Blå tavles betydning
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-11-09 23:06

Den blå tavle med en cykel på betyder cykelsti.

Skal en Knallert30 benytte denne cykelsti, når det skilt står der?

--
Per

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-11-09 23:17

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Den blå tavle med en cykel på betyder cykelsti.
>
> Skal en Knallert30 benytte denne cykelsti, når det skilt står der?

Ja, se dette link, §14 stk. 2
http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel4.htm

mvh/Preben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-11-09 12:01

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, se dette link, §14 stk. 2
> http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel4.htm

Din henvisning besvarer nu ikke mit spørgsmål - den blå tavle med en cykel -
ekskluderer den knallerten - eller inkluderer den knallerten?

--
Per

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-11-09 14:34

> Din henvisning besvarer nu ikke mit spørgsmål - den blå tavle med en
> cykel - ekskluderer den knallerten - eller inkluderer den knallerten?

Har du nogensinde set en tavle med en knallert? Blå tavle med en cykel
betyder vel cykelsti, og så giver det jo sig selv.
--
mvh/Preben

Fra : Armand

Dato : 05-11-09 15:21

Preben Andersen skrev:
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Har du nogensinde set en tavle med en knallert? Blå tavle med en cykel
> betyder vel cykelsti, og så giver det jo sig selv.

Jup!
Knallert skal føres på cykelsti!
De færreste er vel i tvivl om hvorledes en cykelsti ser ud, men hvor der
kan forekomme tvivl stiller man pågældende skilt op!

At dét så ofte vil være for at tillade cykler på f.eks. stisystemer
imellem boligområder, hvor der oftest vil forekomme en 'knallert
forbudt' -undertavle, er en anden sag!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 15:24

Armand wrote:
> Jup!
> Knallert skal føres på cykelsti!
> De færreste er vel i tvivl om hvorledes en cykelsti ser ud,

Der er skam vide rammer :
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5222904/__Curieuze_fietspaden__.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 15:26

Crappy CMS. Here goes : http://kortlink.dk/74w2

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 05-11-09 15:55

Torben Scheel skrev:

> Crappy CMS. Here goes : http://kortlink.dk/74w2

Hæ!
Dén langs kanalen MÅ sq da være en practical joke :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 15:07

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Din henvisning besvarer nu ikke mit spørgsmål - den blå tavle med en
> cykel - ekskluderer den knallerten - eller inkluderer den knallerten?

Der er typisk en undertavle hvis knallert ikke må køre der, så mon ikke
den som udgangspunkt inkluderer?

--
vh
Torben