Vores fisk dør + problem med grøn alger
Fra : Jesper Bøje

Dato : 02-08-01 14:01

Hejsa

Vi har været på ferie i tre uger, i den tid har min kærstes forældre taget
sig af vores fisk og foddret dem hver anden dag, så det er ikke af sult de
dør.

MEn da vi kom hjem var der tre fisk døde, og nu er der to mere der er døde.
Det har været 2 Russer Guppy'er (Et par) og tre Platy'er.

De to platy'er der er døde efter vi kom hjem havde fået en meget
\"firkantet\" hale, men det var ikke finne råd, der var hvertfald ikke noget
der var til at se. Plus de gemte sig meget og holdte sig helt nede ved
bunden for det meste.

Et andte problem er at vi bliver ved med at have MANGE grøn alger. Vi har
haft dem lige fra starten, de kommer ikke af overfoddering, da vi tjekker
hvor meget vi giver dem, og det hele bliver spist. Hvad kan ellers skylde
det???

Håber på et svar, på forhånd tak.

MvH
Jesper

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 02-08-01 20:26

"Jesper Bøje" <2698454m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
Klip.
> [...]
> hvor meget vi giver dem, og det hele bliver spist. Hvad kan ellers skylde

Hej Jesper.
Jeg ved ikke lige hvad dine fiske dør af, så der kan jeg ikke hjælpe. Men
det med de grønne alger kan jeg måske.....
Står akvariet et sted, hvor solen skinder ind ???? I så fald kan det nemlig
være årsagen til at algerne blomstre i så stor grad. (mit lille akvarium
står, så solen kommer til, men jeg kan ikke flytte det pga. pladsmangel)
Prøv at putte nogle algespisere i karet, og forsøg at skærme for solen. (Jeg
har en blanding af gibigus (tror jeg de hedder), siamesiske algespiser og en
stor flok med corydoras - og efter at jeg fik dem igang i det store karet,
har jeg ikke set en eneste grøn alge.
Du kan også prøve at slukke akvarielampene lidt længre, da algerne da ikke
får så optimale groforhold......
Held og lykke i jagten på at få bekæmpet algerne (og ikke planterne)
Hilsen Ditte

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 04-08-01 00:22

Lige en rettelse.
Det er ikke Gibbigus det heder på dansk, men Gibbiceps Hi fin..... Så var
jeg over den misforståelsen og har lært en my ting i dag også..... :)
Hilsen Ditte