev:
> >>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >>>
> >>>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
> >>> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
> >>> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
> >> Det er faktisk ret nemt at komme til sporet uden om Hovedbanegården.
> >> Jeg har lige checket - der er KUN adgang oppe fra broen.
> > Det er flere år siden jeg har »besøgt« perronen. Så jeg skal ikke
> > modsige dig.
>
> Det har aldrig været anderledes. I hvert fald for publikumsadgangen. Så
> den eneste du modsiger nu er dig selv.

Jeg modsiger da ikke mig selv, men gør det klart at når det er flere år
siden jeg har været der kan jeg naturligvis ikke nødvendigvis huske det
helt korrekt.

Jeg har været på perronenen én gang.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 19:39

Per Rønne skrev:
> Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Per Rønne skrev:
>>>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
>>>>> Men man kan nu ikke komme til sporet uden om hovedbanegården. Højst kan
>>>>> man nøjes med at gå ned på Tietgensbroens vestside.
>>>> Det er faktisk ret nemt at komme til sporet uden om Hovedbanegården.
>>>> Jeg har lige checket - der er KUN adgang oppe fra broen.
>>> Det er flere år siden jeg har »besøgt« perronen. Så jeg skal ikke
>>> modsige dig.
>> Det har aldrig været anderledes. I hvert fald for publikumsadgangen. Så
>> den eneste du modsiger nu er dig selv.
>
> Jeg modsiger da ikke mig selv, men gør det klart at når det er flere år
> siden jeg har været der kan jeg naturligvis ikke nødvendigvis huske det
> helt korrekt.

OK, forkert formuleret af mig. Du udtaler først skråsikkert ét, derefter
udtaler du at du ikke kan huske fakta. Det var modsætningen mellem
skråsikkerheden og manglen på hukommelse jeg hentydede til.

/Lars

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 11:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Lars Kongshøj skrev:
>> Nej. Der er formodentligt tale om standardproduktet HAFAS:
>> http://www.hacon.de/hafas/ref.shtml
> Tjah, DSB står jo på referencelisten, så det har du nok ret i.

Og Rejseplanen.

> Tillad mig at uddybe: I det nordlige Århus går der tre-fire rutebiler
> parallelt med Grenåbanen (de skal ud på Djursland) og som et ben på en
> rejse kan det derfor være lige gode valg. Rejseplanen er ikke god til
> at håndtere den situation at "æh, hvad nu hvis jeg misser den bus der er
> foreslået, hvornår går toget så"?.

Næ, den fortæller dig ikke hvad du skal gøre, hvis det går galt
undervejs, Men den giver da alternative rejseforslag.

> Den er også alt for aggressiv for at undgå man skal gå. Hvis der er et
> rutebilsstop udenfor døren hopper den på tungen for at få en med den
> rutebil (uanset antal skift) i stedet for de 500 meter der er hen til en
> rutebil der kører mere direkte.

Det har jeg ikke oberserveret, men tror du ikke at det kan være fordi
den "overvurderer" den tid det tager at gå?

> Den foreslår også at man kan da skifte til en anden rutebil der ankommer
> samtidig til stoppestedet som den man er med. Jeg ved ikke i København,
> men herovre i fjernvesten bør der være et par minutter at løbe på.

Ja, det lyder som en fejl - men formodentligt en konfigurationsfejl.
Skiftetiden afhænger jo af, hvordan den enkelte lokalitet ser ud og så
har du ret i at det vil være rart med en hvis sikkerhedsmargen, især for
busser.

> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.

Spor 26 er jo dårligt nok en perron, men mere en hån mod passagererne.

