PHP headers virker ikke på en af mine site~
Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 04-11-09 12:33

Hej,

Jeg har lavet et login script på mit site, som virker fint, men
da jeg så skal lave det på et andet site virker det ikke mere.

Kort fortalt så består det af 4 sider:

1. login.php

2. checklogin.php

3. admin.php

4. super-admin.php

Formularen på "login.php" har method="post" og
action="checklogin.php".

Det virker ved at man logger ind og brugernavn og password
sammenlignes med en database, og hvis de stemmer overens så
bliver man sendt videre via "header("location:admin.php");"

Mit problem er at jeg ikke bliver sendt videre fra
"checklogin.php", men at den bare giver mig en blank skærm.

Skifter jeg "header("location:admin.php");" ud med f.eks. "echo
"du er logget ind";" så virker det fint.

Her er koden på "checklogin.php":

<?php
$host="localhost"; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name="test"; // Database name
$tbl_name="members"; // Table name

// Connect to server and select databse.
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot
connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

// username and password sent from form
$myusername=$_POST['myusername'];
$mypassword=$_POST['mypassword'];

// To protect MySQL injection (more detail about MySQL injection)
$myusername = stripslashes($myusername);
$mypassword = stripslashes($mypassword);
$myusername = mysql_real_escape_string($myusername);
$mypassword = mysql_real_escape_string($mypassword);

$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$myusername' and
password='$mypassword'";
$result=mysql_query($sql);

// Mysql_num_row is counting table row
$count=mysql_num_rows($result);
// If result matched $myusername and $mypassword, table row must
be 1 row

if($count==1){
// Register $myusername, $mypassword and redirect to file
"login_success.php"
if($myusername == username1){
session_register("myusername");
session_register("mypassword");
header("location:admin.php");
}
if($myusername == username2){
session_register("myusername");
session_register("mypassword");
header("location:super-admin.php");
}
else {
echo "Wrong Username or Password";
}
?>

Som sagt har jeg brugt dette script på min private site, og der
virker det fint.

Mange tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-11-09 13:11

Frederik Junkuhn wrote:

> if($myusername == username1){
> session_register("myusername");
> session_register("mypassword");
> header("location:admin.php");

Jeg kan ikke tro, det gør nogen forskel, men det er go' skik at sende en
valid location header (dvs. en absolut url), og efterfølgende at stoppe
scriptet med die() eller exit;

header("Location: http://dinserver.tld/admin.php");
die();

Tjek desuden om du har slået error_reporting etc. til ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 04-11-09 15:13

Peter Farsinsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> header("Location: http://dinserver.tld/admin.php");
> die();
>
> Tjek desuden om du har slået error_reporting etc. til ;)

Det virkede ikke med en absolut URL..

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-11-09 15:22

Frederik Junkuhn wrote:

>>> session_register("myusername");
>>> session_register("mypassword");

> Det virkede ikke med en absolut URL..

Du får ingen fejl? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 04-11-09 15:42

Frederik Junkuhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> }
> ?>
>

> Som sagt har jeg brugt dette script på min private site, og der

UPDATE:

Jeg har fundet en "ørkenløsning" på mit problem ved at sætte "echo
"<meta http-equiv='refresh'
content='0;url=";"'>http://www.minURL.dk/admin.php'>";" ind istedet for
en "header("location:admin.php");" og dette virker fint.

Men hvis der er nogen der kan forklare mig hvorfor "header(... "
ikke virker på det ene site, men fint på det andet vil jeg gerne
vide det.. :)

/Frederik Junkuhn

Fra : Martin

Dato : 04-11-09 16:59

Frederik Junkuhn wrote:
> [...]
> content='0;url=";"'>http://www.minURL.dk/admin.php'>";" ind istedet for
> en "header("location:admin.php");" og dette virker fint.

Prøv at skrive <meta> og intet andet istedet for din meta..
Åbn så siden, og tjek kildekoden
står <meta> som det FØRSTE og ikke nogle mellemrum, linjeskift eller
noget andet foran?

> Men hvis der er nogen der kan forklare mig hvorfor "header(... "
> ikke virker på det ene site, men fint på det andet vil jeg gerne
> vide det.. :)

Virker skam også helt fint... HVIS
Der IKKE er sendt noget content ud før (bare 1 mellemrum er nok)

Så hvis din php side starter med
<mellemrum><?php
// php kode
header(....);
?>

Så går det galt og du skulle gerne få en warning (content send before
header) eller noget i den stil.

Hvis du ikke får den warning, så skal du lige have indført

<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'on');

Ind i din(e) php filer..

Bemærk det anbefales at sætte display_errors til off i produktions
miljøet, og istedet for så tjekke sin error log.

PS
Hvis du "bor" hos one.com så skal du ind i administrationen på one.com
og sætte "display errors" til on

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-11-09 22:24

Martin wrote:

> Virker skam også helt fint... HVIS
> Der IKKE er sendt noget content ud før (bare 1 mellemrum er nok)

Eller BOM hvis den er gemt som utf-8.

Stig Johansen

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-11-09 19:34

Frederik Junkuhn skrev:
> header("location:super-admin.php");

Kunne det være browseren der er MEGET facistisk? Prøv eventuelt med
header("Location: super-admin.php");

Bemærk stort L og mellemrum efter kolon.

- Chano Andersen

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 05-11-09 08:07

Chano Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Kunne det være browseren der er MEGET facistisk? Prøv eventuelt med
> header("Location: super-admin.php");
>
> Bemærk stort L og mellemrum efter kolon.
>
> - Chano Andersen

Det er meget muligt at jeg har et mellemrum før det første <?php tag i
min kode.. Skal jeg lige tjekke op på.

Jeg bemærkede at jeg godt kunne echo'e tekst ud, men ikke hvis jeg
echo'ede et <a> tag.

Tak for hjælpen.. :)