/Lars

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 14:25

Lars Kongshøj skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Lars Kongshøj skrev:
>>> Nej. Der er formodentligt tale om standardproduktet HAFAS:
>>> http://www.hacon.de/hafas/ref.shtml
>> Tjah, DSB står jo på referencelisten, så det har du nok ret i.
>
> Og Rejseplanen.
>
>> Tillad mig at uddybe: I det nordlige Århus går der tre-fire rutebiler
>> parallelt med Grenåbanen (de skal ud på Djursland) og som et ben på en
>> rejse kan det derfor være lige gode valg. Rejseplanen er ikke god til
>> at håndtere den situation at "æh, hvad nu hvis jeg misser den bus der
>> er foreslået, hvornår går toget så"?.
>
> Næ, den fortæller dig ikke hvad du skal gøre, hvis det går galt
> undervejs, Men den giver da alternative rejseforslag.

Jovist, men det fungerer ikke godt hvis et forslag af en eller anden
grund skal ændres i forhold til det foreslåede. Så skal man over i et
NYT forslag, i stedet for at justere det eksisterende, og så starter man
basalt set forfra hvergang.


>> Den er også alt for aggressiv for at undgå man skal gå. Hvis der er
>> et rutebilsstop udenfor døren hopper den på tungen for at få en med
>> den rutebil (uanset antal skift) i stedet for de 500 meter der er hen
>> til en rutebil der kører mere direkte.
>
> Det har jeg ikke oberserveret, men tror du ikke at det kan være fordi
> den "overvurderer" den tid det tager at gå?

Jeg har ikke undersøgt sagen nærmere - når jeg har haft behovet har jeg
ikke haft tid og lyst til at eksperimentere for at finde ud af hvorfor
den er båtnakket.

>> Den foreslår også at man kan da skifte til en anden rutebil der
>> ankommer samtidig til stoppestedet som den man er med. Jeg ved ikke i
>> København, men herovre i fjernvesten bør der være et par minutter at
>> løbe på.
>
> Ja, det lyder som en fejl - men formodentligt en konfigurationsfejl.
> Skiftetiden afhænger jo af, hvordan den enkelte lokalitet ser ud og så
> har du ret i at det vil være rart med en hvis sikkerhedsmargen, især for
> busser.

Og, som jeg sagde, hvis det var baseret på slutbrugere og deres
tilbagemeldinger så var den slags nok fundet undervejs i udviklingsforløbet.


>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro.
>
> Spor 26 er jo dårligt nok en perron, men mere en hån mod passagererne.

Tjah, de havde vel brug for et sted at placere Bornholmertoget hvor det
kunne holde mere end fem minutter til at få skudt folk afsted? Det er
jo ikke lige fordi der er tonsvis af overskydende perronnner på hovedbanen.

Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
han kommer til Rønne :)


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 15:06

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Tjah, de havde vel brug for et sted at placere Bornholmertoget hvor det
> kunne holde mere end fem minutter til at få skudt folk afsted? Det er
> jo ikke lige fordi der er tonsvis af overskydende perronnner på hovedbanen.
>
> Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
> han kommer til Rønne :)

Man tager såmænd regionaltoget til Ystad, hvorfra man tager hurtigfærgen
til Rønne ... hurtigst og billigst.

Dyrere og hurtigere er det naturligvis at stå af toget i Kastrup og tage
indenrigsflyet.

Dyrere og langsommere er det at tage S-toget til Køge, og derfra færgen
til Rønne ...

Uden opslag, det er såmænd blot almen viden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 15:47

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>> Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
>> han kommer til Rønne :)
> Man tager såmænd regionaltoget til Ystad, hvorfra man tager hurtigfærgen
> til Rønne ... hurtigst og billigst.

Hvorfor regionaltoget og ikke IC Bornholm?

Hurtigst? Er regionaltoget hurtigere end IC Bornholm?

> Dyrere og hurtigere er det naturligvis at stå af toget i Kastrup og tage
> indenrigsflyet.

Hurtigere end hurtigst?

/Lars

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 18:36

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >> Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
> >> han kommer til Rønne :)
> > Man tager såmænd regionaltoget til Ystad, hvorfra man tager hurtigfærgen
> > til Rønne ... hurtigst og billigst.
>
> Hvorfor regionaltoget og ikke IC Bornholm?
>
> Hurtigst? Er regionaltoget hurtigere end IC Bornholm?

Jeg vidste ikke engang at der var et intercitytog til Ystad.

> > Dyrere og hurtigere er det naturligvis at stå af toget i Kastrup og tage
> > indenrigsflyet.
>
> Hurtigere end hurtigst?
>
> /Lars


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 19:37

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Tjah, de havde vel brug for et sted at placere Bornholmertoget hvor det
>> kunne holde mere end fem minutter til at få skudt folk afsted? Det er
>> jo ikke lige fordi der er tonsvis af overskydende perronnner på hovedbanen.
>>
>> Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
>> han kommer til Rønne :)
>
> Man tager såmænd regionaltoget til Ystad, hvorfra man tager hurtigfærgen
> til Rønne ... hurtigst og billigst.

Nej, der kører ikke regionaltog fra København H der kører til Ystad. Så
skal du til Malmö og skifte til et svensk regionaltog.

Til gengæld kører DSB et decideret hurtigfærgetog fra København H der
passer med hurtigfærgens afgange i Ystad. Det afgår netop fra - tadaah
- spor 26.


> Dyrere og hurtigere er det naturligvis at stå af toget i Kastrup og tage
> indenrigsflyet.

Afhænger af om der er billigbiletter at købe på cimber.dk.

> Dyrere og langsommere er det at tage S-toget til Køge, og derfra færgen
> til Rønne ...

Det er faktisk prismæssigt konkurrencedygtigt hvis man ikke har privat
indkvartering.

> Uden opslag, det er såmænd blot almen viden ...

Og dig der er så glad for opslagsværker?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 19:58

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> > Uden opslag, det er såmænd blot almen viden ...
>
> Og dig der er så glad for opslagsværker?

Til hvad der er passende at slå op.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 20:02

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>>> Uden opslag, det er såmænd blot almen viden ...
>> Og dig der er så glad for opslagsværker?
>
> Til hvad der er passende at slå op.

Og det er kun engelske ord?

Der kan man se.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-11-09 20:20

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >>> Uden opslag, det er såmænd blot almen viden ...
> >> Og dig der er så glad for opslagsværker?
> >
> > Til hvad der er passende at slå op.
>
> Og det er kun engelske ord?
>
> Der kan man se.

Jeg slår skam kun engelske [tyske, franske] ord op jeg ikke kender,
eller andet jeg har behov for at slå op.

Jeg ville eksempelvis aldrig slår årstallet for Slaget ved Manzikert op;
det har jeg nemlig i hovedet. 26. august 1071.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 15:51

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> grund skal ændres i forhold til det foreslåede. Så skal man over i et
> NYT forslag, i stedet for at justere det eksisterende, og så starter man
> basalt set forfra hvergang.

Ja, det er upraktisk.

>> Ja, det lyder som en fejl - men formodentligt en konfigurationsfejl.
>> Skiftetiden afhænger jo af, hvordan den enkelte lokalitet ser ud og så
>> har du ret i at det vil være rart med en hvis sikkerhedsmargen, især
>> for busser.
> Og, som jeg sagde, hvis det var baseret på slutbrugere og deres
> tilbagemeldinger så var den slags nok fundet undervejs i
> udviklingsforløbet.

For så vidt enig, bortset fra at jeg som nævnt mener at det er et
konfigurationsspørgsmål.

> Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
> han kommer til Rønne :)

Tilsyneladende kniber det med at finde spor 26...

/Lars

Thorbjørn Ravn Ande~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 15-11-09 19:42

Lars Kongshøj skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> grund skal ændres i forhold til det foreslåede. Så skal man over i et
>> NYT forslag, i stedet for at justere det eksisterende, og så starter
>> man basalt set forfra hvergang.
>
> Ja, det er upraktisk.
>
>>> Ja, det lyder som en fejl - men formodentligt en konfigurationsfejl.
>>> Skiftetiden afhænger jo af, hvordan den enkelte lokalitet ser ud og
>>> så har du ret i at det vil være rart med en hvis sikkerhedsmargen,
>>> især for busser.
>> Og, som jeg sagde, hvis det var baseret på slutbrugere og deres
>> tilbagemeldinger så var den slags nok fundet undervejs i
>> udviklingsforløbet.
>
> For så vidt enig, bortset fra at jeg som nævnt mener at det er et
> konfigurationsspørgsmål.

Om det er programmering eller konfigurering er i denne sammenhæng ikke
den store forskel. Tøws a.

Men er vi enige om at havde deres "disse eksempler skal virke sådan"
indeholdt disse mere komplicerede eksempler, så havde det været fundet?


>> Men jeg kom lige til at tænke på at nu finder Per Rønne ud af hvordan
>> han kommer til Rønne :)
>
> Tilsyneladende kniber det med at finde spor 26...

Jeg har godt nok tænkt det er den danske udgave af perron 9 ¾ :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 20:32

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Lars Kongshøj skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>>> grund skal ændres i forhold til det foreslåede. Så skal man over i
>>> et NYT forslag, i stedet for at justere det eksisterende, og så
>>> starter man basalt set forfra hvergang.
>>
>> Ja, det er upraktisk.
>>
>>>> Ja, det lyder som en fejl - men formodentligt en konfigurationsfejl.
>>>> Skiftetiden afhænger jo af, hvordan den enkelte lokalitet ser ud og
>>>> så har du ret i at det vil være rart med en hvis sikkerhedsmargen,
>>>> især for busser.
>>> Og, som jeg sagde, hvis det var baseret på slutbrugere og deres
>>> tilbagemeldinger så var den slags nok fundet undervejs i
>>> udviklingsforløbet.
>>
>> For så vidt enig, bortset fra at jeg som nævnt mener at det er et
>> konfigurationsspørgsmål.
> Om det er programmering eller konfigurering er i denne sammenhæng ikke
> den store forskel. Tøws a.

Ikke for slutresultatet. Det er først interessant, når man begynder at
udtale sig om hvis skyld det er at slutresultatet ikke er som ønskeligt.

> Men er vi enige om at havde deres "disse eksempler skal virke sådan"
> indeholdt disse mere komplicerede eksempler, så havde det været fundet?

Formodentligt. Men som du selv er inde på er ofte det en ikke
ukompliceret proces at gennemføre et softwareprojekt. Så vi er nok ikke
uenige.

/Lars

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 22:11

Lars Kongshøj skrev:

>>> For så vidt enig, bortset fra at jeg som nævnt mener at det er et
>>> konfigurationsspørgsmål.
>> Om det er programmering eller konfigurering er i denne sammenhæng ikke
>> den store forskel. Tøws a.
>
> Ikke for slutresultatet. Det er først interessant, når man begynder at
> udtale sig om hvis skyld det er at slutresultatet ikke er som ønskeligt.

Nåh, fingerpegning. Det gider jeg slet ikke rode mig ud i. Jeg
konstaterer bare at til mit daglige brug har produktet "Rejseplanen til
iPhone" nogen mangler som man hurtigt lærer at dem skal man bare undgå.

>> Men er vi enige om at havde deres "disse eksempler skal virke sådan"
>> indeholdt disse mere komplicerede eksempler, så havde det været fundet?
>
> Formodentligt. Men som du selv er inde på er ofte det en ikke
> ukompliceret proces at gennemføre et softwareprojekt. Så vi er nok ikke
> uenige.

Øv, hvad skal vi SÅ diskutere?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

KentBM (15-11-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 15-11-09 19:27

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro. Det lyder
> som om der er nogen der har arbejdet hårdt med at få masseret data - det
> er GODT :)
>
Og så er Dybbølsbro udelukkende S-Tog.

--

Kent

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 19:42

KentBM skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro. Det lyder
>> som om der er nogen der har arbejdet hårdt med at få masseret data -
>> det er GODT :)
>>
> Og så er Dybbølsbro udelukkende S-Tog.

Detalje, sporet kunne nok nå helt derhen :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 20:38

KentBM skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro. Det lyder
>> som om der er nogen der har arbejdet hårdt med at få masseret data -
>> det er GODT :)
> Og så er Dybbølsbro udelukkende S-Tog.

En sti fra spor 26, mellem sporene og trappe op til Dybbølsbro, så er
der også fjerntogsforbindelse til Dybbølsbro.

/Lars

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-09 22:15

Lars Kongshøj skrev:
> KentBM skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>>> Spor 26 er jo dårligt nok København H, men mere Dybbølsbro. Det
>>> lyder som om der er nogen der har arbejdet hårdt med at få masseret
>>> data - det er GODT :)
>> Og så er Dybbølsbro udelukkende S-Tog.
>
> En sti fra spor 26, mellem sporene og trappe op til Dybbølsbro, så er
> der også fjerntogsforbindelse til Dybbølsbro.

Det VAR i spøg, og nu checkede jeg på Google Maps. Der er længere ude
fra enden end jeg lige huskede. Til selvforsvar vil jeg blot nævne at
jeg meget sjældent tager S-tog der kører den vej videre fra
Hovedbanegården og derfor ikke har bidt mærke i sagen :)

Det er nok også den billigste løsning på et presserende problem. Der er
jo mange tog der skal den vej.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Lars Kongshøj (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-11-09 22:58

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Det VAR i spøg, og nu checkede jeg på Google Maps. Der er længere ude
> fra enden end jeg lige huskede. Til selvforsvar vil jeg blot nævne at
> jeg meget sjældent tager S-tog der kører den vej videre fra
> Hovedbanegården og derfor ikke har bidt mærke i sagen :)

Det vil vel tage 5-7 minutter at gå ad sådan en forbindelse fra spor 26
til Dybbølsbro. Til sammenligning vel 4 minutter til Banegårdspladsen.
Plus den tid, det tager at vente på at komme over Tietgensgade.

Så helt hen i vejret var din spøg ikke.

> Det er nok også den billigste løsning på et presserende problem. Der er
> jo mange tog der skal den vej.

Det er en dårlig lappeløsning, der er en hån mod passagererne. Emnet har
været oppe at vende i jernbanegruppen flere gange.

/Lars


Henrik Münster (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-11-09 12:17

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jeg vil bare lgie promote rejseplanen til Iphone. Det er simpelthen det
> mest gennemførte og brugbare software jeg har prøvet nogensinde.
>
> Det er sådan teknologi skal være, en brugervenlig hjælper i hverdagen,
> der giver tid istedet for at tage den.
>
> Prøv det :0)

Det vil jeg da gøre. Den ser da fin ud; ikke mindst til prisen. Til mit
brug savner jeg dog at kunne bestille billet. Når jeg skal finde ud af,
hvornår et tog går fra et sted til et andet, så ønsker jeg normalt også
at bestille billet til det. Derfor plejer jeg at gå ind på DSB's
hjemmeside. Jeg kan godt se, at til busser og regionaltoge, hvor der
ikke er pladsbillet, er det ikke nødvendigt at bestille plads i
forvejen.
Jeg har selv et program, der hedder Toginfo Pro. Der kan man
bl.a. se en oversigt over S-togsnettet, hvor hvert enkelt togs placering
vises. Det er bare enormt sjovt, at man kan se præcis, hvor alle S-toge
befinder sig i dette øjeblik. Bare synd, at jeg ikke bor i København, så
jeg kunne bruge det til noget
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste